Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor bruker du kollektiv feltet?

Startet av mecanica vergara, onsdag 13. august 2014, klokken 14:39

« forrige - neste »

Muffinman

Togge

DA kan vi først vaske bilen i det nye vaskeanlegget, så kjør over til ladeplassen for så å tørke å lade. Da kan vi gjøre flere ting på en gang.  ;D
Hel-elektrisk bilpark.

Gusse

Til tross for det praktiske poenget med støvsuging mens man lader, håper jeg at det fjernes. Nok en unnskyldning for at fossilbiler blokkerer et viktig ladepunkt for å støvsuge bilen.

Joachim@sancon.no

Så ikke noe fremgang fra torsdag til nå i kveld på Stjørdal. Spørs om byggerne tok langhelg mens betongen herder.

Togge

Da har jeg vært å kikket på annlegget på Stjørdal i dag igjen. Trafo har kommet opp, og det er en del utstyr som ligger der.
Gikk en tur inn på stasjonen og forhørte meg litt ang støvsuger på ladeplass. Der kunne de fortelle at disse kom til å stå. Her blir det gratis å støvsuge mens bilen lader. Det vil bli merket med ladeplass til Tesla, og ordinære biler kom ikke til å bli bortvist hvis det var plasser ledig ved andre ladere. Tesla har førsterett på de plassene med støvsuger.
Synes det blir ei grei løsning jeg. Tipper det ikke kommer til å bli så mye problemer med at andre biler bruker plassen. Det kommer til å være "fult" av taxier som lader der hele tiden.
Hel-elektrisk bilpark.

Muffinman

Ja, håper at taxiene ikke blokkerer denne fullstendig. På Klett har jeg sett Stjørdal Taxi. Forhåpentligvis avlaster Stjørdal og Klett hverandre - når man ser utviklingen med ventetid på enkelte andre steder i landet er det faktisk helt betimelig med to stasjoner såpass nær hverandre.

Vel, noen som har ferske bilder av framdriften ?     :D

Togge

Da står jeg på Stjørdal SC, og nå kan det ikke være mange dagene igjen.
Hel-elektrisk bilpark.

Øyvind.h

Hva i all verden skjer der? Har de satt opp superchargers bak selvvask/støvsuger? Eller skal man lade fra baksiden? Eller skal den vaskehall/støvsugergreia fjernes?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Togge

Hvis du kikker lengre opp i tråden ser du at det er kun støvsuger som står der. Vaskealegget er flyttet.
Støvsugerne er gratis, og det har de alltid vært.
Hel-elektrisk bilpark.

Joachim@sancon.no

Håper de klarer å ha mynt innkast på støvsugerne, og ikke pollett. Er stor sannsynlighet for at jeg hadde slengt på en tyve kroning og støvsugd bilen mens jeg ventet på lading.

Gusse

Ikke for å være negativ her, men så lenge det ikke er samme løsning som på Klett, der man når SC fra begge sider(parkering på begge sider), så synes jeg dette er en dårlig løsning. Blir mye blokkering av fossilt når de plasserer støvsugerbåser slik forran SC. Greit nok at de liksom skal jage folk bort hvis alle ladere er opptatt, å fossile støvsuger bilen. Ser for meg at det blir populært, akkurat som vi ikke har nok Teslahat fra før, da er det bedre at vi står i kø å venter pent. Uansett...er kjempe happy for å få SC i Sjørdal. Konge for meg som kjører til Trondheim og snur. Slipper da å kjøre flere mil ekstra til Klett tur/retur før jeg returnerer, og på vinteren kan jeg fylle på litt på tur dit. For ikke snakke om i forhold til fly fra Værnes.....hærli...stryk første negativiteten min..this is all good..I Love Tesla :)

Togge

Dette blir bra Gusse.
Jeg nevte kanskje ikke over i tråden at ved det nye vaskeanlegget (4 båser) er det også GRATIS støvsuger. Ingen grunn til å sperre av disse med fossiler. Som du sier i siste setning, dette blir helt topp 8)
Hel-elektrisk bilpark.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Dennis

fint å kunne sitte tørtunder tak og øade også siden panotaket ikke er tett :P

Gusse

Sitat fra: Togge på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:00
Dette blir bra Gusse.
Jeg nevte kanskje ikke over i tråden at ved det nye vaskeanlegget (4 båser) er det også GRATIS støvsuger. Ingen grunn til å sperre av disse med fossiler. Som du sier i siste setning, dette blir helt topp 8)

:) Da stiller saken seg litt anderledes :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA