Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av Louise, mandag 11. august 2014, klokken 12:32

« forrige - neste »

Louise

Har lastet ned carnet på android mobil, men får ikke logget inn. Skriver inn brukernavn, trykker på logg inn - ingenting skjer... Flere med samme problem ? Har prøvd av- og reinnstallering, av og på mobil. Det er ikke touchen på mobilen, for den fungerer jo. Så, er dette en app jeg skal gi opp først som sist, eller er den verdt litt mer forsøk og energi ?

Elmo

Jeg mener å huske at du må registere deg via PC først (http://car-net.volkswagen.com). Har du gjort det ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Louise

Ja, det har jeg. Men det jeg lurer på er, på nettet står det at jeg skal logge inn med brukernavn (mail) og pin. På start siden til den appen jeg har, er det kun brukernavn, og under en avskjekkingsboks for "lagre". Øverst til venstre " logg inn". Skriver inn mailadresse, men ingen respons på logg inn. Er det riktig app ?

Elmo

App'n heter "Volkswagen Car-Net e-remote" i Googleplay
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Louise

Da er det den. Kanskje den har låst seg.

Elmo

Første gangen du logger inn med APP skal du logge inn med epostadresse og få en registeringskode til epost som du må bruke i appen for å autentisere deg.
Hvis du ikke får koden (etter å ha trykket send kode) så prøv en gang til. Jeg mener å hukse at flere opplever at første gang kommer ingen kode, men så neste gang så får du begge.

Louise

Nå har jeg prøvd uendelig mange ganger å få logget inn på appen, men det skjer ingenting. Er det andre som har samme problem ?

jonnis

Hei!

Jeg registrerte bilen min her :
https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/web/v-eu-im/user-registration

Får du opp antall kilometer og batteristatus osv på den websiden etter at du har logget inn?
Hvis du har gjort dette og laget en pinkode på websiden så vet jeg ikke dessverre.
Jeg brukte denne siden https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/web/v-eu-im?vwcorp=true#
før android-appen kom. Man kan jo gjøre alt fra den men er jo ikke så enkelt og greit som en app.

På min app nå så står det at den var sist oppdatert for 11 dager siden.. Er det noen som har noen tips til å få refreshet den??
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Louise

Ja, alt skal være greit iflg websiden. Vet at jeg kan bruke websiden på mobilen, men som du sier, det er ikke fullt så praktisk. Sendt ny mail + facebook melding til Volkswagen/møller.

Elmo

Sitat fra: jonnis på mandag 04. august 2014, klokken 09:09
På min app nå så står det at den var sist oppdatert for 11 dager siden.. Er det noen som har noen tips til å få refreshet den??

Nå du er inne på kjøredata så er det en refresh knapp (to piler i runding) oppe i høyre hjørne.

EDIT: wow, den ble svær :-[

Elmo

Sitat fra: Louise på mandag 04. august 2014, klokken 09:39
Ja, alt skal være greit iflg websiden. Vet at jeg kan bruke websiden på mobilen, men som du sier, det er ikke fullt så praktisk. Sendt ny mail + facebook melding til Volkswagen/møller.

Har du forsøkt å regitrere en ny sjåfør og sett om den funker bedre ??

Louise

Nei, da må jeg vel ha en reell sjåfør, og tror ikke sønnen min på 16 år egner seg helt enda....Men jeg prøvde med hans mobil og mitt brukernavn (samme modell som min,nexus 5), og det fungerte heller ikke....

jonnis

Jeg har ikke så stor telefon at det ikonet får plass!! ;) Hehe

Jeg har prøvd utallige ganger og refreshe i appen ja. Men den vil ikke!

Sitat fra: Elmo på mandag 04. august 2014, klokken 10:33
Sitat fra: jonnis på mandag 04. august 2014, klokken 09:09

Nå du er inne på kjøredata så er det en refresh knapp (to piler i runding) oppe i høyre hjørne.

EDIT: wow, den ble svær :-[

Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Elmo

Sitat fra: Louise på mandag 04. august 2014, klokken 10:43
Nei, da må jeg vel ha en reell sjåfør, og tror ikke sønnen min på 16 år egner seg helt enda..

Neida, det eneste du trenger en en annen epostadresse.
Får ikke vist siden for ny fører, fordi vår bil allerede har maks antall fører (5).

Louise

Fikk det til  :) :D Løsning : ikke trykk på "logg inn" på mobilskjermen, men "videre" på mobiltastaturet ! Vet ikke om jeg syns det er helt logisk, men greit nok. Nå har jeg ihvert kontakt med bilen  ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA