Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV2009 og EVS24

Startet av haha_180, onsdag 25. februar 2009, klokken 19:51

« forrige - neste »

haha_180

For under et halvt år siden ble det annonsert en brukt Think (classic) som hadde  oppgraderte batterier. Tror det var lithium.

Har hørt at denne mannen selger Thinker med disse "moderne" batteriene montert inn. også at han tar konvensjonelle Thinker i bytte mot oppgraderte. Noen som vet hvem han er og hvordan man får kontakt? Er han her på forumet? Den kostet rundt 170 000,-   

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

haha_180

Ja! Det var han med den annonsen jeg mente  :D Tack

hens

En Think Classic med 150 kg mindre vekt, 20 volt høyere spenning og mindre indre motstand i batteriet, det er nødt til å bli morsomt.114 volt batteriet sagger 10-15 volt ved fullt pådrag.
Det gir 105 -110 volt under akselerasjon. Lithium antar jeg vil holde tett oppunder 130.

Forskjellen i vekt, og spenningsøkningen skal teoretisk øke akselerasjonen med 30- 40 %.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA