Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Unormal dekkslitasje????

Startet av Spruck, mandag 20. oktober 2014, klokken 17:11

« forrige - neste »

Spruck

Har en 2014 EuroLeaf Tekna som nå er gått ca. 5000 km. I skulderblad-høyde på førersetet har jeg nå merket en markant "klikkelyd" og kjenner at det er noe som klikker inni setet, særlig i forbindelse med nedbremsing.  :o
Hvis jeg trykker med ene hånden på dette området kjenner jeg dette helt tydelig. Uten at jeg har noen som helst peiling på hvordan setene er laget, men det virker som det er en fjær eller noe som gjør dette. Ingen problem med noen av de andre setene.

Er dette en garantisak?? Hvordan vil det i så fall fungere i og med at Leaf'en er importert??

KM

Hvit 2014 Leaf Tekna
Estimert 35.000 km/år

BE

Høres ut som en garantisak ja.

Jeg har ikke erfaring med import av Nissan, men med Toyota er dette null problem. Der tar du turen innom merkeforhandler, og de fikse feil uten noe problem (Generelt lite feil på Toyota også). Bør være det sammen Nissan, men det kan virke som om de ikke er fullt så serviceinnstilt.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

soulcam

Jeg har det samme problemet tror jeg på min 2012 model. men hadde ikke tenkt over det før du tok det opp her. jeg skal følge mer med om hvor jeg føler lyden kommer fra.

Thomas Parsli

#3
Og jeg som begynte å høre knirkelyd (i svinger) fra setet på vår norske 2012-modell.

Reklamasjon hos BNH vil etter min erfaring foregå slik:

* Jeg plages med feil i setet noen uker, blir lei og bestiller time
* Jeg får time et par uker senere, så jeg rekker å blir enda mer lei
* Jeg leverer bilen, men siden BNH ligger i HuttiHeita tar jeg med laptop og jobber
* Etter et par timer får jeg beskjeden at bilen er "ferdig
* Kundemottaker gir meg nøkkel og papirer, leser på skjermen og sier at de "ikke fant noe galt med setet"
* Jeg forsikrer kundemottaker om at det er noe galt, at setet på en 2,5år gammel Nissan ikke skal bråke mer enn setet på en veteranbil fra 1938 (kjørte nemlig en slik i millitæret!) eller den første bobla jeg eide som var ett år eldre enn meg selv
* Kundemottaker forsikrer meg om at de har kompetente mekanikere og at han som har sett på bilen har "skikkelig peiling på Leaf"
* Jeg forsikrer kundemottaker om at setet knirker, at kona hører at setet knirker, at ungene hører at setet knirker og at bikkja til naboene ikke vil inn i bilene lenger fordi setet knirker
* Kundemottaker foreslår at jeg bestiller ny time hvis "feilen oppstår på nytt"
* Jeg må kjøre derfra med et sete som knirker og et økende sinne over at jeg var så dum å kjøpe bil av et firma som vaker på bunnen av Autoindex
* Hele veien hjem hører jeg på setet som knirker og irriterer meg over at bilen ikke er lagd av Toyota
* Etter å ha irritert meg over knirking et par uker til bestiller jeg ny time
* På'n igjenn...

Alternativt bestiller jeg time hos Automobil Kompaniet i Drammen, får jeg naboen (som jobber der) til å ta den med og får den tilbake dagen etter med fikset sete.

Thomas
(brent barn lukter ikke)
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA