Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av AkivB, tirsdag 02. september 2014, klokken 09:57

« forrige - neste »

AkivB

Hei.
Min Leaf er litt treg til å bli kjøreklar etter at grønn bil kommer opp i displayet. Før så var bilen klar så fort jeg hadde tatt på beltet, men nå må jeg vente lenge.
Flere som føler dette?

Den var slik så fort jeg fikk den også, men d ble liksom bare bra etterhvert. Men så var 12v batteriet tomt, og bilen ble slik igjen etterpå den ble ladet opp igjen..
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

emil

Synes ikke bilen min er treg, men den kunne godt vært 1-2 sekunder raskere med å gå i D. Har hendt et par ganger at jeg har trodd den sto i D mens den stått i N og jeg har trillet bakover.

AkivB

Til info, så går bilen min i D altså, men skjer ikke noe.
Trykker på gassen, og du hører liksom at den ruser opp, men ingenting skjer..

BE

Hører at den ruser opp uten at det skjer noe? Det er ikke mulig, motor er direktekoblet til hjulene via et reduksjonsgir. Den kan aldri ruses uten at hjulene følger med.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kjell Leaf

Den kan ikke ruses nei, men kanskje det er mulig at fotgjengervarslingen lager lyd når du gir gass ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

AkivB

Ruser opp var jo en måte å si d på da.  :D
Har ikke så god greie på dette.
Men man hører en summelyd som øker med gasspedalen.
Fotgjengervarsling slår jeg alltid av. :-) Slår den heller på om den trengs..

medic.66

Høres ut som noe er galt. Når jeg trykker på startknappen kommer symbolet for at bilen er klar (grønn bil) veldig kjapt. Og da er det bare å sette den i D og kjøre.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

kjbu

Har det samme som deg....ikke alltid tror jeg.
Starter opp i rask rekkefølge, setter den i D, det kommer D på displayet, bilen går ikke. Tar et par sekunder før det blir respons i motor.
Har slått meg til ro med at slik er det.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

knutgrr

Min er også litt treg, og noen ganger triller jeg bakover. Noe å være obs på.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

LeafSwe

Sitat fra: knutgrr på tirsdag 19. august 2014, klokken 11:42
Min er også litt treg, og noen ganger triller jeg bakover. Noe å være obs på.

Samma på våran leaf 2014, har aldrig hänt på vår 2012 leaf.
3P+
3SR+

AkivB

Nei, den var helt fin og kjapp, frem til 12v batteriet ble flatt.. Etter dette har den vært treig. Og også trillet bakover som Knutgrr skriver..

Skal ha den på merkeverksted ettervert for en forstillingskontroll, så da tenker jeg de sjekker feilkoder også..  :)

Tempe Dekkservice

Snedig, jeg kan sette Leafen i D og kjøre nesten før displayet engang har slått seg på.
Bruker å trykke start og så sette den i D nesten samtidig og bare kjøre mens jeg fomler med å få på beltene. Trengs ingen tid for å bli "kjøreklar" nesten.
Høres ut som du bør sjekke den på service, men kan være kjøleviftene du hører som summer?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA