Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fått Zoe i hus! Hva med "My Z.E. On line"?

Startet av KaiRK, søndag 17. august 2014, klokken 11:21

« forrige - neste »

KaiRK

I følge Tesla gjør nå performance utgaven 0-60mph på 3.7 og bilene som ruller ut nå er i følge Musk:
"The Model S has gotten steadily lighter over time. It's really like, you know, it's quarter a pound here, half pound there, but the Model S in production today is at least a few hundred pounds less than that in the start of production. And we'll continue to see improvements over time."

Kan det være så enkelt at ny software (6.0) gir mer effekt fra start? "a few hundred pounds" er vel ikke nok til å barbere bort halvsekundet...

http://electrek.co/2014/08/01/tesla-dropped-hundreds-of-pounds-off-the-model-s-since-launch-new-models-speed-to-0-60-in-just-3-7-seconds-5-seconds-faster/
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Amoss

Sitat fra: KaiRK på lørdag 02. august 2014, klokken 08:38
Kan det være så enkelt at ny software (6.0) gir mer effekt fra start? "a few hundred pounds" er vel ikke nok til å barbere bort halvsekundet...

Tipper det der bare er en feil. Om du ser på presentasjonen der dette tallet kommer frem:


Først vises en overhead over spesifikasjonene på Roadsteren med 0-60 på 3.7, og så samme for Model S. Antagelig ett tall som var glemt oppdatert når han laget det.

Elles så ble jo også Elons egen bil (P+ "beta") testet til 3.9 sekunder alt høsten 2012.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Øggen

Da trenger jeg virkelig ny software eller noe.
Etter DU bytte er nin over et sekund tregere fra 0-100
Nevnte dette for tesla,  og de mente jeg måtte kjøre den inn først. Nå er den rullet knappe 5000 og fortsatt stooooooooor forskjell fra den forrige motoren. Jeg er litt skuffet.

Teslanewbie

Sitat fra: Øggen på lørdag 02. august 2014, klokken 10:27
Da trenger jeg virkelig ny software eller noe.
Etter DU bytte er nin over et sekund tregere fra 0-100
Nevnte dette for tesla,  og de mente jeg måtte kjøre den inn først. Nå er den rullet knappe 5000 og fortsatt stooooooooor forskjell fra den forrige motoren. Jeg er litt skuffet.

Fikk du korrekt DU ? Kanskje du fikk en som skulle sitte i en S85 og ikke en P85 ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øggen

@Teslanewbie.  Godt spørsmål. 
Har uansett tenkt å ta det opp igjen nå etter ferien. Den er nå godt innkjørt iallefall.

OnTopic: Ser ikke helt hvor de kan spare så mye vekt at bilen blir så mye raskere. 0.7 sekunder er mye om det BARE er vekten det er endret på.

Thor2014

Sitat fra: Øggen på lørdag 02. august 2014, klokken 10:27
Da trenger jeg virkelig ny software eller noe.
Etter DU bytte er nin over et sekund tregere fra 0-100
Nevnte dette for tesla,  og de mente jeg måtte kjøre den inn først. Nå er den rullet knappe 5000 og fortsatt stooooooooor forskjell fra den forrige motoren. Jeg er litt skuffet.

Litt skuffet????

Muffinman

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 02. august 2014, klokken 10:39
Sitat fra: Øggen på lørdag 02. august 2014, klokken 10:27
Da trenger jeg virkelig ny software eller noe.
Etter DU bytte er nin over et sekund tregere fra 0-100
Nevnte dette for tesla,  og de mente jeg måtte kjøre den inn først. Nå er den rullet knappe 5000 og fortsatt stooooooooor forskjell fra den forrige motoren. Jeg er litt skuffet.

Fikk du korrekt DU ? Kanskje du fikk en som skulle sitte i en S85 og ikke en P85 ?
Det der tilsvarer jo forskjellen mellom en S og en P i utgangspunktet. Ikke bra. Men så er det vel stadfestet at disse så langt har ytt mer enn oppgitt. Kanskje de nå er tunet ned til oppgitt spec for å øke levetiden? Jeg ville ihvertfall blitt skeptisk. Vi som bestilte tidlig betalte vel 60-70.000 for den ekstra ytelsen, prisen for medfølgende utstyr fratrukket. Da bør vi ikke akseptere at den blir tatt tilbake, selv om bilen fremdeles skulle yte det den var oppgitt til. Maler fanden på veggen nå, men jeg blir veldig skeptisk når jeg leser dette.

Det bør for øvrig være lett å dokumentere med målinger før og etter bytte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA