Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på Kjevik flyplass, Kristiansand?

Startet av Kvikken, mandag 29. september 2014, klokken 15:12

« forrige - neste »

Kvikken

Årsservicen nærmer seg med stormskritt. Jeg tegnet kontrakt på min Leaf i oktober og hentet den 20. november. Dvs. at jeg må utføre årsservicen innen 20. november?

Jeg bor i Lillestrøm-området og lurte på hvor man får denne servicen til best pris? Det gjør meg ingenting om jeg må ta noen timer/dag fri for å kjøre et stykke eller til sverige så lenge det er mulig å spare noen kroner da jeg ikke ønsker å støtte hårreisende priser på dette.

smaug01

Et år eller 30000km, +/- noen tusen km.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Kvikken

Jeg har kun kjørt 6500km. Betyr det at jeg ikke trenger service før jeg nærmer meg 30.000 da? Altså først om en 2-3 år.

Rio

Nei, ett år eller 30k km - det som skjer først.

Serviceprisene for Leaf ser ut til å ha blitt betraktelig redusert.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

emil

Ta en ringerunde og finn noen som skal ha 2-3000 for jobben.

Jobben innebærerer utover visuell sjekk av bilen bytte av pollenfilter og oppsmøring av bremser pluss tilkobling av diagnoseutstyr for å lese av eventuelle feilkoder og batteristatus.

Villaterje

2700 kr på Automobilcompaniet i Drammen
Nissan Leaf Acenta 2013

Kvikken

bjorn_2390

Sitat fra: emil på søndag 14. september 2014, klokken 11:09

Jobben innebærerer utover visuell sjekk av bilen bytte av pollenfilter og oppsmøring av bremser pluss tilkobling av diagnoseutstyr for å lese av eventuelle feilkoder og batteristatus.
Servicene (generelt alle) innebærer ikke oppdatering av bilens software til nyeste versjon, altså? Nettopp fått igjen min fra 2-års, og ikke noe om software var tema...   ?
Blå Euro-Leaf (2012)

emil

Sitat fra: bjorn_2390 på søndag 14. september 2014, klokken 17:04
Sitat fra: emil på søndag 14. september 2014, klokken 11:09

Servicene (generelt alle) innebærer ikke oppdatering av bilens software til nyeste versjon, altså? Nettopp fått igjen min fra 2-års, og ikke noe om software var tema...   ?

Jo, software oppdatering inngår normalt sett ved behov, men igjen ikke en tidkrevende jobb. Retting av feil i software burde de uansett gjøre gratis og tid brukt på det burde ikke regnes med i serviceprisen (min mening bare).

Kvikken

Så da bør jeg rett og slett stille dette spørsmålet når jeg tar ringerunden. "inngår softwareoppdatering i prisen?".

Daeedor

Kvikken

Takker.

Hvor mye varierer disse prisene typisk? Fra 2500 til 4500?

emil

Sitat fra: glennha på mandag 15. september 2014, klokken 15:00
Takker.

Hvor mye varierer disse prisene typisk? Fra 2500 til 4500?

Fikk selv tilbud på 4.000,- i fjor fra Nissan i Kristiansand for 1. års service som jeg glatt hoppet over. Ellers har det vel vært nevnt priser opp mot 5.000 for første år og 6.000 for 2. år.

Du får høre hva servicen inkluderer når du ringer rundt og spør om softwareoppdatering hvis de ikke nevner det selv.

PK

Jeg hadde service i Bergen hos Meca,  18-1900 inkl demontering og smøring av bremser..
Regner med andre Meca verksteder har omtrent samme pris...?
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Ebe

Sitat fra: PK på mandag 15. september 2014, klokken 17:14
Jeg hadde service i Bergen hos Meca,  18-1900 inkl demontering og smøring av bremser..
Regner med andre Meca verksteder har omtrent samme pris...?

Hvilken Meca var dette?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA