Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål til Elon

Startet av jan.rismyhr@gmail.com, søndag 24. august 2014, klokken 14:24

« forrige - neste »

jan.rismyhr@gmail.com

Hei.
Heisann.
I går ble jeg lykkelig eier av en e-up  :D Men jeg har ett spørsmål ang oppvarming før man kjører.
Jeg har lastet ned Carnet appen til Iphonen, denne fungerer bra.

men er det noe måte å sette tider på? fks skal bilen begynne å varme kl0700 om morgen? mente den funksjonen lå på demobilen jeg prøvde, men finner ikke den på bilen nå.

Jeg har også oppgradert garmin enheten med wv fresh programmet, men det hjalp ikke.
Ser også på noen forum at de kan velge hvor mange prosent man kan lade batteriene opp til.

I instruksjonsboken står det at man kan styre klimaanlegget, men finner rett og slett ikke denne funksjonen. (når innett annet nytter, les bruksanvisningen :o )

Mvh
Jan Erik

d386yv

tider og ladeprosent kan kun settes direkte på garminenheten så vidt jeg vet, ikke via app/webside.

det er ganske knotete å finne frem, og jeg har ikke enheten foran meg, men det er noe slikt som:

kjøretøy -> elektro -> alternativer -> xxx (husker ikke hva denne heter, men dette er siste steg, skal være naturlig valg).

du må også huske å "huke av" for å aktivere ladeprogrammet du har satt opp.

for å endre prosentene må man endre på ladestasjonen som finnes under alternativer fra det siste steget over så vidt jeg husker.

hjelper deg i hvert fall litt på vei.

jan.rismyhr@gmail.com

Takk for svar :)

Har vert ute å prøvd dette nå :) Under elektro må man også bytte til e-styring, de kan stilles inn når tenningen er på.
1000 takk for hjelpen :)


Schled

Noen som vet om det finnes litt mer info om hvordan denne fungerer enn det som står i bilens manual?
Tenker da på en bruksanvisning av noe slag.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

jonrb

Du kan laste ned brukermanual til garmin-enheten herfra: https://volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/support
Der er det noe mer informasjon om lading og oppvarming.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

Schled

Den var nice!
Akkurat det jeg var ute etter. Takk!
:)
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

torgrand

Hvorfor i alle dager kan de ikke legge ut manualer til systemene i de andre bilene også, og til bilene for den saks skyld...

Elmo

Sitat fra: jonrb på fredag 15. august 2014, klokken 11:27
Du kan laste ned brukermanual til garmin-enheten herfra:
Bilens instruksjonsbok henviser faktisk til denne, og da burde den være levert med i papirutgave.

Og så er jeg selvfølgelig enig i at alle brukermanualer burde være tilgjengelig elektronisk. Kan ikke fatte og begripe hvorfor VAG ikke vil tilgjengeliggjøre det >:( >:( >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA