Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

Andrewas

Var forbi Aksdal i dag. 3 mann i arbeid kl 17. Snart ferdige med sitt, sa mannen som virket som var blitt spurt noen ganger i dag. Han sa det gjensto arbeid fra lokal kraftleverandør med å legge fram høyspent og sette opp ny trafo..
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

bb

Sweet! Jeg får håpe de ikke somler like mye som Alvdal med å få strømsatt dem. Hvis den kommer opp snart så må jeg nesten ta en Oslo - Bergen - Stavanger - Kristiansand - Oslo neste helg og lage video :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkm

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:24
Sitat fra: cehauge på torsdag 27. november 2014, klokken 15:03
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. november 2014, klokken 11:30
Bare skikkelig vattnisse-nordmenn ville stått 30 minutter ekstra på Supercharger for å topplade batteriet sitt med strøm for noen kronestykker  ;D

Eller oss som "må" lade til 100% fordi det ikkje finst alternative ladepunkt mellom A og B. ;)
Personleg har eg køyrt fleire turar frå Oslo, via Strynefjellet, og til Sunnmøre. Det finst i praksis ikkje brukande ladeinfrastruktur mellom Lillehammer (eller strengt tatt Rennebu, m/22 kW) og Volda (22 kW), so då endar eg alltid opp med å lade til ~100% på Lillehammer.
Tenkte ikke på dere som faktisk MÅ ha 100%, men de vattnissene som ser "gratis" strøm og står til 100% for å tjene mest mulig.

Jeg synes du er litt nedlatende. Jeg var wattnisse i begynnelsen. Ønsket å være sikker. Fant ut av det etter hvert. Nå lader jeg kun så mye at jeg kommer fram med 0 på tanken. Avpasser parten underveis. For å sitere bb, å vente på lading er bortkastet tid.

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

teslamsp

Ringte til Haugaland Kraft i dag. Planen var å koble til ladestasjonen neste uke, men pga. mye ekstraarbeid ifm. lyn og torden kunne det være den ble noe forsinket.

afitch80

Traff akkurat en kar fra Infratek på fergen på Mortavika. De var på vei til Aksdal for koble en tavle. Men betydde visst ikke at den var klar. :( Haugaland Kraft var visst enda ikke ferdig. Men det nærmer seg sa han.
Før amerikansk, nå tysk.

OleJA

BN Entreprenør var igang med graving ved Statoil på Klett idag, og det var allerede satt opp en ny trafo på området. Ingen tegn til Tesla kasser enda.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ihlhaug

- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

afitch80

De blir vel ferdig med Klett før Haugaland Kraft får fingeren og gjør ferdig Aksdal. :P
Før amerikansk, nå tysk.

DaX

Sitat fra: afitch80 på lørdag 13. desember 2014, klokken 22:20
De blir vel ferdig med Klett før Haugaland Kraft får fingeren og gjør ferdig Aksdal. :P
Håper ikke det tar like lang tid som veiarbeidet på Klett, da måtte vi ha ventet enda et år.
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Andrewas

Forbi Aksdal i kveld. En rad på 8 ladere med trekk "kommer snart".

En grøft bort mot en nærliggende eldre ladeplass for ChaDeMo biler var åpen og tykke høyspentkabler stakk opp. Gjetter på at de skal koble seg til strøm som sikkert finnes i et skap ved den gamle ladeplassen.

Det er enda håp om at Nissen kan komme med strøm i laderne på Aksdal til jul...
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

teslamsp

Planen er å koble til denne uken iht. Haugaland Kraft. krysser fingrene:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA