Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Redusert kapasitet etter batteriservice

Startet av elektrolux, søndag 22. februar 2009, klokken 20:09

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: bosonic på mandag 09. februar 2009, klokken 00:13
Så kommer bileieren, en ung dame og ser umidelbart hvilken brøler hun har gjordt.

Fint at hun tar lærdom av det da. :)  Det er nok av dem som parkerer slik fordi de gir en god F i andre. :(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

I kveld hadde en Skoda Diesel fått bot på samme plass.  :-\
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ravn

Jeg har vel lagt på en 4-5 "du har vært uoppmerksom og tatt ladeplassen fra en elbil" lapper på fosilbiler her siden denne tråden ble startet. Men det er aldri de samme bilene, liker å tro at det nytter :)

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Observerte i dag at parkeringsvesenet hadde vært å bøtlagt 2 fosilbiler på elbilplass i dette parkeringshuset i dag. Kr 500,- på hver.

Men jeg synes de burde gjøre noe med skiltingen, det er lett å unngå å se det når det henger i taket.
De burde lære av Madla Amfi og male gulvet grønt med støpsel symbol.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

cra

Bra de får seg en smekk, men jeg er helt enig i at merkingen må være tydelig. Hvis ikke medfører det bare mer misnøye mot el-biler generelt, ved at de som parkerer der føler seg bondefanget pga dårlig merking. Og på generelt grunlag er vel dårlig merking noe som kan medføre frafall av gebyr også, eller?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Alle slike Elektriske plasser burde vært grønnmalte.

Da øker respekten, og ingen kan klage på dårlig merking.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pilt

Elektrolux: Hehe, det der var årets parkering. Dama får være glad hun slapp bot, selv om hun måtte vente litt lenger enn hun hadde planlagt med å dra.

Sitat fra: ravn på torsdag 26. mars 2009, klokken 16:19
Observerte i dag at parkeringsvesenet hadde vært å bøtlagt 2 fosilbiler på elbilplass i dette parkeringshuset i dag. Kr 500,- på hver.

Men jeg synes de burde gjøre noe med skiltingen, det er lett å unngå å se det når det henger i taket.
De burde lære av Madla Amfi og male gulvet grønt med støpsel symbol.
Kanskje parkeringsvesenet ser fordelen med å skilte sånn, for da får de inn mer på å bøtelegge andre enn de må ut med i strøm og gratis parkering på elbileierne.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA