Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk av strøm i praksis

Startet av Muffinman, mandag 14. juli 2014, klokken 06:55

« forrige - neste »

ew

Men Tesla sitt kupéfilter er altså "bare" et papirfilter, og har ikke noen egenskaper mot pollen og slikt? Man hadde en egen knapp og eget filter mot slikt i Priusen...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Car-El

Sitat fra: cairnz på fredag 27. juni 2014, klokken 13:11
Kupefilteret koster 229.85 + mva hos Tesla. Ikke akkurat verste investeringen. Viskerne koster 190 for venstre, 140 for høyre.

Det syndes jeg er latterlig billig!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Biltemaviskerene koster under 200kr for begge og er bedre.

Når det gjelder prisen på filteret skulle man alltids kunne betale den summen, men det er jo kullfilterpris, ikke papirfilterpris. Da kunne det vært greit å fått et kullfilter. Så lenge det ikke tilbys er jeg interessert i å få tak et fra annet hold.

Pris er egentlig underordnet.

Asarin

Noen som har lagt igjen ønske hos Tesla om kullfilter? Kan jo hende de skaffer det etterhvert om folk etterspør det. Personlig kunne jeg tenke meg det, da det er folk i familien som reagerer endel på pollen.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Tuxedo

Kull tar lukt (det virker helt ned på molekylnivå).  Selv vanlig papirfilter bør stoppe det meste av pollen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Vekker denne igjen. Har Tesla begynt å bruke kullfiltre nå? Uansett litt langt med gode 20 mil for å kjøpe et i Trondheim, noen som vet om alternativer?

petersv

Er en tråd på TMC med link til kullfilter i rett størrelse på Amazon. Du får google litt ;)

sims

Jeg lurer på om ikke kullfilter er standard nå. Hadde bilen på 1.års service forrige uke på Skøyen, og de hadde skiftet kupefilter. Nå lukter det markant mindre eksos i rushtrafikken / tunneller, eller jeg har mistet luktesansen.

Havebigfun

Tesla reklamerer med "ionizer"- jeg trodde det var et elektrostatisk filter som tar ut partikklene pga deres lading. I såfall veldig kjekt fordi det virker på alle partikler (eks sot), selv meget små. Dette vil også kunne fjerne lukt- et kullfilter er det sikkert også- noen som vet hva som er poenget med ionizeren?

Krishell

Ioniseren fungerer på samme måte som de man plugger i veggen hjemme. Finnes i hårfønere etc også. Og i en del industrielle ting. Renser luft og partiklene fester seg . finnes en del info om det på nettet. En del skremme info hehe

Thor2014

Jeg merker ikke forskjell om den står av eller på.

Havebigfun

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 16. mai 2015, klokken 21:27
Jeg merker ikke forskjell om den står av eller på.
Prøv når du kjører bak en lastebil med svart røyk...

Dennis

Nyere biler med ionizer funskjonen har også kullfilter som standard.
Selve filteret passer sikkert på de eldre også.

SitatAir ionizer and carbon filter for cabin air purity

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Krishell

Jeg har en veldig kraftig sak i en pulverlakk pistol. Den gjør helt klart noe med luften rundt

nortrahof

Ionisert luft inneholder mye ozon.
Ozon bryter ned gummi raskere.
- Kan vi da forvente at TMS har en dårligere holdbarhet på gummipakninger som er i kontakt med kupeluften (da med tanke på tiltakende lekkasjer)?
- Kanskje dette ikke er så lurt allikevel - og man burde nappe ut pluggen til ionizeren da den ikke lar seg slå av?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA