Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Roman, mandag 25. august 2014, klokken 21:50

« forrige - neste »

Yttertorjen

Sitat fra: Palleraa på fredag 05. september 2014, klokken 10:45
Sitat fra: LMOR på torsdag 04. september 2014, klokken 16:31
Sitat fra: Rabiat22 på onsdag 03. september 2014, klokken 07:06
Sitat fra: LMOR på fredag 29. august 2014, klokken 20:55
Jeg kan bekrefte at du får norsk språk, alle fra ca august.
Det går ikke å oppgradere for oss andre.
Du mister talekommandoene.
Det er vell dårligt? at en ikke kan oppdatere språket?
Det er ....... skuffende.
Siden bilen måtte inn i dag likevel, så testet de ut om det var mulig å oppgradere til norsk. Det var ikke en del av den "normal" oppdateringen som jeg fikk sist.
Nå er språket norsk!
Sannsynligvis går det i hvert fall på de bilene som har svensk språkpakke.
En av fordelene med å være inne på verksted ofte, er at jeg slipper å vaske bilen selv  ;D
Har i mulighed for at se om det er muligt at vælge dansk sprog i den nye version?

Jeg kan velge alle sk. språk, inkl dansk. Jeg vet ikke om det skyldes den nye oppdateringen, forhandleren sa det var 2015 modell, og derfor var norsk inkludert. Ingen F i ch nr.   Iflg. BMW siden er bilen produsert 16.06 så jeg har ingen indikasjoner på 2015 bortsett fra det forhandler sa. Ellers er alt helt fantastisk, ingen feil/problemer, ingen knakelyder, bare nytelse !!  Eneste sammenligning jeg kan komme på er Boing 747 !!

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på torsdag 04. september 2014, klokken 16:31
Sitat fra: Rabiat22 på onsdag 03. september 2014, klokken 07:06
Sitat fra: LMOR på fredag 29. august 2014, klokken 20:55
Jeg kan bekrefte at du får norsk språk, alle fra ca august.
Det går ikke å oppgradere for oss andre.
Du mister talekommandoene.
Det er vell dårligt? at en ikke kan oppdatere språket?
Det er ....... skuffende.
Siden bilen måtte inn i dag likevel, så testet de ut om det var mulig å oppgradere til norsk. Det var ikke en del av den "normal" oppdateringen som jeg fikk sist.
Nå er språket norsk!
Sannsynligvis går det i hvert fall på de bilene som har svensk språkpakke.
En av fordelene med å være inne på verksted ofte, er at jeg slipper å vaske bilen selv  ;D

knall bra :)

Olemann

#62
Oppgraderte i går, og erfarte det følgende:

- Etterslep på rygge-sensor i displayet ble vesentlig lenger, skjønner ikke hvilken fordel dette skulle være.....
- Fikk inn ladestasjoner, det hadde jeg ikke før
- Regenerering virker som er blitt mykere og mindre kraftig, lettere å kjøre mykt, men må bremse for å få igang regen med samme trøkk. Mulig dette er innbilt, men opplever det konsistent, så tror det er en justering gjort der.
- Språk skiftet fra engelsk til svensk, kan diskuteres om det er noen oppgradering......

Ser av tidligere innlegg at dette er drøftet, kan jeg nå be BMW om å endre fra svensk til norsk?  Bilen er levert i slutten av mai.

Mvh Ole

Aberg88

Sitat fra: Olemann på torsdag 11. september 2014, klokken 08:50
Oppgraderte i går, og erfarte det følgende:

- Etterslep på rygge-sensor i displayet ble vesentlig lenger, skjønner ikke hvilken fordel dette skulle være.....
- Fikk inn ladestasjoner, det hadde jeg ikke før
- Regenerering virker som er blitt mykere og mindre kraftig, lettere å kjøre mykt, men må bremse for å få igang regen med samme trøkk. Mulig dette er innbilt, men opplever det konsistent, så tror det er en justering gjort der.
- Språk skiftet fra engelsk til svensk, kan diskuteres om det er noen oppgradering......

Ser av tidligere innlegg at dette er drøftet, kan jeg nå be BMW om å endre fra svensk til norsk?  Bilen er levert i slutten av mai.

Mvh Ole

Du bytter selv språket i menyen under Instillinger/Settings så språk og blar ned til norsk  ;)
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Olemann


Det finnes ikke valg for norsk i språkmenyen, men finnes engelsk, så da valgte jeg det tilbake.
Er det altså ulike versjoner av SW siden noen har norsk og andre ikke har det som menyvalg?

Ole


Sitat fra: Aberg88 på torsdag 11. september 2014, klokken 09:06
Sitat fra: Olemann på torsdag 11. september 2014, klokken 08:50
Oppgraderte i går, og erfarte det følgende:

- Etterslep på rygge-sensor i displayet ble vesentlig lenger, skjønner ikke hvilken fordel dette skulle være.....
- Fikk inn ladestasjoner, det hadde jeg ikke før
- Regenerering virker som er blitt mykere og mindre kraftig, lettere å kjøre mykt, men må bremse for å få igang regen med samme trøkk. Mulig dette er innbilt, men opplever det konsistent, så tror det er en justering gjort der.
- Språk skiftet fra engelsk til svensk, kan diskuteres om det er noen oppgradering......

Ser av tidligere innlegg at dette er drøftet, kan jeg nå be BMW om å endre fra svensk til norsk?  Bilen er levert i slutten av mai.

Mvh Ole

Du bytter selv språket i menyen under Instillinger/Settings så språk og blar ned til norsk  ;)

Klykken

Biler levert i slutten av juli/starten av august har fått norsk som språkvalg, mener jeg. Hvorfor biler levert før ikke har fått det på siste oppdatering er dog merkelig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på fredag 12. september 2014, klokken 09:23
Biler levert i slutten av juli/starten av august har fått norsk som språkvalg, mener jeg. Hvorfor biler levert før ikke har fått det på siste oppdatering er dog merkelig.
Det er ikke en del av standard oppgraderingen, men de testet det ut på min bil, og fikk lagt inn en annen oppdatering som fikk frem norsk.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på fredag 12. september 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Klykken på fredag 12. september 2014, klokken 09:23
Biler levert i slutten av juli/starten av august har fått norsk som språkvalg, mener jeg. Hvorfor biler levert før ikke har fått det på siste oppdatering er dog merkelig.
Det er ikke en del av standard oppgraderingen, men de testet det ut på min bil, og fikk lagt inn en annen oppdatering som fikk frem norsk.

Er det noe man må bestille? tenker da sammen med nytt kart? eller kan eg bare stikke innom tror du?

Klykken

Ta kontakt med servicestedet og få time. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Rabiat22 på fredag 12. september 2014, klokken 16:18
Sitat fra: LMOR på fredag 12. september 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Klykken på fredag 12. september 2014, klokken 09:23
Biler levert i slutten av juli/starten av august har fått norsk som språkvalg, mener jeg. Hvorfor biler levert før ikke har fått det på siste oppdatering er dog merkelig.
Det er ikke en del av standard oppgraderingen, men de testet det ut på min bil, og fikk lagt inn en annen oppdatering som fikk frem norsk.
Er det noe man må bestille? tenker da sammen med nytt kart? eller kan eg bare stikke innom tror du?
Vi bruker jo samme forhandler, så det bør gå greit å be om det. F.eks neste gang du må inn for noe annet?
Hvor lang tid de trenger vet jeg ikke, fordi den var inne pga noe annet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

1. ACC tåler sollys bedre og virker mykere, men kobler ut og bremser opp bilen uten grunn fremdeles.  Så dette systemet er ikke tilfredsstillende enda.
2. Venstre vindusvisker har for svak motor.  Klarer ikke å viske helt ut til siden.  Så her må det nok ny motor inn.  De har prøvd å bytte motor tidligere, og mente at det var et software problem.
3. AC og varme ser ut til å fungere bra.
4. Rekkevidde er ikke påvirket.  Like dårlig som før. 12-13mil.  Håper de kommer med ekstra bat.pakke.  Det er jo litt plass i tomrommet etter Rex-motoren.

Karbon

ACC like dårlig fremdeles.  Koblet ut fire ganger på en tur på 8km.  Sol på skrå inn mot front gikk bra helt til det kom skygge.  Resterende 6km var uten sol men utkobling helt uten grunn. 

Håper alle klager skriftlig inn til BMW om dette.  Dette er et must for meg med mye køkjøring, så hvis ikke de får dette på stell hever jeg kjøpet.  Da blir det Golf, for der fungerer ACC.  Golf har også mye lenger rekkevidde og vesentlig billigere.

Ferry

Sitat fra: Karbon på lørdag 13. september 2014, klokken 09:02
Golf har også mye lenger rekkevidde og vesentlig billigere.

Går virkelig Golf lenger enn i3? Jeg har da sett tester der de er ganske like, og til og med motsatt. Hvor stor mener du denne forskjellen er? I km eller prosent. Startprisen er lik for begge bilene, i3 er vel et ubetydelig hakk billigere enn Golf. 249k vs. 252? Men det drar fort på med ekstrautstyr. Grovt sett koster Golf 270-280k, i3 300k. Ca. 10% forskjell. Men forskjellen KAN gjøres en del større.

LMOR

It's the BMW which went furthest on a full charge, in the test. Light weight helped the BMW stretch its 22 kWh battery pack for a 105-mile range.

The 24.2 kWh Golf followed with 102.5 miles, and the 24 kWh Leaf struggled on 90 miles, despite Nissan claiming the longest range in official testing--in Europe, it's rated at 123 miles, compared to the 118-mile BMW and Volkswagen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

e-Golf er tyngre og mindre energieffektiv på mange områder, så det er urealistisk at den kan kjøre mye lengre. Forskjellen er at BMW ikke går ut med den teoretiske rekkevidden på 19mil.

Ellers står det mye om radar vs kamera basert ACC i andre tråder her. Kamera har noen fordeler, bl.a bruker den mindre strøm, som igjen slår ut på rekkevidde.

Hvis du leser brukermanualen så står ulempene klart forklart, så jeg tviler på at det kan være noe grunnlag for å heve kjøpet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA