Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Testing av batteri

Startet av gss, søndag 31. august 2014, klokken 23:48

« forrige - neste »

gss

Ser det er noen tråder om dette, men ingen ender (i hva jeg kan se) en konklusjon om hva som inngår. Prøver meg på en ny her.
Noen sier "alt", men hva er "alt"? Det er mange som tror noe, men jeg kan ikke se at noen vet sikkert.
Tesla's side er uklar, og sier:







Årlig service (eller ved 20,000 kilometer)Samme som man kan velge om man ikke har avtalen
Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)Hva med bremseskiver? Foringer? Som også er vanlige slitedeler. Hva med dempere? Osv?
SystemovervåkingGjøres ikke dette også uten at man har ev serviceplan?
Ekstern diagnostiseringGjøres ikke dette uten serviceplan dersom det oppstår et behov? Det er da til Teslas fordel
ProgramvareoppdateringerDette får vel alle, uavhengig av serviceplan?
Nye funksjonerDette får vel alle, uavhengig av serviceplan?

Om det så skulle være at alt av slitedeler er dekket, er prisen lik på den årlige servicen uavhengig av hva som må skiftes (dersom man ikke har 5-års avtale)?

Jeg har nok litt vondt for det, men jeg klarer ikke helt å se hva man betaler for.



Muffinman

#1
Sitat fra: gss på søndag 17. august 2014, klokken 16:36
Jeg har nok litt vondt for det, men jeg klarer ikke helt å se hva man betaler for.
Du er nok ikke alene om det. Sjekk vedlagte sjekkliste for 20.000km servicen også, så skjønner man enda mindre.

Det meste på denne lista gjør man lett selv - bytte vindussvisker, fylle spylevæske, bytte kupefilter etc. Tror ikke jeg bryr meg om service før min bil er 2-3 år. Og når bilen skal inn til fiksing for 4. eller 5. gangen i år er vel ikke behovet det helt store siden mye av sjekklista går på å sjekke ting :) De utfører jo en såkalt courtesy inspection hver gang.

Tesla-man

Ikke mye grunn til å ta serviceavtale med andre ord.  Har booket 20 000km service, men den er bare å droppe hvis dette skjemaet er rett.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

GeirHM

Jeg ser at det står slitasjedeler som bremseklosser. Men hva med alle slitasjedeler på forstilling og fjærer? Om jeg inngår en åtte års avtale om service tar Tesla da ansvaret for alt mikkmakk i mine luftfjærer og min forstilling? Om de gjør det, er jo avtalen til min fordel. Er den ikke det, er den egentlig dårligere enn den Jensen Bil i Drammen har gitt meg i alle år på min gamle Mercedes. For der betalte jeg 3500 for stor service med alle mulige greier til en mye mer kompleks bil. Denne problemstillingen diskuteres jo også på Facebook.

BMW850

Generelt inneholder vel service på de fleste ordinære biler lite komplekse greier. Sånn som sjekk av lufttrykk på reservedekk, lyspærer og diverse, i tillegg til olje og kj.væske, filtere osv. Når jeg først kjøpte en bil til over 700.000 syntes jeg det var helt greit å kjøpe en 5 års servicepakke. Tror også man vil få litt ekstraservice og oppdateringer hvis man er jevnlig inne med bilen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

gss

Jeg er enig i at det er normalt og greit å ha service (med eller uten avtale), men før jeg betaler for noe synes jeg det vanligvis er greit å vite hva en betaler for.
Og i tilfellet her synes det å være umulig å få klarhet i hva det egentlig er. Både her og fra Tesla.

toppi

Enig at det er litt uklart. Jeg falt uansett ned på 5 års plan (og følge Teslas anbefakte service intervall) fordi jeg vet hva dette betyr ved salg..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA