Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vis oss ditt e-Golf-forbruk!

Startet av teralv, torsdag 25. september 2014, klokken 12:16

« forrige - neste »

T-Max

Er det ikke slik at Carwings har flere servere rundt om i verden og bla 2 i Europa. Hvis det er slik, så kan det jo være at noen kommuniserer med den ene serveren som er nede og andre med server som er oppe og dermed får man ulik opplevelse på samme tid?

Jeg bruker LEAF manager og i oppsettet velger jeg hvilken server jeg ønsker å kommunisere med. Jeg har valgt Europa (og ikke Europa alt) og jeg har sjeldent problemer.
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

teralv

Hva er Leaf manager? Hvordan kan jeg velge server selv?
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Rio

Sitat fra: teralv på torsdag 11. september 2014, klokken 07:48
Hva er Leaf manager? Hvordan kan jeg velge server selv?

LeafManager er en app for Android.

Man velger server på innstillingssiden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Hysvær

Jeg ramla tilfeldigvis innom enda en Leaf app som heter Leaf Control. Disse skriver i appen at den vil ha begrenset levetid da Nissan snart skal fjerne muligheten for pålogging av tredjepartsapper, men ser også at appen ikke er oppdatert siden i fjor sommer.
Noen som har hørt noe mer om dette?
Dersom Nissan lukker serverne går de jo inn i fremtiden med rompa først...
Nissan Leaf Tekna Hvit Des. 2013
Kolbotn

BE

Nissan skal bare være glad for at noen i det hele tatt gidder å koble seg opp mot det ustabile systemet de har. Hadde det ikke vært for tredjeparts programmer hadde Carwings vært en katastrofe. Makan til amatøroppleg skal godt gjøres å få til, andre klarer jo dette aldeles utmerket.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mrtiger

Sitat fra: BE på torsdag 11. september 2014, klokken 10:01
Nissan skal bare være glad for at noen i det hele tatt gidder å koble seg opp mot det ustabile systemet de har. Hadde det ikke vært for tredjeparts programmer hadde Carwings vært en katastrofe. Makan til amatøroppleg skal godt gjøres å få til, andre klarer jo dette aldeles utmerket.
Ja det er ganske utrolig, guttunger lager jo bedre apper.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

D9

Nå er det jo ikke appen som er problemet, selv om jeg er helt enig i at den er alt for dårlig.
Jeg skulle gjerne sett en del forbedringer, men så lenge den funker så er jeg fornøyd da jeg i alle fall får gjort det viktigste for meg, som er å sjekke lading + starte varming av bil.
Utrolig at Nissan kan la en server være nede i 3 dager uten å fikse problemet.
'14 Leaf
'15 Evalia

teralv

Logget meg ut og inn med denne, nå virker den. Men gikk ikke med Carwingsappen til Nissan.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Spruck

Fantastisk kundeservice fra Nissan i dag. Har nå forsøkt i snart 3 uker å få hjelp til aktivering av Carwings i min nye Leaf...  :-\

Tusen takk. En elbil-kunderådgiver vil svare deg så fort som mulig.
Du har blitt koplet opp til Annette M.
Annette M:  Hei og velkommen til Nissan kundeservice. Du snakker med Annette. Hva kan jeg hjelpe deg med?
Annette M:  Kan jeg få navnet ditt?
Kunde :  Hei! Jeg har vært i kontakt med dere flere ganger ang. aktivering av min Leaf med Carwings. Det er nå vel 3 uker siden bilen ble kjøpt, fremdeles fungerer ingenting.
Kunde :  ....navn.......
Kunde :  ....epost......
Annette M:  Jeg undersøker spørsmålet ditt akkurat nå, å kommer tilbake til deg snart med et svar.
Kunde :  Fremdeles bare grått symbol med strek over i Leaf'en, og melding om ingen kontakt eller noe sånt.
Annette M:  CARWINGS systemet er fortsatt nede for oppdatering.
Kunde :  Vel, det har det vært nå i ukesvis. Tydeligvis ikke bare jeg som har problemer ut i fra hva man kan lese på nett. Nissan er klar over at dette slår heller dårlig tilbake på dere i forhold til kundetilfredshet? VW klarer dette tydeligvis uten problemer, og har etter sigende også mye bedre funksjonalitet/brukervennlighet.. Nissan Leaf er en meget god bil å kjøre, men e-Golf og KIA kommer nå inn på markedet. Hvorfor skal man da anbefale/velge Leaf??
Annette M:  Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?
Kunde :  Nei takk, tydeligvis ikke. Ha en fortsatt fin dag.
Annette M:  Takk for at du kontaktet oss i dag om Nissan CARWINGS. Du må gjerne kontakte oss på nytt for ytterligere informasjon. Ha en fin dag.

I ferd med å gi opp hele Carwings. Leaf'en er en god bil å kjøre, men hvorfor skal man anbefale Leaf til venner og bekjente dette og andre ting (les: servicepriser) tatt i betraktning??

Hvit 2014 Leaf Tekna
Estimert 35.000 km/år

BE

Sitat fra: Spruck på torsdag 11. september 2014, klokken 14:59

I ferd med å gi opp hele Carwings. Leaf'en er en god bil å kjøre, men hvorfor skal man anbefale Leaf til venner og bekjente dette og andre ting (les: servicepriser) tatt i betraktning??
Man skal selvsagt ikke gjøre det. Det finnes utmerkede alternativer.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mrtiger

hehe... var nede for og bestille en time for service på leafen.
Det kommer en man busende inn og er fly forbanna. Han forteller at han har nå hatt bilen(ny leaf) i over tre uker og at carwingsen fremdeles ikke virker. han legger nøklene på bordet og sier at han skal ha en leiebil mens de fikser dette problemet...
Fikk ikke hørt mer siden jeg hadde dårlig tid, hadde vært interessant og hørt hvordan dette gikk:)
2013 Nissan Leaf, Acenta.

teralv

Er dette noe for den flotte elbilforeningen jeg betaler kontingent til? Eller?

Sist jeg tok opp noe med dem, så spurte dem om jeg ville fronte saken i media (Klostergarasjen parkering i Bergen), siden lokalforeningen her hadde grunner for IKKE å stille opp.
Lys grå.
5000 km - Bergen

boma

Til dere som har ny leaf. Jeg hadde samme problem med å få aktivert carwings, men fikk fikset dette på under 1 uke selv om Nissan kundeservice sa at carwings systemet var nede og skulle gi meg beskjed når det var klart. Fant ut at de som sitter på kundeservice ikke har peiling. Hadde jeg ventet på dem så hadde ikke hatt carwings i dag. Fikk aktivert carwings i går og har ikke hatt noen problemer etter det. Dersom dere har import leaf må dere mest sannsynlig inn på verkstedet å få aktivert carwings systemet i bilen.

Først var det sim kortet i bilen som måtte bli aktivert. Dette tok 2 dager. Prosessen startet ved å registrere seg på Nissan +you. Når sim kortet var aktivert så fikk ikke bilen kontakt med server (grått carwings ikon opp til høyre på skjermen) Dette var fordi bilen ikke var aktivert for carwings. Var klar over denne problemstillingen på importerte biler. Hadde tatt med i kontrakten hos importør at bilen skulle "klargjøres i hht. Nissan sine retningslinjer". Verkstedet skulle ha 3000 kroner for å aktivere carwings (latterlig da de kun logger seg på med PC og aktiverer det for bruk i norge). Mistenker at dette er en bevisst taktikk for å få flere til å kjøpe av forhandler da de som importerer biler som oftest ikke har utstyr til å gjøre dette selv. Uansett så ble ikke importøren så blid når han fikk regninga, men aktivering av carwings er en del av klargjøringen av bilen.

Bruker Leaf Manager og har ikke hatt problemer enda (kun hatt carwings i 1 døgn så kan vel ikke uttale meg så mye)
Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

teralv

Lys grå.
5000 km - Bergen

D9

Her og. Raskt og fint. Håper på stabilitet fremover  ::)
'14 Leaf
'15 Evalia

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA