Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: De fleste her inne har en fossilbil

Startet av jkirkebo, søndag 17. august 2014, klokken 20:33

« forrige - neste »

Vladimir Gillstrøm



Er det du selv som stiller med garantien på laderen?
[/quote]

Ja, på ladestasjonene ja. 5 års reklamasjonsrett som det skal være.
[/quote]

Selger du tilfeldigvis følgende komponenter:
32A C-automat 2 polt
type B jordfeilbryter for likestrøm DC
6mm2 preflex med pn i rør

Hvis du gjør det, hva tar du for det og hvilen produsent er det på komponentene du selger?

jkirkebo

Sitat fra: Vladimir Gillstrøm på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:50
Selger du tilfeldigvis følgende komponenter:
32A C-automat 2 polt
type B jordfeilbryter for likestrøm DC
6mm2 preflex med pn i rør

Hvis du gjør det, hva tar du for det og hvilen produsent er det på komponentene du selger?

Skaffer alt dette, har dog ikke pris eller produsent på PN her og nå da jeg stort sett selger PFXP.
Sikringsskapmateriellet er Chint fra Cenika.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 08:19
Sitat fra: Pomorbror på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 01:04
Hei
Har fått montert en slik lader fra deg, og er super fornøyd med den.
Min elektrikker hadde med et jorfeilvern som han monterte i skapet til den nette sum av over 4000 kroner.
Er dette nødvendig, eller holder det med en 32 amp sikring med innebygd jorfeilbryter?

Det er krav om jordfeilbryter Type B på alle nye kurser beregnet for lading av elbil. Disse finnes kun som separat jordfeilbryter, ikke som jordfeilautomat. De trenger dog ikke å koste 4000 kroner, jeg selger slike for 1200,-

Schneider har kombiautomat klasse B, men koster veldig mye ;)

Muffinman

Hmm, oppgraderte inntak + tavle hjemme for et års tid siden. Det ble temmelig dyrt, og det er brukt kun Schneider. Er dette generelt et dyrt merke?

(Beklager OT)

Hewitt

Hei!

Sorry for at det kommer enda en elektrikernybegynner, men ble refert til denne tråden i forbindelse med mitt opplegg av hjemmelading. I og med at denne løsningen ser ut til både å virke strålende og koste like mye som en ekstra UMC, er det en høyaktuell løsning for fast lading. :)

Har jeg forstått det riktig, etter å ha lest gjennom hele tråden, at du nå selger denne stasjonen helt ferdig sammensatt (alle kablene inni + de som går ut), inkl. 0.5m koblingskabel til 32A 3-pin industrikontakt, og 4.7m type 2-kabel, for 4200,- + frakt? Og at det da egentlig bare er å montere på vegg og "plug & play", godkjent og lovlig? :) Skulle nå fint klart å gjøre en del selv også, men vil jo helst ha det som en helt lovlig løsning uten å måtte bruke enda flere kostnader på elektriker igjen..

OlavEmil

Sitat fra: Hewitt på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 17:51Har jeg forstått det riktig, etter å ha lest gjennom hele tråden, at du nå selger denne stasjonen helt ferdig sammensatt (alle kablene inni + de som går ut), inkl. 0.5m koblingskabel til 32A 3-pin industrikontakt, og 4.7m type 2-kabel, for 4200,- + frakt?

Det var iallefall akkurat det eg fekk i posten då eg kjøpte boksen for eit par månader sidan ;) . Skrudde boksen på veggen, plugga i stikkontakten (32A 3-pin) og lada bilen.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

hemi

Hei, kan jeg med denne lade e-golf og evnt e-up på 32A?


OlavEmil

VW har vel gått for berre 3,6kW ladarar i sine bilar. Då kan du ikkje lade med meir enn dette (tilsvarar 16A) uansett kva ladeboks du brukar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

jkirkebo

Sitat fra: OlavEmil på torsdag 22. oktober 2015, klokken 16:57
VW har vel gått for berre 3,6kW ladarar i sine bilar. Då kan du ikkje lade med meir enn dette (tilsvarar 16A) uansett kva ladeboks du brukar.

Det stemmer. Ladeboksen vil virke helt fint, men bilene vil trekke maks 16A. F.eks en i3 vil trekke 32A fra samme boksen.
Jeg har 16A utgaver som er litt rimeligere. Og alle leveres ferdigmontert og CE-merket nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daghb

Hei @jkirkebo!

Jeg har en BMW i3 uten hurtiglader (såvidt jeg vet tar den Type 2 Mode 3 opptil 32A enfaset) og anskaffer meg nå en 2014 Model S. Kan jeg bruke boksen din på begge bilene og hva kan jeg i tilfelle få av ladefart på i3'en? 3,3 eller 6,6 kW?
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

jkirkebo

Sitat fra: daghb på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 00:14
Hei @jkirkebo!

Jeg har en BMW i3 uten hurtiglader (såvidt jeg vet tar den Type 2 Mode 3 opptil 32A enfaset) og anskaffer meg nå en 2014 Model S. Kan jeg bruke boksen din på begge bilene og hva kan jeg i tilfelle få av ladefart på i3'en? 3,3 eller 6,6 kW?

Hei,

Boksen kan benyttes på begge bilene og vil gi 7,4kW (32A) lading på begge to.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daghb

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 06:06
Hei,

Boksen kan benyttes på begge bilene og vil gi 7,4kW (32A) lading på begge to.

Strålende, kommer nok en bestilling din vei så snart jeg har fått en elektriker til å se på anlegget og vurdere mulighetene.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Yeyeye

Sitat fra: petersv på mandag 12. oktober 2015, klokken 07:30

Schneider har kombiautomat klasse B, men koster veldig mye ;)

Hei petersv med flere, jeg "narret" svigerfar til å skulle kjøpe kombiautomat fra Schneider, men grossisten fant kun den eksterne varianten alla den jkirkebo selger ! Har noen link til en slik kombiautomat for 32amp eller var det snakk om en misforståelse her?

Mvh Arild R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Thorvald30

Hei!
Venter inn min første Tesla nå snart, og driver og sjekker opp lademuligheter. Kan jeg bruke denne boksen/lademuligheten dersom jeg får elektrikeren min til å legge ut:
PFSP 1KV
3x16A kurs 400v
Jordfeilbryter type B (DC Type) foran koblet ny kurs
STIKKONTAKT PÅVEGG 5P 16A
:)

Mumitrollet

Er det flere som har problemer med rust på kontaktpunktene, og "treg" ladepistol å plugge i? Dostar type

Evt tips til noe man kan ha på eller smøre med for å beskytte?
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA