Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Raskeste hurtiglader nær Bryne/Stavanger

Startet av turbolurbo, fredag 08. august 2014, klokken 13:28

« forrige - neste »

Sense

Det kan godt hende den blir litt mer attraktiv siden det ikke er så mange av den, og ikke blir det flere heller. Mange liker jo brun i andre merker, men åpenbart ikke mange nok Tesla-eiere.

Jeg vurderte brun selv, men landet på grå.

D.O

Perfekt! Da fikk jeg mindre lyst til å selge min brune P85 og heller kjøpe p85D. Ender jo opp med ett ikon/kult bil som til og med kan bli ett samleobjekt :) (evt nybil hadde blitt brun den og)

Spørsmålet er bare om DU problemene er åsaken til at den store motoren ikke leveres uten 4x4...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Min motivasjon for at jeg vurderte grønn var dette bildet:

Uten grå 21" ville jeg ikke tenkt tanken engang. De mørke felgene gjør at grønnfargen kommer bedre fram - den er nemlig såpass mørk at den under mange forhold kan forveksles med både svart og blå.

tjobben

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

tjobben

Sitat fra: tjobben på torsdag 06. november 2014, klokken 12:55
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 06. november 2014, klokken 12:17
Syns grønn og brun ikke passet til Model S i det hele tatt, men heldigvis var de såpass mørk at på avstand ser bilen svart ut.

Som jeg har sagt før vil jeg tro at grønn og brun Model S holder på verdien dårligst. Kanskje det at de ikke lengre vil være mulige å bestille vil hjelpe på dette, men tviler egentlig. Jeg tror fortsatt grønn og brun kan være tungsolgte.

Jeg solgte en svart bil i vinter, og en brun i juni. Responsen var enda større på den brune. Jeg ble rett og slett blåst av banen, og bilen ble solgt kjapt. Så det virker som om det er mange nok folk som liker den brunfargen. Jeg bestilte brun nok en gang og får den om et par uker. Litt artig at den nå blir litt eksklusiv  :P
Men jau, den nye grå er også veldig fin. Likte den grønne også. Man må se den i dagslys. Blå er fin, og likte jo gamle grå også. Nei pokker, alle fargene er visst fine  :-*

Og for ordens skyld: Ja, begge ble både annonsert og solgt langt over nybilpris.
Akkurat det er det nok slutt på nå.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

stiberger

Sitat fra: akseln på torsdag 06. november 2014, klokken 11:54
Valgte brun både fordi den er knallfin, men også fordi den er litt "eksklusiv" i mengden av svarte, grå, hvite og røde. Nå blir det heldigvis ikke flere brune å se fremover ;-)
.
Har bestilt brun S85D som kommer i april. Samme argumentasjon :P
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

BMW850

Sitat fra: fonberg på torsdag 06. november 2014, klokken 12:03
Sitat fra: Sense på torsdag 06. november 2014, klokken 11:05
Jeg skjønner godt hvorfor Tesla fjernet grønn. Bilen ser jo ut som den er produsert i 1980.

Jepp, min grønne TMS minner fælt om fatterns 1980-modell Audi 100 fra back in the days  8)

Ihvertfall felgene  :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. november 2014, klokken 13:06
Min motivasjon for at jeg vurderte grønn var dette bildet:

Uten grå 21" ville jeg ikke tenkt tanken engang. De mørke felgene gjør at grønnfargen kommer bedre fram - den er nemlig såpass mørk at den under mange forhold kan forveksles med både svart og blå.
Det er jo nesten ikke mulig å gjette at den er grønn pga av refleksjonene... Helfoliert? Om du hadde sagt at det var en grå Model S så hadde jeg trodd på deg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Mulige feilkilder:

1. Fargegjengivelse på forskjellige skjermer
2. Fargesyn

Fra min ende er det ingen problemer med å se at denne bilen er grønn.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. november 2014, klokken 14:45
Mulige feilkilder:

1. Fargegjengivelse på forskjellige skjermer
2. Fargesyn

Fra min ende er det ingen problemer med å se at denne bilen er grønn.
Jeg bare mener at med mye refleksjoner og slikt så er det ikke lett å se fargen. Hvis du tar denne bilen til Muir Woods: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/37679-The-first-thing-you-should-do-after-you-buy-your-new-Tesla/page2?p=802210&viewfull=1#post802210

Så vil den fint kunne se grønn ut, med riktig kameravinkel.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tai

Jeg var aldri i tvil hvilken farge vi skulle ha da vi bestilte. Med en gang jeg så grønnfargen var jeg solgt! Har ikke angret et sekund siden og ville valgt samme farge igjen. Ja, den ser svart ut i skumring og på kvelden men sett en svart S ved siden av og du ser lett forskjell. I dagslys synes jeg fargen kan minne om British race green ;)

Hva man synes er fin farge på en bil er svært subjektivt og heldigvis for det. Ellers hadde vi alle kjørt rundt i lysegrå biler. Det gjør meg ingenting at grønn ikke er så populær, i disse dager med bøttevis av MS på veien gjør det min bil litt mer spesiell 8).

Jeg likte veldig godt kombinasjonen på din bil Muffinman, de grå felgene hjelper fargen å stå ut. Mulig jeg må se meg om etter en retrofit ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Haldenser

Sitat fra: Dennis på torsdag 06. november 2014, klokken 12:23

4wd er kjekt å ha alle dager mener jeg. I en bil med over 400hk så begynner 2wd å begrense mye. Er det litt dårlig asfalt så spinner man, er dekka kald så spinner man, er det vått så spinner man og klarer aldri oppgitte ytelser på bilen hvis ikke alle forhold er optimal. 4wd er bare supert uansett, kan klemme til uten at det spinner, bra aks på nesten uansett underlag regn som vinter. På vinteren så kommer man mye lettere fram og man kan gjøre forbikjøringer mye raskere og kontrollert på snødekte veier. Har hatt 4wd bil i flere år og kommer aldri til å kjøpe en ny bil med med bare 2wd, så nei ikke noe mote greier. Er nok heller det at de som faktisk har bil med 4wd vet hvor overlegent det er :) Det at Tesla ikke kom med 4wd før nå er alene grunnen til at jeg ikke har bestilt før nå.

4wd er helt unødvendig for 80% av den norske befolkning. Problemet er at mange har kjøpt seg spreke biler de ikke klarer å kontrollere selv, derfor gir 4wd en falsk trygghet.
En bekjent jobber på et karosseri/lakkeringsverksted og på vinterstid er de aller fleste henvendelsene de får inn fra bileiere med 4-hjulsdrift...merkelig
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Muffinman

Sitat fra: Tai på torsdag 06. november 2014, klokken 20:07
Jeg likte veldig godt kombinasjonen på din bil Muffinman, de grå felgene hjelper fargen å stå ut.
Nå er ikke det min bil da, den er delfingrå med grå 21". Og så har jeg en stålgrå i bestilling. Men grønn var under sterk vurdering etter å ha sett den live i Trondheim.

stiberger

Sitat fra: stiberger på torsdag 06. november 2014, klokken 13:12
Sitat fra: akseln på torsdag 06. november 2014, klokken 11:54
Valgte brun både fordi den er knallfin, men også fordi den er litt "eksklusiv" i mengden av svarte, grå, hvite og røde. Nå blir det heldigvis ikke flere brune å se fremover ;-)
.
Har bestilt brun S85D som kommer i april. Samme argumentasjon :P
Da har vi fått telefon fra Tesla. Vi får ikke brun med mindre vi endrer tilbake til RWD og får levering i Desember istedetfor :(
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

bull

Jeg synes det er dårlig av Tesla å ikke gjennomføre produksjonen av allerede bestilte biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA