Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Seilbåt med el-motor?

Startet av OleV, mandag 09. februar 2009, klokken 18:42

« forrige - neste »

OleV

Hej! Vi er et par danske Saxo-ejere der har lidt ? angående computeren.
Den ene tillader ikke "hurtigladning" Selv om der er de rigtige kabler i bilen og Marechal-stikket er
fra en hurtiglader, der virker på andre Saxo'er og Renaut Clio.
Har en Ellit til rådighed, kan ikke se nogen menu der leder til andre ladeindstillinger.
Den lader desuden kun med 10A.

2. bilen har mistet sin fornemmelse for speederstillingen, den tror den er trykket lidt ned og vil derfor ikke tillade at hovedrelæet slår til - bilen kan ikke køre.
en anden computer fungerer fint i bilen  - men en computer med de samme talkoder fra en Berlingo, vil gerne køre bilen men ikke tillade at den lades?  Kan den omstilles?

Mange hilsner
OleV, PC og Christian.
Clio electrique x 2
Saxo  x2
Berlingo x 1

elektrolux

Sliter med litt av det samme i forbindelse med et Saxo26 prosjekt.

Det jeg har fått opplyst er at computeren i Saxo og Berlingo (20 blokks og 27 blokks biler) har forskjellig pinnekonfigurasjon, og ikke er kompatible. Dessuten ville vel spenningsgrenser for både lading og tomkjøring bli helt feil med feil computer i bilen.

Siden dere har byttet så mye om på computere, er nok kontaktene etterhvert ganske rene, men for sikkerhets skyld prøv å rense kontaktene. Fikk overslag i en av mine biler etter motorromsvask, og da oppførte bilen seg som om speederen ( strømpedalen) var litt på hele tiden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

#2
Nye, og mer funderte opplysninger går ut på at computerene er like, og at spennings sensing ligger i laderen.

Dermed burde Partner computeren fungere i Saxo'ën.

Når det er sagt, så vil en ved bruk av ELIT kunne se om bilen har 100 eller 135 celler. Dette er info som må ligge i computeren, og da kan det hende at hverken lader eller computer er kompatible.

Computeren kan omstilles fra 10-13, og til 16 A lading.

Om det er mulig å endre anntall battericeller vites ikke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: OleV på mandag 26. januar 2009, klokken 22:24
Har en Ellit til rådighed, kan ikke se nogen menu der leder til andre ladeindstillinger.
Den lader desuden kun med 10A.

Har akkurat endret fra 13A til 14A på Berlingo'en min.

Gå inn på hovedmenyen og klikk nedover til fjernkoding. Der blir en spurt om hvilken strøm en ønsker. Etter det blir en oppfordret til å initiallade, men det er ikke nødvendig å velge det.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA