Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HomeLink

Startet av Nuvolari, tirsdag 23. september 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

Sørgolf

Hei.
Jeg skulle levert golfen min på verksted hos Gumpen vest i morgen for feilsøking pga. denne ulyden. De ringte nå i kveld og sa at det ikke var nødvendig å levere inn bilen da fabrikken var klar over problemet og jobbet med å finne en løsning. Jeg ville bli kalt inn igjen når fabrikken kom med en løsning på problemet.

RE

Det var en slik ulyd på demobilen jeg prøvekjørte også. Hørtes ut som et slitt lager eller noe annet mekanisk gnuring.
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Roger (NO)

Da har vi vært inne gang nr 2 hvor det ble tatt ytterligere lydfiler og sendt til teknikerne.
Konklusjonen er at det kommer i fra girkassen, men at det er ikke noe å bekymre seg for. Det jobbes med en fiks, og vi ville da bli kalt inn på nytt.

Fyksen

Er det noen som har en oppdatering fra VW her??
2014 - VW eGolf, 2009 - BMW E61 525 DAT

e-Golfer

Henter opp denne igjen.

Noen som har hørt noe mer fra Møller ang. dette?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

el_ing

#20
Hei,
jeg ser at det har blitt stille i denne tråden. Er det noen som har fått svar fra Møller? Jeg opplever også en irriterende knirkelyd på min e-Golf (produsert uke 51/2014). Knirkelyden er tilstede ved store rattutslag og bare når bilen beveger seg.
e-Golf - prod. uke 51/2014

Tbg

Hei!

For dere som hører lavbrumming ved rattutslag, ofte i lav hastighet. Eks. Ved parkeringsplasser osv. Dette fikses ved å skifte til en annen girolje.  Det ligger fabrikksmelding på dette. Gjorde det på min egen og lyden ble borte. Hørte den en kort gang når jeg hentet bilen etter skift, men det var nok kune pga den nye olje ikke hadde fått summet seg i dreva. Fra en viss produsjonsuke er det endret ett materiale på noe drev i kassa.

Sonus

Møller byttet olje på vår bil også og lyden er borte. De prøvde først å bytte drivakslemansjett.

el_ing

Tusen takk for opplysningene! Da skal jeg også ta en tur innom Møller.
e-Golf - prod. uke 51/2014

Milk

Virker ikke som VW har løst dette enda. Fikk nylig tilsvarendelyd på min, som er produsert uke 9-16. Lyden høres når jeg svinger, både til høyre og venstre i lav hastighet. Det høres nesten ut som hjulene subber borti noe.
Hvis dette er et kjent problem som er løst med et annet drev, eller olje, burde vel dette vært implementert på min bil. Er det andre med nyere biler som opplever samme lyd?


Ourasi

Sitat fra: Milk på lørdag 30. april 2016, klokken 11:53
Virker ikke som VW har løst dette enda. Fikk nylig tilsvarendelyd på min, som er produsert uke 9-16. Lyden høres når jeg svinger, både til høyre og venstre i lav hastighet. Det høres nesten ut som hjulene subber borti noe.
Hvis dette er et kjent problem som er løst med et annet drev, eller olje, burde vel dette vært implementert på min bil. Er det andre med nyere biler som opplever samme lyd?
Min har det samme, og hatt det hele tiden siden jeg fikk den levert 13. november 2015 (2016 mod. produsert noen uker før regner jeg med da den rullet ut av fabrikken i slutten av oktober).. Ville tro at de fortsetter med samme girolje en god stund etter de fant ut av dette, stort selskap der endringer tar tid. Skal be om oljebytte i mai, dersom lyden forsvinner melder jeg fra her...
E-Golf 2016

gamer73

I går hørte jeg en sånn KIA bil som ser ut som en skoeske med akkurat samme lyd..så er nok et EL-bil fenomen.

Caspian

Opplever samme problemer som noen andre har beskrevet. Skrapende, gnissende metalliske lyder. Høres ut å komme fra høyre fremhjul (eller bakhjul?). Normalt ville jeg ha tippet at det kom fra et hjullager eller bremseskive. Noen av dere andre som har fått fikset dette, og kan fortelle hva det var? Noen nevnte girkasseolje, er dette relatert?

Kanutten

Sitat fra: Caspian på torsdag 09. juni 2016, klokken 20:03
Opplever samme problemer som noen andre har beskrevet. Skrapende, gnissende metalliske lyder. Høres ut å komme fra høyre fremhjul (eller bakhjul?). Normalt ville jeg ha tippet at det kom fra et hjullager eller bremseskive. Noen av dere andre som har fått fikset dette, og kan fortelle hva det var? Noen nevnte girkasseolje, er dette relatert?

Vi har samme "problem" på vår bil. I følge Møller er det bremsene som subber litt, og skal kunne ordnes ved å få brukt bremsene skikkelig noen ganger (lettere sagt enn gjort, siden regen stort sett sørger for bremsingen).
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Milk

Ikke utenkelig at det kan være bremsene som subber litt, siden det på vår bil virker som lyden "kommer og går" og gjerne er borte en stund etter at bilen har vært på litt lengre turer. Men samtidig er det litt merkelig at det kun subber med max rattutslag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA