Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kapasitet på Teslas superladere

Startet av Tore_tang, mandag 07. juli 2014, klokken 17:08

« forrige - neste »

Tore_tang

Neste fredag planlegger jeg å kjøre Kristiansand- Skeikampen t/r for å hente full bil med ungdommer på terrengsykkelskole. Det er 54 mil hver vei og i og med at superchargeren på Kjellstad ikke er ferdig er det litt utfordrende (dvs jeg må bruke 22kw). Brokelandsheia og Lillehammer er ok, men med 3 eller 4 terrengsykler på taket kommer jeg ikke fra Lillehammer til Brokelandsheia uten å lade. Det kan forsåvidt være ok med et stopp for å spise litt men er det Liertoppen som er rette plassen å stoppe? At vi er rimelig sikre på at det er ledig ladeplass på en fredag kveld og at det er en fornuftig plass å få seg noe enkel mat er det viktigste.
Tesla X100D Juni 19
Hyundai Kona mars 19

fredag

Et alternativ til å betale 60kr/time for lading på Liertoppen og spise usunn mat på den gyldne måke er å kjøre inn til Mathallen i Oslo, lade for 20kr/time og spise ordentlig mat.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Philip Marlowe

Sitat fra: fredag på fredag 20. juni 2014, klokken 12:05
Et alternativ til å betale 60kr/time for lading på Liertoppen og spise usunn mat på den gyldne måke er å kjøre inn til Mathallen i Oslo, lade for 20kr/time og spise ordentlig mat.

Husk å ta av syklene før du kjører inn i garasjen  ;D
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Tore_tang

Jeg var en tur i Mathallen i begynnelsen av mai og det virket veldig bra, men med 14-15 timer i bil er det ikke fristende å legge inn omveier selv om det ikke er så langt....
Tesla X100D Juni 19
Hyundai Kona mars 19

turfsurf

Sitat fra: Tore_tang på fredag 20. juni 2014, klokken 11:07
Neste fredag planlegger jeg å kjøre Kristiansand- Skeikampen t/r for å hente full bil med ungdommer på terrengsykkelskole. Det er 54 mil hver vei og i og med at superchargeren på Kjellstad ikke er ferdig er det litt utfordrende (dvs jeg må bruke 22kw). Brokelandsheia og Lillehammer er ok, men med 3 eller 4 terrengsykler på taket kommer jeg ikke fra Lillehammer til Brokelandsheia uten å lade. Det kan forsåvidt være ok med et stopp for å spise litt men er det Liertoppen som er rette plassen å stoppe? At vi er rimelig sikre på at det er ledig ladeplass på en fredag kveld og at det er en fornuftig plass å få seg noe enkel mat er det viktigste.

Sykler på taket - det trekker mye strøm  :(
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Lanber

Har ikke Tesla Drammen strøm tilgjengelig ute?

fonberg

#6
Sitat fra: turfsurf på fredag 20. juni 2014, klokken 13:09
Sitat fra: Tore_tang på fredag 20. juni 2014, klokken 11:07
Neste fredag planlegger jeg å kjøre Kristiansand- Skeikampen t/r for å hente full bil med ungdommer på terrengsykkelskole. Det er 54 mil hver vei og i og med at superchargeren på Kjellstad ikke er ferdig er det litt utfordrende (dvs jeg må bruke 22kw). Brokelandsheia og Lillehammer er ok, men med 3 eller 4 terrengsykler på taket kommer jeg ikke fra Lillehammer til Brokelandsheia uten å lade. Det kan forsåvidt være ok med et stopp for å spise litt men er det Liertoppen som er rette plassen å stoppe? At vi er rimelig sikre på at det er ledig ladeplass på en fredag kveld og at det er en fornuftig plass å få seg noe enkel mat er det viktigste.

Sykler på taket - det trekker mye strøm  :(

Min erfaring er at sykler på taket øker forbruket mye i høy fart, men lite i lav fart. Så på strekninga som skal kjøres her (antar snittfart 90-100) vil det merkes godt på forbruket, tipper fire sykler fort vil øke forbruket 30-40% ift. å kjøre med glatt tak.

Det finnes en del lademuligheter på strekninga her: https://www.zeemaps.com/map?group=594342
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jkirkebo

Sitat fra: fonberg på fredag 20. juni 2014, klokken 13:25
Min erfaring er at sykler på taket øker forbruket mye i høy fart, men lite i lav fart. Så på strekninga som skal kjøres her (antar snittfart 90-100) vil det merkes godt på forbruket, tipper fire sykler fort vil øke forbruket 30-40% ift. å kjøre med glatt tak.

Alternativt tar man turen via Gjøvik-Roa-Hønefoss. Sparer 30km avstand og med lavere fartsgrense (stort sett 70) blir forbruksøkningen mye mindre. Men da utgår lading i Oslo eller på Liertoppen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ara1

Jeg har bil som går så langt. Bare kom innom Så passer jeg Teslingen så lenge jeg...
Grå 85 D levert mai 2015

Tore_tang

He he, jeg har også fossilbil tilgjengelig men det er jo litt fallitterklæring.... Sykler på taket øker ikke forbruket med 30-40% men mer trolig 30-40wh/km. Jeg har kjørt endel med 2 sykler på taket og det går fint men det er klart at forbruket øker. Litt kjedelig at Tesla ikke kan få ferdig Chademo adapteret- da hadde det vært mange muligheter...
Tesla X100D Juni 19
Hyundai Kona mars 19

smurf

Lading på Slependen (gamle Smart Club) kan være et alternativ, men det er vel ikke noe spisested på senteret. Du får ihverfall 11 og 22 kW lading der gratis... I garasjeanlegg så du må ta av sykler fra taket.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Ebbe

Du kan også lade hos Tesla Drammen på 22 kW. (baksiden av bygget) Bare ring og be de legge ut kabelen under porten. Har gjort det selv uten problemer! God service av Tesla det da!
P39240

SR

Et annet alternativ er 22 kW ved McDonalds på Gardermoen. Ligger like ved E6 og avkjøringen til flyplassen. Altså ingen omkjøring. Er en Fortum-stolpe. Usikker på om de nå har startet å ta betalt for denne.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Ebbe

Du har og denne da på begge sider av veien, men bare 11 kW http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_01341 Før/etter Larvik ut fra vilken vei du kjører selvsagt!
P39240

Tore_tang

Flott, takk for innspill. Det ser ut som Mc Donalds ved Gardermoen eller Liertoppen er alternativene som fungerer best.
Tesla X100D Juni 19
Hyundai Kona mars 19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA