Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Havebigfun

Her kommer topic- politiet :o
DU- denne tråden,
andre problemer- i feil og mangler tråden - som alltid er lett å finne.

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:19
DU- denne tråden,
Sorry. Skal holde meg OT fremover :) Ettersom Tesla skifter ut DUs ad mass må vi etter hvert finne noe annet å klage på uansett  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:23
DU- denne tråden,
Sorry. Skal holde meg OT fremover :) Ettersom Tesla skifter ut DUs ad mass må vi etter hvert finne noe annet å klage på uansett  8)
Ja- det vi kan har som oppgave i denne tråden er i hvilket tidsrom bilene med DU-problemer er produsert/levert i
er det fra aug 13 til april 14 sålangt?
- eller er det noen med nyere DU som er i samme båt?

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:31
DU- denne tråden,
Ja- det vi kan har som oppgave i denne tråden er i hvilket tidsrom bilene med DU-problemer er produsert/levert i
Min fra 31. august -13 har i hvert fall byttet DU september -14.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hgs

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 14:31
DU- denne tråden,

Vår levert 6 juni 2014 har summing og klunk fra 17kkm.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Brosme

Min P85 er inne idag for skifte av DU. 10k på telleren. Utlevert mars 2014. Begynte å få klunk etter 5k. Ingen andre lyder som jeg legger merke til.

Fikk en helt ny P85 loaner. Det var en annen verden. Syns hele bilen var mye mer fast i fisken. (Dempere, bremser, ratt, betjenings hendler ved ratt etc). De skal jobbe på bilen i kveld. Spent på resultatet i morgen tidlig.
P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr utenom +|Bekreftet 22.10.13|Bygges 30.01.14|Ønsket 03.2014|Est 03-04.14

Teslanewbie

Ny info idag . Alle som har DU som er feilprodusert kommer tesla å innkalle til DU skifte til tross for at kunden evt  ikke har problem .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

Det skulle bare mangle- å satse på at alle kunder detekterer klunk før det evt blir stopp er useriøst.
Politikken hittil har vel vært preget av at man prøvde å drøye med hele sannheten.

Et annet spm er fra hvilket tidspunkt de byttede DU er av en kvalitet som holder i 20 år?

Kallagtunet

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:33
Det skulle bare mangle- å satse på at alle kunder detekterer klunk før det evt blir stopp er useriøst.
Politikken hittil har vel vært preget av at man prøvde å drøye med hele sannheten.

Et annet spm er fra hvilket tidspunkt de byttede DU er av en kvalitet som holder i 20 år?

Det tror jeg Tesla ikke bekymrer seg over. Men at de holder minimum 8,1 år er de nok opptatt av :-D

BDA

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:02
Ny info idag . Alle som har DU som er feilprodusert kommer tesla å innkalle til DU skifte til tross for at kunden evt  ikke har problem .

Hvor kommer denne info fra?  Pålitelige kilder håper jeg.

gss

Hva med de som har/får klunk og ikke inngår i denne listen over biler med "feilproduksjon"? Har vi tillit til at det er det faktiske problemet som nå er funnet og løst?

RuneW

Sitat fra: Brosme på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:00
Min P85 er inne idag for skifte av DU. 10k på telleren. Utlevert mars 2014. Begynte å få klunk etter 5k. Ingen andre lyder som jeg legger merke til.

Fikk en helt ny P85 loaner. Det var en annen verden. Syns hele bilen var mye mer fast i fisken. (Dempere, bremser, ratt, betjenings hendler ved ratt etc). De skal jobbe på bilen i kveld. Spent på resultatet i morgen tidlig.

Hva betyr dette, egentlig? At bilene blir "slappe i fisken" allerede etter kun 10k, eller at biler produsert etter mars 2014 har blitt vesentlig forbedret?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Sjøhyene

Sitat fra: gss på torsdag 04. desember 2014, klokken 11:55
Hva med de som har/får klunk og ikke inngår i denne listen over biler med "feilproduksjon"? Har vi tillit til at det er det faktiske problemet som nå er funnet og løst?

Hvis ryktet er riktig regner jeg med at 90% av norges MS eiere er på en sånn liste. Og hvis ikke så er det uansett ikke noe problem å få ny DU om problemer skulle oppstå i løpet av de neste 8 årene. Du må kanskje bare vente litt lenger før de tar den inn.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

turfsurf

Sitter på Lier Nord SC og lader etter å ha hentet bilen hos Tesla Grorud. DU byttet, og med FW 1.67.125 er ihvertfall regen fullt tilbake, og ingen antydninger til klunk eller rykk. Kudos til Tesla for å kaste seg rundt, de jobber til midnatt der hver dag. Krysser fingrene for at problemet nå er borte for godt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA