Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bytte fra miles til km/t?(har kobla fra batteriet på amerikansk mod.)

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

Olee

Noen som vet om man kan få trøbbel med garantien hvis man tar første service på f.eks 21.000 km?

Aleco

#121
Første sørvis skal etter garanten enten være nåre du har passert 30 000 km eller når det har gått ett år. Om du velger å ta sørvisen ved 21 000 km vil ikke det ha noe å si med mindre det har gått flere år.

Olee

Sitat fra: Aleco på tirsdag 25. august 2015, klokken 09:37
Første sørvis skal etter garanten enten være nåre du har passert 30 000 km eller når det har gått ett år. Om du velger å ta sørvisen ved 21 000 km vil ikke det ha noe å si med mindre det har gått flere år.
Da har jeg misforstått! Da blir spørsmålet, hva skjer hvis service tas ved 31.000 og før det har gått ett år?

Ingeniøren

Sitat fra: Olee på tirsdag 25. august 2015, klokken 19:35
Sitat fra: Aleco på tirsdag 25. august 2015, klokken 09:37
Første sørvis skal etter garanten enten være nåre du har passert 30 000 km eller når det har gått ett år. Om du velger å ta sørvisen ved 21 000 km vil ikke det ha noe å si med mindre det har gått flere år.
Da har jeg misforstått! Da blir spørsmålet, hva skjer hvis service tas ved 31.000 og før det har gått ett år?

Går sikkert veldig bra. Skal ikke spille stor rolle om du glir 1000 over km...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

MortenRA

#124
I forbindelse med at jeg nå snart må ha 1. års service på min 2014-Leaf, begynte jeg å hente inn priser fra de ulike verkstedene denne uken. Når jeg først skulle spørre, tenkte jeg at jeg like godt kunne høre hvordan prisene rundt om lå an, og slik ble det.... Kan nok hende det mangler enkelte verksteder, men tror jeg har fått med de aller fleste som ligger inne hos Nissan sine forhandler-sider og et par til.

Billigst: Bilhuset AS - Kr.1850,-
Dyrest: Witro Bil AS - Kr.3950,- (Ødegården Auto er dyrest, men er ikke-autorisert Nissan-verksted)



   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Forhandler/verkstedStedFylkePris
Aasen Bil ASMinnesundAkershus2980
Alta Autosenter ASAltaFinnmark2652
Auto 8-8 Sildnes & Halaas ASKristiansundMøre og Romsdal2490
AutoCenteret ASBergen Hordaland2814
Automobil-Kompaniet ASDrammenBuskerud2975
Autopartner ASKongsberg
Buskerud3026
AutoXLSkienTelemark3344
BenTro Bil ASNarvikNordland2655
Bilhuset ASKirkenesFinnmark1850
Biltunet Voss ASVossHordaland2760
Birger N. HaugOsloOslo3370
Brennes Auto AsSarpsborgØstfold2990
Buskerud Bilsenter ASLierstrandaBuskerud2900
Frydenbø Opus ASFørdeSogn og Fjordane2401
Gol Auto ASGolBuskerud2768
Gromstad Motor StoaArendalAust-Agder2850
Haugaland Bilsenter ASKarmsundRogaland2900
Høylandet Auto ASHøylandetNord-Trøndelag3340
Imaas Bil ASBodøNordland2927
Kvam Mek Verksted ASKvamOppland2492
Lauvstad Bil ASNotoddenTelemark3400
Linkjendal BilforretningSannidalTelemark2490
Nardo Bil ASOrkangerSør-Trøndelag3900
Park Auto ASElverumHedmark2300
Ramseng Auto ASMo i RanaNordland2715
Ringerike Bilsenter ASHønefossBuskerud2734
Sande Auto Vest ASBergenHordaland2814
Skogveien Auto ASRidabuHedmark3025
Solum Bil ASLarvikVestfold3395
Steinkjer Bil ASSteinkjerNord-Trøndelag3600
Sørlandets Bilsenter ASKristiansandVest-Agder3000
Topp Auto ASGjøvikOppland2843
Traasdahl ASTromsøTroms2399
Trio Bilsenter ASStjørdalNord-Trøndelag3600
Tungen Bil ASLillehammerOppland2602
Valhall Auto ASFagernesOppland2768
Varanger Auto ASVadsøFinnmark2198
Vestfold Auto AsSemVestfold2799
Vestlandske Auto ASÅlesundMøre og Romsdal2490
Witro Bil ASTrondheimSør-Trøndelag3950
Ødegården Auto AS (Meca)OppegårdAkershus4664
Ørsta Bil ASØrstaMøre og Romsdal3159
Ålgårds Auto ASSandnesRogaland3200
Vesterålen Bil AS / Nord Bil ASVesterålenNordland3000
Tesla Model S 75D - Soon to come

Leon

Bra jobba! Skal selv ta 2 års service om en måneds tid. Den er noe dyrere, men denne lista gir likevel en god indikasjon på hvor jeg bør henvende meg.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

cable

Fikk pris fra Ålgårds auto for 3 års service på 2012 Leaf.
3710,- NOK    Dem må jo være blant de dyreste i landet?

Sjekket Auto-Centralen Aalborg A/S i Danmark, da jeg allikevel skal en tur dit.
2400,- DKK

Det skulle vel tilsvare rundt 2966,- NOK    Svak Norsk krone, men allikevel over 700 å spare.
Samt  dem mente at garantien fortsatt ville gjelde.

elektrolux

Ville skjekket enda mer. Bør kunne finne noen som gjør dette for 1500 kr eller mindre. Det er jo stort sett bare EU kontroll + smøring av bremser 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

MortenRA

#128
Fikk i dag reklame fra Vestfold Auto AS om at de feirer bursdag denne uken, og om en kommer innom torsdag-lørdag, får en 25% på alle verkstedtjenester. Vil da tro dette også gjelder service og ved utgangspunkt i tidl. oppgitte pris hos dem på 1års-service på kr.2799,- skal den i teorien komme på kr.2099,-

EDIT: Kan inf. om at de i utgangspunktet forsøkte seg med kr.2799,- som kampanjepris. Etter å ha konfrontert dem med at dette ble oppgitt skriftlig som fastpris, innrømte dem at de nok hadde satt "feil" på kampanjeprisen. Fikk dermed 1års-service for kr.2165,- :)
Tesla Model S 75D - Soon to come

hydrogen

Jeg har lite lyst å bidra noe mer penger til Nissansystemet og ønsker derfor å ta service ett helt annet sted, burde det ikke gå?

Spurte Nissan om jeg kunne ta service hos noen som ikke er autorisert Nissan verksted uten at det påvirker garantien, fikk dette fantastiske svaret:
I forbindelse med din henvendelse om service for en Nissan LEAF, kan vi informere deg om at det må være utført service i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram for at garantien skal gjelde. Utfører du service på din Nissan hos et autorisert Nissan-verksted, er din garanti vårt ansvar. Du kan være trygg på at jobben blir gjort i henhold til fabrikkens krav og spesifikasjoner. Våre verksteder har ekspertisen på DIN Nissan, det rette utstyret, og bruker kun originale Nissan-deler. Fri Nissan veihjelp er inkludert ved garantireparasjoner i bilens garantiperiode. Din Nissan er også beskyttet av vår 3-års lakkgaranti og 12-års rustgaranti! Se forøvrig garanti- og serviceheftet for fulle vilkår for garantien.

Du kan da altså risikere garantinekt fra Nissan hvis servicen ikke blir utført i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram.

kodalse

Dette er et "Goddag mann økseskaft" svar, eller i nyere tid et typisk politikersvar uavhengig av spørsmål.

I henhold til EU-regler skal et hvert godkjent verksted aksepteres som gyldig i henhold til service. Dette er uavhengig av om du leverer din Nissan inn hos Toyota, Audi eller Mekonomen.

Alle vil følge akkurat de samme serviceprosedyrene for din bil.
Legg merke til at svaret du har fått ikke i en eneste setning sier at du mister garanti på noe måte ved valg av et annet verksted.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

MortenRA

Det er helt riktig det Kodalse skriver her. Nissan kan på ingen måte kreve at du tar servicen på deres verksteder.
Viser til utdrag fra NAF sine hjemmesider:

SitatDe som velger å bruke et frittstående verksted, må huske å få dokumentasjon på jobben som er gjort og reservedelene som er brukt. Vedlikehold og reparasjoner skal være fagmessig utført og i tråd med fabrikkens retningslinjer. Verkstedet som brukes må være offentlig godkjent. Er denne dokumentasjonen i orden, gjelder garantiene på bilen.

Det jeg dog opplevde når jeg sjekket priser på service, ref. min tidligere forumpost, er at flere uavhengige verksteder tilhørende bl.a. Mekonomen og Meca, ikke kunne utføre service på bilen. I tillegg er det så vidt meg bekjent, kun Nissan-verkstedene som leverer statusrapport på batteriet. Dog er ikke denne mye verdt, og uten betydning for servicen.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Rio

Sitat fra: hydrogen på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:04
Jeg har lite lyst å bidra noe mer penger til Nissansystemet og ønsker derfor å ta service ett helt annet sted, burde det ikke gå?

Spurte Nissan om jeg kunne ta service hos noen som ikke er autorisert Nissan verksted uten at det påvirker garantien, fikk dette fantastiske svaret:
I forbindelse med din henvendelse om service for en Nissan LEAF, kan vi informere deg om at det må være utført service i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram for at garantien skal gjelde. Utfører du service på din Nissan hos et autorisert Nissan-verksted, er din garanti vårt ansvar. Du kan være trygg på at jobben blir gjort i henhold til fabrikkens krav og spesifikasjoner. Våre verksteder har ekspertisen på DIN Nissan, det rette utstyret, og bruker kun originale Nissan-deler. Fri Nissan veihjelp er inkludert ved garantireparasjoner i bilens garantiperiode. Din Nissan er også beskyttet av vår 3-års lakkgaranti og 12-års rustgaranti! Se forøvrig garanti- og serviceheftet for fulle vilkår for garantien.

Du kan da altså risikere garantinekt fra Nissan hvis servicen ikke blir utført i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram.


Det er litt merkelig å kjøpe en bil til ca 250 000 kr (runde tall) fra Nissan, og så skrive det du skriver om et beløp på 2-3000...??? Særlig når du neppe sparer mange kr på å ta service et annet sted, og det vil være hos noen som neppe har sett mange/noen Leaf før.



Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TM

#133
Er det slik at Leaf skal ha sevice minst 1 gang i året uavhengig av kjørelengde ? Det blir i så fall minst 15000 kr på 5 år. Til sammenlikning tilbyr BMW 5 års serviceavtale inntil 100.000 km for 5000 totalt for 5 år. Tilbyr Nissan en tilsvarende avtale ?

Recursos

Sitat fra: TM på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:41
Er det slik at Leaf skal ha sevice minst 1 gang i året uavhengig av kjørelengde ? Det blir i så fall minst 15000 kr på 5 år. Til sammenlikning tilbyr BMW 5 års serviceavtale inntil 100.000 km for 5000 totalt for 5 år. Tilbyr Nissan en tilsvarende avtale ?


Ikke akkurat tilsvarende, men de har en serviceavtale..

"serviceavtale har vi en gunstig pris på 3 år: 10.500,- inkl. arbeid, filter etc. deler som ikke dekkes av garanti kommer i tillegg (bremeklosser etc) men spørs om det trengs å byttes ila. den tiden)." -Birger N Haug selger til meg på epost.
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA