Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Automatisk tenning av lys

Startet av Moonrise, mandag 22. september 2014, klokken 07:34

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: AndersinOslo på mandag 15. september 2014, klokken 14:55
Vet om 3 SLS´er, som alle står til pynt i bilsamlingene til noen millardærer.

Til pynt?  Jeg treffer SLS'n til "Fru Røkke" rett som det er. Senest for 10 min siden.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Griffel

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. september 2014, klokken 11:20
Vet om 3 SLS´er, som alle står til pynt i bilsamlingene til noen millardærer.

Til pynt?  Jeg treffer SLS'n til "Fru Røkke" rett som det er. Senest for 10 min siden.
Ikke bokstavlig håper jeg, det blir dyrt. :'(
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

emil

Sitat fra: emil på mandag 15. september 2014, klokken 15:26

Hvor mange elektriske MB har de solgt i Norge da? Vet om 3 SLS´er, som alle står til pynt i bilsamlingene til noen millardærer. MB har satset på brenselcelle, der har de mye kompetanse.

Det er 2 registrerte SLS AMG fra 2013 og en Sprinter fra 2000.

Snublet over denne gamle finnannonsen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=19891320

Det kunne jo vært et artig prosjekt, men hvorfor ble det ikke noe av det?

Philip Marlowe

Mercedes B-klasse er vel romsligere inni enn Golfen? Vet ikke hvordan bagasjeromsplassen blir på den elektriske utgaven, men den fossildrevne utgaven har jo grei plass der og.

Når det gjelder service så har jeg god erfaring med Erik Arnesen på Helsfyr.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Marecat

Har fossil B-klasse selv og har prøvekjørt E-golf. Innvendig rom er større i Mercen. Har hørt at B klassen opprinnelig ble laget med tanke for el-drift, derav den høye dørken. Batteriet er allerede plassert der. Man setter seg inn i bilen og ikke ned som i Golfen.
Liker selv å sitte litt høyt - likte godt Golfen i sin helhet, men den kommer som en god nummer to etter B-klassen.
Servicen til de BOS forhandlerene jeg har vært i kontakt med er upåklagelig.

Gordon Retriever

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 22. september 2014, klokken 17:13
Mercedes B-klasse er vel romsligere inni enn Golfen?

Utvendige mål er 10cm høyere og 10cm lengre enn  Golf, og sammen med en mer oppreist sittestillig føles den som en mer volumiøs bil, ja.

Hvis el-utgaven følger utstyrsnivået til eksos-versjonen, må kjøpere også regne med å betale ekstra for ting som skinnratt og lettmetallfelger. Sluttsummen på en fullutstyrt B-klasse Electric blir dermed såpass mye høyere at den egentlig konkurrerer i en annen klasse enn e-Golf.

Gordon Retriever

Sitat fra: emil på fredag 19. september 2014, klokken 09:30
Snublet over denne gamle finnannonsen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=19891320

Det kunne jo vært et artig prosjekt, men hvorfor ble det ikke noe av det?

Potensielle kjøpere forsvant som dugg for solen da den fantastiske Renault ZOE!!! ble lansert? :-\

Moonrise

Fått snakket med BOS og andre Mercedes forhandlere. B-klasse elektrisk kommer for salg i starten av november(3.november i følge flere), men ingen garantert dato enda. De får mer info om bilen en uke før de tar i mot bestillinger(siste uka i oktober). Prisen er ikke klar, men de mener at den skal ligge noe over E-golf. De første bilene kommer i februar 2015.

Jeg tipper at startprisen kommer til å ligge på 270.000 - 280.000 og standard utstyrsnivå lavere enn E-golf. Det blir sikkert masse å velge i utstyrslista som kommer til å gi en sluttpris på 350.000 - 400.000.

Det blir spennende å se hvordan MB B-klasse selger siden VW har leveringsproblemer med E-golf. Jeg bestilte min E-golf med VP i slutten august. Ikke hørt noe fra selger om levering. Jeg regner med at bilen min blir forsinket og at jeg ikke får den før 2. kvartal 2015. Jeg vurderer å avbestille E-golf og bestille en B-klasse istedenfor. 
Bestilt:
2015 Mercedes B-klasse electric drive, antatt levering April 2015

Avbestilt:
2015 VW E-golf, Night blue med Marrakech
Med varmepumpe, antatt levering Mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA