Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Energy saving mode og batteriforringelse

Startet av 1184, fredag 29. august 2014, klokken 11:07

« forrige - neste »

1184

Skal kjøpe Leaf.

Lurer på om noen har erfaringer med noen av disse leverandørene:

Auto Tjuvholmen
Probil
Sandvika Bil
Nesbukta Trading

Thomas Parsli

Sandvika Bil har vært omtalt før: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=7350.0
Googler du litt finner du også en dom fra Frostating lagmannsrett...

Balrog på forumet kjøpte sin av Nesbukta Trading og var fornøyd: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8617.10

Jeg ville styrt unna aktører som er nyetablerte og/eller har svak økonomi.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

1184

Takk skal du ha:-)

Noen som har erfaring med Auto Tjuvholmen?

E_S

Er du ikke redd for US-bil har jeg vært veldig fornøyd med Autonova på Lørenskog.. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

bestorp

Sitat fra: 1184 på torsdag 14. august 2014, klokken 19:56
Skal kjøpe Leaf.

Lurer på om noen har erfaringer med noen av disse leverandørene:

Auto Tjuvholmen
Probil
Sandvika Bil
Nesbukta Trading

Autonova på Lørenskog kan jeg varmt anbefale. Du får med 5 års garanti fra 1 reg dato på USA leafs. Dette er en butikk som har holdt på mange år.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

streken

Sitat fra: 1184 på torsdag 14. august 2014, klokken 23:09
Takk skal du ha:-)

Noen som har erfaring med Auto Tjuvholmen?

Jeg kjøpte hos Auto Tjuvholmen sist september, og er veldig fornøyd med både bil og oppfølging. De var hele tiden åpne på alt som gjaldt bilen, og tydelige på pris.
Leafene deres er vanligvis franske, med varmepakke, fungerende navi, europagaranti osv.

Tidligere eide jeg en Saab kjøpt hos Thrane-Steen Skøyen. Den var et problembarn, det samme er/var Thrane-Steen, mens hos Auto Tjuvholmen ordnet de alt av feil og reparasjoner og sørget for at det ble tatt på garanti (så lenge Saab levde).

Mine (og familens) erfaringer med Auto Tjuvholmen er utelukkende positive, så jeg har ingen problemer med å anbefale dem.
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

elbill

ortodox

haider

Kjøpte selv 17.07.14 fra autonova lørenskog US Leaf, bare positivt.
Nissan Leaf 2012 US model
Audi A6 2.0L 2007

Thomas Parsli

Service hos Birger N Haug er den dårligste jeg har opplevd og jeg fraråder de på det sterkeste.

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at BNH har æren for at Nissan har bunnplassering på Autoindex -år etter år.

Etter å ha reklamert flere ganger hos BNH leverte jeg bilen hos Automobil Kompaniet i Drammen og opplevde et servicenivå av en annen verden. De er hyggelige, imøtekomende og profesjonelle.

Jeg skal aldri mer kjøpe bil fra Birger N Haug, aldri mer levere bilen der på service og aldri anbefale de til noen andre.

Min erfaring strekker seg til BNH enn Rud og Økern, kanskje er andre BNH forhandlere bedre -kanskje ikke.
(Andres erfaring på forumet tilsier at min erfaring er representativt)

Thomas

FrodeK

ortodox

Nei har ikke jobbet der noe, synes det er greit å ha en merkeforhandler å forholde seg til uten å ta kontakt med nissan selv samt styre med alle diverse ting. Jeg betalte 260.000kr for min Leaf Tekna da fikk jeg med alt etter å ha regnet på det så ville den rimeligste forhandler gitt meg leaf med 3 år for 230.000kr samt vinterhjul for 11000 og da er vi nesten der..

Thomas Parsli

Har du erfaring med BNH, eller er det bare fordi de er (en av flere) merkeforhandler du anbefaler de?

Thomas

mariowing

Har gode erfaringer med BNH på Økern, både i forbindelse med kjøpet for snart tre år siden, service underveis, garanti reperasjoner (byttet lader i bilen blant annet) og skadeavdelingen som jeg dessverre har vært nødt til å bruke to ganger. Personlig er jeg av typen som betaler mer for å få kjøpe en bil gjennom den offisielle kanalen og beregnet for det norske markedet. Andre folk må selvfølgelig gjerne gjøre sine egne vurderinger  ;)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Panduck

Sitat fra: ortodox på torsdag 11. september 2014, klokken 01:05
Anbefaler Birger N Haug

Fordi? BNH gadd ikke fortelle meg om valg mellom 3.3kW og 6.6Kw lader. Var mest interessert i å legge på ekstra annen stæsj. Prisen var også høyere enn jeg fikk på tilbud fra annen butikk, men de slo av på prisen når de fikk høre det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA