Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vis oss ditt e-Golf-forbruk!

Startet av teralv, torsdag 25. september 2014, klokken 12:16

« forrige - neste »

teralv

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

medic.66

Men hvis jeg tolker riktig svaret fra kundeservice med teralf så skriver de jo at det er appen som er under forbedring og ikke serverene. Da er vel dette grunnen til at Leaf link virker? At serverene er oppe mens selve appen er lagt ned pga forbedring. Eller er jeg helt på tur? :o
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

teralv

Du kan ha rett. Men hverken appene eller web virker her hos meg.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

medic.66

Men uansett er dette alt for dårlig. Har skrevet før om den appen Volvo har. Vi har hatt en Volvo i to år nå. Og den appen har aldri sviktet en eneste gang. Pluss at den har mange flere finesser enn Nissan sin.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

jkirkebo

Sitat fra: medic.66 på onsdag 10. september 2014, klokken 12:33
Sjekket Leaf link igjen nå. Den oppdaterer og jeg slo også på klima. Så her virker den hvertfall. Rart igrunnen men sant

Fungerer fint her også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oyvindso

Kan jo hende at denne tjenesten ligger på et server-cluster, med brukere fordelt på ulike noder, hvor noen virker og andre ikke. Så når de er ferdige med å oppgrader vår node, så kommer turen til dere :-)

gyathaar

Det er minimum 2 servere som tar imot trafikk.. når man kommuniserer direkte med carwingsserverene må man holde styr på en lastbalanseringscookie slik at man rutes til samme server i bakkant (ellers blir man logget ut etter at man treffer en annen server)

Rio

gyathaar: Europa-serveren er nede, Europa (old) fungerer fint. Dvs. like begredelig langsomt som vanlig.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bjorn_2390

Min Carwings har ikke funka siden trøbbelet dukket opp. Jeg bruker vel så gjerne Leaf Link, men har ikke vært mulig å få kontakt via den, heller. Pussig at det skal være forskjell fra bil/bruker til bruker.
Apropos kundeservice opplysning om at det jobbes med utvikling av Carwings: Jeg har kikket litt på eGolf-app'en. Den hadde funksjoner jeg kunne like!
Håper det er skikkelig utvikling på gang, nå må Nissan på banen! for å fortsatt være attraktive, mener nå jeg!
Tror det blir kamp om markedsandeler fremover, og da bør man også kunne flotte seg med en god app. Som til og med FUNGERER!
Blå Euro-Leaf (2012)

Bobbulf

Jeg har Leaf link på både iPhone og iPad. Prøvde den nå på iPaden, og der fikk jeg den "unknown error......" feilmeldingen med en gang ???
På iPhonen virker den fremdeles helt fint.
Jeg har ikke brukt appen på iPaden på et par uker, men på iPhonen er den ibruk daglig. Så kanskje det er noe med at appen beholder noe innloggingsinfo eller noe for å kople seg lettere til, og at man ved jevnlig bruk lettere blir logget inn?
Edit: gikk inn i menyen på Leaf link på iPaden nå, og logget ut fra Carwings-kontoen. La deretter inn samme brukernavn og passord på nytt og, og da virket alt fint der igjen også  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

klawrenc

kl 2230 onsdag, hverken Carwings eller LeafLink (på iPhone) fungerer for meg  >:(

Leaf Link: "unknown error communicating with CARWINGS"
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

Bobbulf

Sitat fra: klawrenc på onsdag 10. september 2014, klokken 22:25
kl 2230 onsdag, hverken Carwings eller LeafLink (på iPhone) fungerer for meg  >:(

Prøv å gå inn på menyen i Leaf link og logg ut, logg deretter inn på nytt igjen.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

DeadLock

Hei.

Jeg leser med forundring disse trådene om CarWings-problemer.

Jeg har brukt Leaf Manager mot Europe-server i "hele" dag, og det har fungert.
Samme med You+Nissan CarWings-nettsiden.

Eneste problemet jeg har hatt med CarWings var da Nissan ved en feiltakelse slettet profilen min.

Snodig at det virker som noen "alltid" har problemer, mens andre knapt har problemer..

Mvh,
Thomas.

Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Oyvindso

Server-cluster, du ligger vel på en OK node

klawrenc

Sitat fra: Bobbulf på onsdag 10. september 2014, klokken 22:28
Sitat fra: klawrenc på onsdag 10. september 2014, klokken 22:25

Prøv å gå inn på menyen i Leaf link og logg ut, logg deretter inn på nytt igjen.
Takk Bobbulf! Jeg logget ut da inn igjen, og vips, så fungerte Leaf Link...
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA