Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trist artikkel i Teknisk ukeblad!

Startet av taraquin, mandag 08. september 2014, klokken 09:22

« forrige - neste »

emil

Da er den første "på veien":

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL47222

Registrert på KIA BIL NORGE AS, Lørenskog

Vil tro at motoreffekten er registrert feil (25kW).

Ellers med egenvekt, tillatt totalvekt, nyttelast dekk veldig lik Leaf bør praktisk rekkevidde være en del bedre når batteriet er kraftigere.


arnkl

Sitat fra: emil på lørdag 23. august 2014, klokken 21:58
Vil tro at motoreffekten er registrert feil (25kW).

Husk at for elbilar er det maksimal kontinuerleg effekt som skal registrerast, ikkje maksimal momentan effekt. Til dømes er ein Tesla Model S registrert med 69 kW.

Kjekt viss det ein gong blir innført effektavgift :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

emil

Sitat fra: arnkl på lørdag 23. august 2014, klokken 23:58
Sitat fra: emil på lørdag 23. august 2014, klokken 21:58
Vil tro at motoreffekten er registrert feil (25kW).

Husk at for elbilar er det maksimal kontinuerleg effekt som skal registrerast, ikkje maksimal momentan effekt. Til dømes er ein Tesla Model S registrert med 69 kW.

Da varierer det litt hvordan ting meldes inn. Sjekket et par stk av diverse biler:

Leaf står med 80kW
Tesla står med 69kW
I-MIEV står med både 35 og 49kW
ZOE står med 43kW
i3 står med 125kW
eGolf står med 85kW

jkirkebo

Sitat fra: arnkl på lørdag 23. august 2014, klokken 23:58
Sitat fra: emil på lørdag 23. august 2014, klokken 21:58
Vil tro at motoreffekten er registrert feil (25kW).

Husk at for elbilar er det maksimal kontinuerleg effekt som skal registrerast, ikkje maksimal momentan effekt. Til dømes er ein Tesla Model S registrert med 69 kW.

Kjekt viss det ein gong blir innført effektavgift :)

Kontinuerlig effekt må da være høyere enn 25kW, hvis ikke kan man glemme å ligge på motorvei i 130 i særlig lang tid...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sigurdi

@emil - varierer litt hva type elmotor de ulike leverandørene har valgt.
Ulik teknologi gir ulike egenskaper. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

kringon

Men da venter vi i spenning da  8)

FØler meg som en unge før pakkeåpning på juleaften.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

emil


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA