Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Mr.Hansen, fredag 04. juli 2014, klokken 21:34

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Måtte bare støydempe litt med Rockwool. Fungere som bare det.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

RaBalder

:)

Hadde du tatt av plasten og spredd det litt utover hadde det nok fungert enda bedre  ;D

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Mr.Hansen

4 sekker Rockwool med 3 ruller papp.

Det ble faktisk mere stille.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Muffinman

Hehe, når jeg leste overskriften så jeg for meg et bilde av en bil uten hjul. Eller en person som var nyfrelst og hadde oppdaget at det var stille når bilen var parkert.

Men jeg ble ikke skuffet  ;D

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cairnz

Sitat fra: Jejl på tirsdag 24. juni 2014, klokken 00:14
Kanskje disse dekkene kan kjøpes snart:
http://www.tv2.no/2014/06/22/broom/dekk/hybridbil/continental/5725176

Virker som at man kan legge på litt skum inni felgen og få litt av samme resultatet.. høres ut som et skikkelig DIY-prosjekt med balansering og alt :)
Elbilist

Amper

jeg vet ikke hva du mener med skum.. men skum-masse som kan flytte på seg vil bare ende med grin...

Jeg ville tro liming av et fast støy absoberende matriale på felgen (inni dekket) ville gjøre sin nytte også.. ..   

P85D :o)

cairnz

@Amper: det var en refleksjon på sitatet fra artikkelen: Vi i Continental har forsket på dekkstøy lenge, og for mange år siden eksperimenterte vi med å legge en skumgummi-profil på felgen inne i dekket. Det er på mange måter den samme teknologien vi bruker nå, men nå er skumgummien festet til dekket, forteller teknisk sjef for Continental i Norge, Frank G Larsen.
Elbilist

CFM

2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

JMC

Hei

Jeg har kjøpt litt dempningsmateriale på Biltema og tenkte jeg skulle høste litt av andres erfaring før jeg setter i gang med å montere dempning over hjulbuer og under bangasjerom.

Har noen set noen video eller bilder fra andre som har utført dempning?

Links til info mottas med takk.

Med vennlig hilsen
Johs.
P85D

Milzit

Sitat fra: JMC på lørdag 26. juli 2014, klokken 20:26
Hei

Jeg har kjøpt litt dempningsmateriale på Biltema og tenkte jeg skulle høste litt av andres erfaring før jeg setter i gang med å montere dempning over hjulbuer og under bangasjerom.

Har noen set noen video eller bilder fra andre som har utført dempning?

Links til info mottas med takk.

Med vennlig hilsen
Johs.
Det ligger noen bilder på TMC. En jeg så hadde skrudd ut alle seter av bilen..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA