Tesla gir 8 årsgaranti på drive unit.

Startet av tonl, fredag 15. august 2014, klokken 22:23

« forrige - neste »

tonl

http://www.teslamotors.com/blog/infinite-mile-warranty

Driver unit får nå 8 årgaranti, men gjelder bare 85kwh batteripakken. Gjelder også alle TMS 85kwh som er produsert.

Havebigfun

Dette gjelder alle produserte TMS 85!
Det er mye Tesla gjør riktig :)

Leif1

Genialt. Annenhåndsverdien gikk ihvertfall ikke ned i kveld..
Konvertitt fra S til X

tonl

For meg og sikkert for alle andre, betyr dette at Tesla tar problemer som har oppstått med drive unit seriøs.

Hyperstress

Veldig bra og betryggende. Begynte å lure på om jeg skulle tørre å ha bilen utover vanlig 5 års garanti nå som det har vært noen issues.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Knut Øygard

Så fint! Jeg skal bytte drive unit i høst og har lurt litt på hvor mye lenger den nye holder enn den gamle. Tipper det ikke er spesielt billig å bytte den en gang i året, så 3 års ekstra garanti kan være gull verdt! Go Tesla!
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Gordon Retriever

Råde

Jeg blir mer og mer imponert over Teslas og Musks evne til merkevarebygging og strategisk tenking, og over hans ståltro. Gratulerer til alle teslaeiere :)
e-Golf | X75D

hgs

Glimrende nyheter! Dette har stort sett vært den eneste tingen jeg har vært seriøst urolig for med denne bilen. Bare å ta av seg hatten for Tesla som tar ansvar og rydder opp.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

christian1986

Er det ikke på hele bilen da?

In a note on Tesla's blog posted Friday afternoon, Musk says the Model S will now have an 8-year, "infinite-mile" warranty that will also apply retroactively.

Arath

Det gjelder drive unit.

Fra my tesla:
The Tesla Model S drive unit warranty has been increased to match that of the battery pack. That means the 85 kWh Model S, our most popular model by far, now has an 8 year, infinite mile warranty on both the battery pack and drive unit. There is also no limit on the number of owners during the warranty period.

Leif1

Det står i konfiguratoren på bestillingssiden også nå.
Konvertitt fra S til X

MyMuffin

Garantien for alle 60 kwh utgaver har også blitt gjeldende for drive-uniten, men der er det 200k km og 8 år som gjelder.
Fortsatt veldig bra.

Jeg kjører i underkant av 20k hvert år, så denne bør holde en stund.

Uansett, skulle den først måtte bli byttet, så er det vel 5 års reklamasjon som gjelder skulle den nye ryke på nytt, selv etter at garantitiden har løpt ut?

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

chal

Da kan vi tenke at Tesla har kontroll på drive unit /slakke problemene og har funnet, eller mener de vil finne en løsning på saken.
Uansett - dette er jo beroligene - ikke sant?

Jeg har vært ivrig bruker av forum i ca ett år og er litt oppgitt over alt det negative som skrives.

Tenk på hvilken revolusjon vi er med på?
Bilen og alt knyttet til den er jo fantastisk, men ideen med SC nettverket og gratis drivstoff er kanske vel så revolusjonerende. Setter en helt ny standard.
Håper virkelig Elon beholder helsa - han er en av de mest betydningsfulle av menneskearten i vår tid!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA