Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstrautstyrstråden

Startet av KrW, søndag 17. august 2014, klokken 23:25

« forrige - neste »

KrW

Hvilke farger tror dere vi får å velge mellom?
Noen som har bestemt seg for hvilken farge de skal bestille?

Når man googler Model X ser man den i noen varianter av grå, hvit, brun, sølv og sort.
Blir spennende å se om de bruker samme farger som dagens S eller om de også vil bruke noen nye.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på søndag 03. august 2014, klokken 01:10
Hvilke farger tror dere vi får å velge mellom?
Noen som har bestemt seg for hvilken farge de skal bestille?

Når man googler Model X ser man den i noen varianter av grå, hvit, brun, sølv og sort.
Blir spennende å se om de bruker samme farger som dagens S eller om de også vil bruke noen nye.

Fargene blir nok identiske med TMS. Mulig de introduserer nye ifm den oppgraderte Paint Shop'en deres i 2015. Men tror nok fargene forblir like. De har fått ny gråfarge, Steel Grey, kanskje flere dukker opp? ;)

Real EoN

Dersom det blir samme farger som på S heller jeg veldig mot steel gray etter at vi egentlig ha bestemt oss for blue, rett forran brown  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

sigurdi

Folie fås i alle tenkelige farger pluss noen til. :-)
Samtidig bevares original lakken. :-)
Lurt med sort som basisfarge, ellers bør en ha folie som glir sammen med bilfarge.

Selv lurer jeg på om det blir noen egne Signature farger.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Jeg skal forresten ha Pearl White på X'en også. Blir fint å ha "identiske" biler. 8) :P

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på søndag 03. august 2014, klokken 01:22
Mulig de introduserer nye ifm den oppgraderte Paint Shop'en deres i 2015.

Regner nesten med at det er en av hovedårsakene til denne oppgraderingen. Kan man håpe at de gjen-introduserer "custom" farger?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

Sitat fra: Amoss på søndag 03. august 2014, klokken 12:37
Sitat fra: satheesh.net på søndag 03. august 2014, klokken 01:22
Mulig de introduserer nye ifm den oppgraderte Paint Shop'en deres i 2015.

Regner nesten med at det er en av hovedårsakene til denne oppgraderingen. Kan man håpe at de gjen-introduserer "custom" farger?

Yes - vi får håpe på det! ;D

Sitat fra Elon - Q2-2014:
"Another really big upgrade is the Paint Shop. There are a few cases where advanced CapEx spending makes sense even though it's gonna pay of in two to three years. But it's such a big improvement that you kinda wanna do it, even at a high discount rate. Our Paint Shop is being upgraded and it's gonna be the most advanced Automotive Paint Shop in the world. It's expensive to do that."

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på søndag 03. august 2014, klokken 13:28
Sitat fra Elon - Q2-2014:
"Another really big upgrade is the Paint Shop. There are a few cases where advanced CapEx spending makes sense even though it's gonna pay of in two to three years. But it's such a big improvement that you kinda wanna do it, even at a high discount rate. Our Paint Shop is being upgraded and it's gonna be the most advanced Automotive Paint Shop in the world. It's expensive to do that."

Jepp, var nettopp dette jeg hadde i tankene ja :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

KrW

Sitat fra: satheesh.net på søndag 03. august 2014, klokken 12:24
Jeg skal forresten ha Pearl White på X'en også. Blir fint å ha "identiske" biler. 8) :P

Heller mot hvit vi også. Vi har en hvit Leaf og min bror har en hvit Kia Sportage awd som er veldig fin. Overrasket over at hvit ikke ser raskere skittent ut enn det den gjør. Mørkere biler får gjerne lettere skit som vises.

Ser bra ut den grå som er øverst på nettsiden til Model X også.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på søndag 03. august 2014, klokken 13:59
Heller mot hvit vi også.
Ganske fin den som er øverst på nettsiden til Model X

Mulig jeg ser på noe annet enn hva du sikter til, men øverst på hjemmesiden til Tesla Motors er den gråbrun. ???

Jeg liker i hvert fall Pearl White fargen på TMS'en og blir derfor førstevalget på TMX'en. Tror forresten det er denne de viste frem i Geneve også(?). ::)

[EDIT]: Jeg tok den nå! ::) Du mente at den gråbrune også var fin! (Bildene dine kom ikke opp tidligere ...) :P

Øggen

Blir nok Pearl White på X'en på meg også. Men vi får se hvilke overaskelser de har på lager.
MEN, håper den kommer, er mulig å få med andre og større hjul. Dette blir som en kinesisk lekebil spør du meg.

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=15687.0;attach=21392;image

Kiefer

Vil den hvide farve ikke med tiden blive lidt gul i det?

Jeg synes det har set sådan ud i de firmabiler jeg har kørt i der har været vide, at man ser skidt meget tydeligt og at de blive let gule i lakken.
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Øggen

Ja man kan se skiten litt lett på Pearl White, men jeg vasker den ca annenhver dag uansett. Dette "gule" som noen fabler om har jeg aldri tenkt på. Homsefarge eller ei, blir ikke noe annet på meg :-)

satheesh.net

Ikke helt enig @Øggen. ::) Synes pearl white definitivt ikke viser skiten så lett. De mørkere fargene er verre. ;)

@Kiefer, det "gule" tror jeg var mer "vanlig" da denne typen farge ble introdusert. Og spesielt helt hvit, i kombinasjon med sterk sollys og ekstrem varme i enkelte land. I de siste årene er ikke dette lenger et problem. :)

cra

Sitat fra: satheesh.net på mandag 04. august 2014, klokken 23:11
@Kiefer, det "gule" tror jeg var mer "vanlig" da denne typen farge ble introdusert. Og spesielt helt hvit, i kombinasjon med sterk sollys og ekstrem varme i enkelte land. I de siste årene er ikke dette lenger et problem. :)

Har aldri lagt merke til hvite biler som har gulnet, så jeg tror kanskje ikke det er et stort problem. Da er det lettere å se (gamle) røde biler som har falma til matt rosa! Det er stygt, det!  :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA