Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp! Trenger ladeplass i Trondheim til Tesla-Taxi, søker tilgang til 400 volt

Startet av titikata, torsdag 18. september 2014, klokken 19:54

« forrige - neste »

titikata

Hei folkens trenger hjelp klarer ikke bestemme meg om jeg skal gå for e up eller zoe intense utgaven. Jeg får zoe til 209 e up 184 uten sol taket. Veit nå at zoe har løst noe av lade problemet. Men trenger hjelp av mer erfarne folk her.

Gordon Retriever

Kommer den ekstra interiørplassen i Zoe godt med, eller har du mer nytte av at e-up! er lettere å parkere?

Hvis du lader mest hjemme, spiller det mindre rolle at du en sjelden gang må ta med deg ladebøtten for å kunne lade Zoe når du besøker tanter og onkler.  Planlegger du å beholde bilen lenge, trenger du ikke tenke fullt så mye på at VW normalt vil være mer lettsolgt en Renault. :)

titikata

Parkering betyr ingen ting. Vi er 5 personer annen ver uke. Tror ikke jeg kommer til å ha den lenger en 3 år da det skjer mye på 3 år men vet ikke.

nagela

Hvis dere trenger sitteplass til 5, er det vel en utfordring at e-Up bare er registrert for 4 ?
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

titikata

Må ikke ha 5 men det er positivt. Kkom gjerne med andre forslag og synspunkter på forskjeller. Positive og negative.

jkirkebo

Sitat fra: titikata på onsdag 03. september 2014, klokken 17:47
Parkering betyr ingen ting. Vi er 5 personer annen ver uke. Tror ikke jeg kommer til å ha den lenger en 3 år da det skjer mye på 3 år men vet ikke.

For 3 års bilhold hadde jeg styrt unna Zoe, blir ganske mye risiko mhp. verdifall der tror jeg. Mens e-Up er registrert for 4. Hmm. Hva med Leaf Visia? Koster vel ca. 210k med vinterdekk?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gordon Retriever

Enig med siste taler.  Leaf er 60cm lengre og en komfortabel og anvendelig bil.

Men hvis 4 sitteplasser ikke utgjør noe reelt problem, ville jeg også vurdert e-up!, og brukt mellomlegget på noe jeg syntes var fornuftig.

titikata

Er det jeg frykter også det med verdifall. Men verdifall vil det vere på e up også men ikke like mye. Prisen mellom e up topp utstyr og intense utgaven av zoe har jeg fått pris som skiller 20 tusen. Og jeg tror ikke importør vil senke nyprisen på zoe med 70 tusen. Men man veit aldri.

Electrix

Hvis du ikke er avhengig av nybil så er Leaf godt etablert I markedet og det er etterhvert mange brukte leaf til salgs. Da slipper du unna en god del av verditapet.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

emil

Hvis brukt (eller ny) Leaf ikke er noe alternativ ville jeg valgt følgende:

Trenger du plas til 3 barn i baksetet og en del bagasje velger du Zoe, hvis ikke velger du eUp! Hvis du ikke allerede har prøvekjørt bilene ville jeg ha gjort det, gjerne prøvd å få låne bilene et døgns tid for å teste ordentig ut. Har ikke prøvd eUp! da den er alt for liten til våre behov, men jeg fant meg aldri ordentlig til rette i Zoe.


moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

titikata

Har hatt kia før ingen dårlig valg det. Men man må opp på 230 for å få varmepumpe. Er ikke sikker. Skal ut ha zoe på prøve fra i dag til i morgen

elektrolux

Zoe knuser e-Up på kjørelengde / døgn. Så skal du nedover Europa med bilener Zoe best. Skal du kun rundt om i nærmiljoet vil nok e-Up koste minst i løpet av de 3 årene du skal eie den.

Husk kostnaden er innkjøpspris + servicekostnader - salgspris.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Herlingo

Husk også at Zoe er klasseledende på sikkerhet i sitt segment.
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

Flips

Jeg anbefaler (naturlig nok, siden familien min har en selv) Zoe. Da får du god plass til 5 (vi er tre stykker på 12, 14 og 16 år i baksetene, går helt fint) og du slipper å forholde deg til dyre og ustabile DC-ladere. Den ble kåret til sikreste småbil i 2013 av Euro NCAP og Intens-utgaven har en ganske bra lydanlegg.

Vi prøvekjørte Zoe og Leaf, og valgte Zoe rett og slett fordi vi likte den bedre. Infotainmentskjermen til Leaf føltes som en gammel Nokia-telefon sammenlignet med R-Link i Zoe, setene var bedre, rattet kan lengdejusteres, utvendig design ser mye bedre ut og den bruker ikke CHAdeMO eller Combo der mesteparten av hurtigladerne er ute av drift.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA