Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

Agmuns

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 31. mai 2018, klokken 06:39
Hmm.

Tengte å skifte fra Apple til Androide ved neste mobil, men nå ble jeg usikker....
BMW har vært Apple-fanboys i lang tid. Er en av de ytterst få tingene som har irritert meg med BMW i mange år. Det forteller vel mye at man ikke får Android Auto til i3 - kun konkurrenten Apple Carplay? BMW er den eneste bilprodusenten jeg har kjennskap til som har biler hvor produsenten bevisst velger bort støtte for Android. Enten har man støtte for begge, eller ingen. Hvis det å få det nyeste og hotteste i BMW-appene er kjempeviktig for deg ville jeg holdt meg til Apple i fremtiden også.

Når det er sagt: jeg har selv aldri problemer med bare Connected-appen på min Android. Fungerer ikke min Connected-app, så fungerer heller ikke Connected på nettsidene - altså en feil jeg ville opplevd på en Iphone også.

i05L0

Sitat fra: Klykken på tirsdag 05. juni 2018, klokken 12:23
Bruk nettsiden. Mer stabilt.

For så vidt enig. Men jeg har faktisk ikke hatt problemer med Connected appen på Android (Oreo) heller. Faktisk så fungerer den veldig bra.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

Rollep

Sitat fra: Klykken på tirsdag 05. juni 2018, klokken 12:23
Bruk nettsiden. Mer stabilt.
Det er nettsiden jeg bruker, Connected appen har forlengst sluttet å fungere på min Galaxy S5 Active  ;)

Rollep

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 05. juni 2018, klokken 14:01BMW er den eneste bilprodusenten jeg har kjennskap til som har biler hvor produsenten bevisst velger bort støtte for Android. Enten har man støtte for begge, eller ingen.
Porsche har heller ikke støtte for Android Auto. De aksepterer ikke at Google samler in hemningsløst med data fra bilene, data de overhode ikke har noe med. Og jeg er helt enig, hvorfor i all verden skal Google til enhver tid måtte vite bilens posisjon, hastighet, turtall, vanntemperatur, oljetemperatur osv.  >:(

JorgenM

Posisjonen din mens du kjører vet Google stort sett uansett, gjennom mobilen sålenge du er logget inn med Google-konto på en eller annen tjeneste. Er derfra kø-dataene på f.eks Google Maps kommer.

Jeg jobber med Android for Google og er selvsagt inhabil :D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Rollep

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 05. juni 2018, klokken 17:53
Posisjonen din mens du kjører vet Google stort sett uansett, gjennom mobilen sålenge du er logget inn med Google-konto på en eller annen tjeneste. Er derfra kø-dataene på f.eks Google Maps kommer.
Greit, da har de egentlig det de trenger allerede. Da syns jeg de med fordel kan holde labbene unna bilen min.

Men det er vel bare å innse at hele mobilgreia har utviklet seg til et monster som ikke lar seg stoppe. Er jo klin umulig å få installert en app uten å samtidig gi tilgang til presis alt som ligger lagret i telefonen.

Personvern og GPRD meg en viss plass  :o

Klykken

Problemet med android og connected er all infoen som mangler. Derfor er nettsidene mer nevenyttig.

Ellers, ang mobil og tilgangsstyring, kan alt av tilganger og varsler nektes i instillingene til android. Se på "Instillinger - apper".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Agmuns

Sitat fra: Rollep på tirsdag 05. juni 2018, klokken 17:45
Sitat fra: Agmuns på tirsdag 05. juni 2018, klokken 14:01BMW er den eneste bilprodusenten jeg har kjennskap til som har biler hvor produsenten bevisst velger bort støtte for Android. Enten har man støtte for begge, eller ingen.
Porsche har heller ikke støtte for Android Auto. De aksepterer ikke at Google samler in hemningsløst med data fra bilene, data de overhode ikke har noe med. Og jeg er helt enig, hvorfor i all verden skal Google til enhver tid måtte vite bilens posisjon, hastighet, turtall, vanntemperatur, oljetemperatur osv.  >:(
Jeg håper ikke du tar frem tinnfoliehatten, men det meste du gjør i løpet av en dag spores digitalt i en eller annen form. En av de store forskjellene på Android og IOS er at Google faktisk presenterer denne informasjonen for deg for å kunne lage bedre tjenester. Og du må på ingen måte tro at Apple er noe bedre mtp sporing.

Du bruker en eller annen form for telefon. Om den er smart eller "dum" spiller ingen rolle. Hvem du snakker med, når du snakker med noen, hvor du er, hvor du er på vei til osv spores uansett. Hakket over på tinnfolieskalaen er kanskje at du bruker en eller annen form for skytjeneste. Den tjenesten kjenner interessene dine (basert på det du laster opp). Eller har kona di kanskje har en Fitbit eller lignende aktivitetsklokke på armen? Fitbit (eller det merket hun bruker) vet nøyaktig hvor ofte kona di gir deg en nattarunk og de kan forutse hvor lenge det er til neste gang du får en. På tronen av helt forj*vlige mengder med big data er hvis du bruker Facebook. Dem vet mer om deg enn du vet selv. Sannsynligvis vet Facebook allerede nå hva du kommer til å stemme ved neste valg og hvilken elbil du kommer til å kjøpe neste gang. Facebook vet til og med hvem du er før du oppretter en profil der, fordi de profilerer alle som besøker hver eneste nettside som finnes der ute med en eller annen form for Facebook-knapp.

Du trodde kanskje du kjente deg selv godt? Facebook kjenner deg bedre.

Rollep

Bruker hverken Facebook, Twitter eller lignende fjas.

Jeg er ikke paranoid på noen som helst måte, syns bare at nevnte ting er intet annet enn total waste of time.

Klykken

SitatFitbit (eller det merket hun bruker) vet nøyaktig hvor ofte kona di gir deg en nattarunk og de kan forutse hvor lenge det er til neste gang du får en.
:P beste beskrivelsen jeg har lest på lenge!  :D :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Burger

Anbefaler noscript plugin til firefox eller tilsvarende i tillegg til ad-block. Alle script som skal kjøre fra fb, twitter etc blir blokkert. Men det er ille at å besøke dagbladet, aftenposten etc skal kalle inn script fra 10-20 eksterne aktørerer for å vise siden. Samtidig så blir man lei av å handle på nett de første gangene fordi å hvitvaske bank-id med venner tar litt tid til å begynne med.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

BOStrand

Har mistet forbindelsen til bilen i ConnectedDrive. Har testet både "ny" app, gammel app og Web. Gammel status i alle. Får ikke utført noen kommandoer heller. Andre med samme erfaring - eller er det min bil som har en feil?

Viks

Gammel iRemote fungerer greit her. Bruker ikke connected...

Klykken

Merker meg at det tar lang tid å få status, men alltid riktig status når det først kommer.
Sjekket om klokke og dato er feil i bilen? Merket meg at det gav litt merkelig info i æppen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Har tatt lang tid å få opp status hos meg også, men lastet ned ny versjon som ble tilgjengelig til Android idag og nå er statusen riktig med en gang (vet ikke om det bare er tilfeldig eller om de har fikset en bug)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA