Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

Trond.m

Enten har de glemt det i versjonen for Android, eller så har de gjemt informasjonen veldig godt.
www.bmw-connecteddrive.no er det spesifisert veldig detaljert hva som er åpent, men takluken har de ikke tatt med.

Klykken

For et sirkus. Bmw er fryktelig dårlig på dette, synes jeg. Alt for mye nedetid også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rollep

Sitat fra: Klykken på søndag 27. mai 2018, klokken 14:56
For et sirkus. Bmw er fryktelig dårlig på dette, synes jeg. Alt for mye nedetid også.
Jepp, Connected appen er noe forbanna dritt. Har ikke klart å logge inn på flere dager, skjer stadig vekk. Hadde meget sjelden problemer med iRemote appen, men den måtte de jo selvsagt vrake >:(

Orbit

Sitat fra: TM på lørdag 26. mai 2018, klokken 11:06
Enten har de glemt det i versjonen for Android, eller så har de gjemt informasjonen veldig godt.
www.bmw-connecteddrive.no er det spesifisert veldig detaljert hva som er åpent, men takluken har de ikke tatt med.

Jeg ser faktisk status på takluken på min på websidene (og i iOS-appen), både grafisk og i JSON-respons. Kan det være at BMW tror bilen din ikke har takluke?? (Og dersom den luken er åpen mens bilen ellers er låst, er statusen på toppen gul.)

[attachment id=0 msg=683373]
[attachment id=1 msg=683373]
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Rollep

Sitat fra: Rollep på søndag 27. mai 2018, klokken 20:57
Sitat fra: Klykken på søndag 27. mai 2018, klokken 14:56
Jepp, Connected appen er noe forbanna dritt. Har ikke klart å logge inn på flere dager, skjer stadig vekk. Hadde meget sjelden problemer med iRemote appen, men den måtte de jo selvsagt vrake >:(
Finner ikke lenger Galaxy S5 i listen over telefoner som er kompatible med Connected appen. Den fantes der tidligere og alt funket tålig bra frem til for ca. 5 dager siden. Og iRemote som man har stoppet fungerte veldig bra hele tiden.

Ja ja, da er det vel bare å innfinne seg med at jeg kan ikke lenger få kontakt med bilen via app, faen for en vits BMW er når det kommer til software >:( :-1:

JorgenM

Funker greit her nå (Android - Connected), men har også hatt problemer denne uken.
En dag skrev jeg PIN-kode, men kom ikke lengre. Det har jeg ikke opplevd før.

Som en sidenote fikk jeg i alle fall MAIL fra Tesla om at appen deres var nede idag. Stort sett er BMW Connected langt mer oppegående enn Tesla's app. Uansett, det er interessant hvor avhengig man blir av å konstant være "tilkoblet" bilen. For 10 år siden var dette utenkelig... :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. mai 2018, klokken 22:16
Funker greit her nå (Android - Connected), men har også hatt problemer denne uken.
En dag skrev jeg PIN-kode, men kom ikke lengre. Det har jeg ikke opplevd før.

Som en sidenote fikk jeg i alle fall MAIL fra Tesla om at appen deres var nede idag. Stort sett er BMW Connected langt mer oppegående enn Tesla's app. Uansett, det er interessant hvor avhengig man blir av å konstant være "tilkoblet" bilen. For 10 år siden var dette utenkelig... :)

Enig. Opplever skjelden problemer men så går jeg ikke med nesa ned i skjermen og sjekker hele tiden heller....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

JorgenM

BMW lanserer snart en ny app, men slik jeg leser det vil den kun støtte nye biler fra juli?

- This new optional equipment feature will be available from July 2018 for the BMW i3 and the BMW i3s

http://www.bmwblog.com/2018/05/30/bmw-connected-edrive-services-coming-to-your-phone-this-summer/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

koltor

Sliter litt med å se hva som skal være nytt med den nye appen, unntatt søk etter ladestasjon. Søk etter ladestasjon er jo i dag en funksjon i appen (dog begrenset til "fuel" fordi den skal omfavne hele BMW-porteføljen), og i bilen når man setter en destinasjon som er lenger unna enn rekkevidden. Her legger jeg mer tillit i ladestasjonsoversikten i appen til Elbilforeningen/Grønn Kontakt/Fortum C&D i Norge.

Generelt er jeg overrasket hvor lite man egentlig kan se og gjøre via appen (Android). Det burde for eksempel være en smal sak å opplyse om temperatur inne/ute, batteritemperatur og status på vinduer/takluke og mulighet til å fjernstyre disse (alt dette gjerne i en undermeny for et clean design). Bilen besitter jo informasjonen, så man skulle tro det er mulig å visualisere dette på en måte.

Har sagt det tidligere i denne tråden, men sier det gjerne igjen: jeg er glad for at BMW er flinkere til å bygge biler enn å utvikle software og drifte skyløsningen sin  :)
- 2014 F20 116d (ex)
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition) (ex)
- 2021 330e xDrive (ex og sårt savnet)
- 2025 Enyaq 85x Sportline

Panduck

ConnectedDrive er ikke bare irriterende å bruke, den er irriterende å ha på telefonen. Virker som den autostarter noe i bakgrunnen, men bruker jeg google maps for navigasjon på telefon, må jeg leve med "Connected has crashed". Crashed burde jo bety at den var død, men meldingen popper opp noen få minutter etterpå. Og igjen og igjen.  Snart jeg føler jeg må avinstallere hele greia.

For alt jeg bruker den til er jo stort sett å starte klimatisering, men nå insisterer den på at bilen er i bevegelse og derfor har jeg ikke tilgang på slikt. Bilen kan ha stått stille i LANG tid, men appen sier at jeg er ute å kjører. Mens jeg kunne bruke begge apper, ville Connected si at bilen var ute å kjørte, mens Remote var klar over at den sto stille. Jeg kan bruke kontrollene på websiden, mens appen nekter meg å gjøre noe. Ville jo tro de snakket med samme backend.

For å sitere en kjent amerikaner: "Sad!"

Ingeniøren

Hmm.

Tengte å skifte fra Apple til Androide ved neste mobil, men nå ble jeg usikker....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Panduck

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 31. mai 2018, klokken 06:39
Tengte å skifte fra Apple til Androide ved neste mobil, men nå ble jeg usikker....

Dumt om ConnectedDrive vil holde deg tilbake fra det, jeg har ikke angret et sekund på at jeg byttet. Vel, "byttet" ,jeg har gått frem og tilbake mellom Android / iOS da stedet jeg jobbet ga oss epletelefoner gratis, mens jeg kjøpte meg htc  mens jeg ventet på et nytt eple da det gamle hadde gått istykker.

Men, nå er connected drive kastet ut av telefonen, og jeg bruker websiden til å starte / stoppe klimatisering, og sjekke om jeg husket å låse bilen. Ser ut til å fungere bra, annet enn at må igjennom en del klikk for å komme dit man skal. På en av BMW gruppene på facebook sa en at han ble fortalt at "en stor bugfikseversjon er på vei", så jeg får prøve igjen etterhvert.

YM

Dårlig funksjonalitet samt, lite relevante funksjoner og informasjon har gjort at jeg har slettet appen. Ikke verdt det!

Rollep

Ja ja, det blir verre og verre. Idag får jeg ikke engang lagt inn avreisetid via Connecteddrive over nettet. Det sies at bilen er i bevegelse og at da går det ikke an å kommunisere med den. GPS er visstnok også deaktivert, siste posisjon som vises er på en liten øy som har hverken vei eller ferjeforbindelse  :D

Klykken

Bruk nettsiden. Mer stabilt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA