Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortum hurtig ladere .... 9 defekt per 13:15 i dag..

Startet av kringon, mandag 28. juli 2014, klokken 11:44

« forrige - neste »

SoulEv

Bestille vel sånn ca i midten av juni. Tror jeg var litt heldig for selger snakket om at jeg egentlig skulle få i pulje 2, men at det var en kar som ikke var helt sikker på bestillingen så jeg fikk hans plass  :) bestilte nok også en farge som ikke så mange andre bestille så det hjalp vel litt også.

Leo

Jeg har fått beskjed om midten av august... Noen andre som har det??

SoulEv

Hmm, noen biler som blir levert i august også? Kan hende jeg er på den da siden jeg skulle få i første pulje. Bilen er jo på båten på vei til Norge og er det ikke noe rundt 6 uker fra ferdig produsert til utlevering? Det hadde isåfall vært en hyggelig overraskelse :)

moby666

Demobilene kommer ihvertfall i løpet av august.  De som bestilte først får sikkert samtidig. Ellers så er det fortsatt mulig å kjøpe bil nå og få den i september. Alle forhandlere har en igjen, hver gang jeg spør ;)
Jeg har bestilt,  med forbehold om å trekke meg etter prøvekjøring. Jeg har bestilt grå og får den ikke før oktober.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

kringon

Jeg har jaggu glemt å få en "foreløpig leveringsdato" fra min forhandler :D

Tror jeg kaster meg på tlf imorgen hvis det er slik at "første pulje" allerede er her i august.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Ona IX

Jeg ringte opp min forhandler forrige uke. De hadde ikke noe info utover at titanium silver fargen er forsinket. Men ikke at min bil er forsinket. Fikk bare beskjed om å ringe tilbake til neste uke 4-5 august. Så skal jeg få snakke med sjefen til KIA som sitter på informasjonen. Syntes det er altfor dårlig å ikke ringe til kjøperne sine og fortelle at bilen blir forsinket. Hadde ikke jeg oppsøkt informasjon hadde jeg fortsatt tror jeg skulle få den i september! Skuffet over forhandleren allerede før jeg har fått bilen, redd dette kommer til å fortsette.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

moby666

Er Titatium Silver og Titatium Grey den samme fargen? Ser de går litt om hverandre. Har sett en vanlig soul i Titatium Grey og den synes jeg var litt lys, er litt redd for dette er samme farge som elbil versjonen kommer i...
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Ona IX

Sitat fra: moby666 på torsdag 31. juli 2014, klokken 20:37
Er Titatium Silver og Titatium Grey den samme fargen? Ser de går litt om hverandre. Har sett en vanlig soul i Titatium Grey og den synes jeg var litt lys, er litt redd for dette er samme farge som elbil versjonen kommer i...
Den samme fargen. Forskjellen på gray(grå) og silver(sølv) er vel egentlig metallic etter hva jeg har forstått?
http://www.kia.com/eu/campaigns-and-redirects/soul-ev/ Nesten nederst ser du ihvertfall titanium fargen
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Gordon Retriever

Sitat fra: Ona IX på torsdag 31. juli 2014, klokken 20:26
Jeg ringte opp min forhandler forrige uke. De hadde ikke noe info utover at titanium silver fargen er forsinket. Men ikke at min bil er forsinket. Fikk bare beskjed om å ringe tilbake til neste uke 4-5 august. Så skal jeg få snakke med sjefen til KIA som sitter på informasjonen. Syntes det er altfor dårlig å ikke ringe til kjøperne sine og fortelle at bilen blir forsinket. Hadde ikke jeg oppsøkt informasjon hadde jeg fortsatt tror jeg skulle få den i september! Skuffet over forhandleren allerede før jeg har fått bilen, redd dette kommer til å fortsette.

Jeg opplever ikke Kia som merket med den mest strømlinjeformede forhandlerorganisasjonen i Norge, selv om Bertel O. Steen er involvert, men litt masing på forhandler må uansett ofte til underveis i bestillingsprosessen for å holde seg oppdatert.  Likevel, årsaken til mangelen på informasjon kan ligge andre steder enn hos forhandler - kanskje så langt borte som Sør Korea. :)

Rosa

Hei alle sammen!

Har dere,som har allerede bestilte, en liste med alle utstyr som kommer med exclusive modellen? jeg kan ikke finne pa internet ingen konkret liste  :-\
takk  :)

FredH

Blå/hvit Soul bestilt i dag.
Skal være på båt og forventet levering er i slutten av september.

Kia Soul EV Exclusive (blå/hvit) i bestilling.
Forventet levert slutten av september.

telecaster

Sitat fra: kringon på tirsdag 08. juli 2014, klokken 17:37
Tenkte å se hvem på forumet som tør å stå frem som Kia-kjørere :)
Personlig tok jeg spranget i dag med en blå/hvit exclusive.

Skriver kontrakt på en Exclusive i morgen :)

kringon

Legger merke til at det begynner å bli en liten armé av Soul-bestillere nå :)

Gleder meg til å se kia sine første offisielle tall!

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Elmo

Sitat fra: Rosa på tirsdag 05. august 2014, klokken 13:50
Har dere,som har allerede bestilte, en liste med alle utstyr som kommer med exclusive modellen? jeg kan ikke finne pa internet ingen konkret liste  :-\

Er det denne du ikke finner ??
http://185.35.186.207/~skotvedt/wp-content/uploads/2014/06/Kia-Soul-Utstyrsliste.pdf
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nagela

Utstyrslisten som er nevnt ovenfor av Elmo er for IcE utgaven, ikke El-bil.
Er endel som er forskjellig.
Hvis du laster ned prislisten for Soul EV hos kia.no, så har den også korrekt utstyrliste for classic/exclusive.
(Helt på toppen av websiden, klikk "brosjyrer og priser", deretter Soul EV.)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA