Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjøring av Model S

Startet av Råde, lørdag 13. september 2014, klokken 09:26

« forrige - neste »

Råde

En litt tullete tråd, kanskje, men jeg fikk inspirasjon til den fordi det er mange spørsmål til hva som er en god pris osv osv.

Det kan hende den bidrar til at noen synes de gjorde et dårligere kjøp enn de tenkte, eller motsatt. Uansett får man en veldig god bil tror jeg, og hva er vel en tusenlapp her og der.

Det er mange måter å sette opp dette på. Jeg har valgt absolutte tall slik som det fremkommer på kontrakten. Det mest riktige var kanskje prosent av totalpris, men uansett er ikke prisspennet på en e-Golf særlig stort. Det er en kontroversiell tråd i vårt skandinaviske klima, men bær over.
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Tullete kanskje, men hva gjør det? ;)
Lurt trekk å legge inn firmaavtale som eget punkt på listen.

Og før noen kommer og angriper premissene for denne tråden, så stemmer det selvsagt at enkelte bilforhandlere kan ha et ganske solid påslag på lokalt montert utstyr. Jeg ble selv presentert en pris for vinterhjul hos en forhandler som lå 50% over prisen for samme vinterhjulpakke i www.volkswagenbutikken.no.  En bil som kjøpes med mye lokalmontert utstyr kan derfor ha større prutningsmonn enn en bil som selges helt uten slikt utstyr. :)

Gordon Retriever

Bump.

Her er en screencap av stemmeresultatene idet tråden ble bumpet:



Så gjenstår det å se om ferskere bestillinger har fått bedre rabatter, og om dette slår ut på resultatene i avstemmingen. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA