Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Råde, mandag 30. juni 2014, klokken 10:21

« forrige - neste »

mihkku

Nå er det vel mønsteret som ikke skal stikke utenfor den indre hjulbuen og felgen skal ikke stikke utenfor den ytre, om jeg husker riktig. Ble i alle fall godkjent på en av mine biler en gang i tiden.

Vuninho

Da skal jeg bestille hjulsett med følgende dimensjoner:
Felg: 8.5x18 5/112 ET45 B73.1
Dekk: Goodyear EfficientGrip Performance 225/40R18 92W XL FP

Firmaet jeg bestilte fra (byttdekk.com) ville ikke gi meg tilpasningsgaranti, da hjul ikke passet bilmodellen de har i databasen (Golf VII (AU) EV blue-e-motion. 5dr (85kW) år 2014-2015).

Noen som har noen tanker om det?

jonste

Sitat fra: Vuninho på fredag 21. august 2015, klokken 14:41
Da skal jeg bestille hjulsett med følgende dimensjoner:
Felg: 8.5x18 5/112 ET45 B73.1
Dekk: Goodyear EfficientGrip Performance 225/40R18 92W XL FP

Firmaet jeg bestilte fra (byttdekk.com) ville ikke gi meg tilpasningsgaranti, da hjul ikke passet bilmodellen de har i databasen (Golf VII (AU) EV blue-e-motion. 5dr (85kW) år 2014-2015).

Noen som har noen tanker om det?

Da jeg bestilte mine felger fra Felgimport, fikk jeg tlf tilbake om at disse ikke ville passe på e-Golf, grunnet ett eller annet. Jeg sa det var ok, og bestilte likevel.  ;D

Vuninho

Sitat fra: jonste på fredag 21. august 2015, klokken 15:23
Sitat fra: Vuninho på fredag 21. august 2015, klokken 14:41
Da skal jeg bestille hjulsett med følgende dimensjoner:
Felg: 8.5x18 5/112 ET45 B73.1
Dekk: Goodyear EfficientGrip Performance 225/40R18 92W XL FP

Firmaet jeg bestilte fra (byttdekk.com) ville ikke gi meg tilpasningsgaranti, da hjul ikke passet bilmodellen de har i databasen (Golf VII (AU) EV blue-e-motion. 5dr (85kW) år 2014-2015).

Noen som har noen tanker om det?

Da jeg bestilte mine felger fra Felgimport, fikk jeg tlf tilbake om at disse ikke ville passe på e-Golf, grunnet ett eller annet. Jeg sa det var ok, og bestilte likevel.  ;D

Takk! Da satser jeg på at alt er i orden :)

Råde

Sitat fra: Vuninho på fredag 21. august 2015, klokken 14:41
Da skal jeg bestille hjulsett med følgende dimensjoner:
Felg: 8.5x18 5/112 ET45 B73.1
Dekk: Goodyear EfficientGrip Performance 225/40R18 92W XL FP

Firmaet jeg bestilte fra (byttdekk.com) ville ikke gi meg tilpasningsgaranti, da hjul ikke passet bilmodellen de har i databasen (Golf VII (AU) EV blue-e-motion. 5dr (85kW) år 2014-2015).

Noen som har noen tanker om det?
Du trenger senterring til de felgene (B71,3). Det er nok kun det som ikke passer i systemet.
e-Golf | X75D

Noobie

Hei godtfolk,

Jeg håper dere kan komme med noen gode råd til meg?!

Har lest nå hvert eneste innlegg på denne tråden og har til nå enda til gode å få en ordentlig godt svar på maks rekkevidden det vil utgjøre for E-Golfen å ha på 225/40-R18 med Goodyear Efficientgrip istedenfor standard dekkene på 205/55-R16 fra Continental? (Inntil 190km potensiell rekkevidde)

Jeg er klar over at det er flere faktorer så må tas hensyn til som f.eks. utforming av felg, rullemotstand på forskjelllige dekktyper og kjøremønster.. Men det hadde vært hyggelig å kunne vite hva jeg kan ca. maks forvente med 18"? Er det reelt å tenke seg maks rekkevidde på 120-130km om sommeren og 70-80km med disse dekkene ved normal kjøring?

Holder på å forhandle kontrakt med forhandleren hvor jeg skal ha 18" original felger i kjøpet. Lurte bare på om jeg må lide veeeeldig mye for skjønnheten ved å velge disse? :-\
16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

PokerFjes

Sitat fra: Noobie på lørdag 22. august 2015, klokken 10:50
Hei godtfolk,

Jeg håper dere kan komme med noen gode råd til meg?!

Har lest nå hvert eneste innlegg på denne tråden og har til nå enda til gode å få en ordentlig godt svar på maks rekkevidden det vil utgjøre for E-Golfen å ha på 225/40-R18 med Goodyear Efficientgrip istedenfor standard dekkene på 205/55-R16 fra Continental? (Inntil 190km potensiell rekkevidde)

Jeg er klar over at det er flere faktorer så må tas hensyn til som f.eks. utforming av felg, rullemotstand på forskjelllige dekktyper og kjøremønster.. Men det hadde vært hyggelig å kunne vite hva jeg kan ca. maks forvente med 18"? Er det reelt å tenke seg maks rekkevidde på 120-130km om sommeren og 70-80km med disse dekkene ved normal kjøring?

Holder på å forhandle kontrakt med forhandleren hvor jeg skal ha 18" original felger i kjøpet. Lurte bare på om jeg må lide veeeeldig mye for skjønnheten ved å velge disse? :-\
Felgenes vekt, dekktrykk er enda flere parametre... listen over ting som spiller inn er lang. Gode eksakte svar får du ikke, fordi dette er ikke eksakt vitenskap :). Men har du lest hele tråden så har du vel fått et inntrykk?
Jeg tviler på at det blir noe verre enn 10%, men heller i området 3-5%. Men starter du e-Golf karrieren med 18" på vil du aldri få vite det heller. Kanskje du er reinkarnasjonen av lightfoot sparefot og kjører nesten like langt på "tanken" som andre kjører med 16".
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Noobie

Sitat fra: PokerFjes på lørdag 22. august 2015, klokken 12:03
Sitat fra: Noobie på lørdag 22. august 2015, klokken 10:50
Hei godtfolk,

Jeg håper dere kan komme med noen gode råd til meg?!

Har lest nå hvert eneste innlegg på denne tråden og har til nå enda til gode å få en ordentlig godt svar på maks rekkevidden det vil utgjøre for E-Golfen å ha på 225/40-R18 med Goodyear Efficientgrip istedenfor standard dekkene på 205/55-R16 fra Continental? (Inntil 190km potensiell rekkevidde)

Jeg er klar over at det er flere faktorer så må tas hensyn til som f.eks. utforming av felg, rullemotstand på forskjelllige dekktyper og kjøremønster.. Men det hadde vært hyggelig å kunne vite hva jeg kan ca. maks forvente med 18"? Er det reelt å tenke seg maks rekkevidde på 120-130km om sommeren og 70-80km med disse dekkene ved normal kjøring?

Holder på å forhandle kontrakt med forhandleren hvor jeg skal ha 18" original felger i kjøpet. Lurte bare på om jeg må lide veeeeldig mye for skjønnheten ved å velge disse? :-\
Felgenes vekt, dekktrykk er enda flere parametre... listen over ting som spiller inn er lang. Gode eksakte svar får du ikke, fordi dette er ikke eksakt vitenskap :). Men har du lest hele tråden så har du vel fått et inntrykk?
Jeg tviler på at det blir noe verre enn 10%, men heller i området 3-5%. Men starter du e-Golf karrieren med 18" på vil du aldri få vite det heller. Kanskje du er reinkarnasjonen av lightfoot sparefot og kjører nesten like langt på "tanken" som andre kjører med 16".

Takk for rask tilbakemelding PokerFjes. Ja, jeg har vel fått et inntrykk allerede og satser da på å prøve meg frem med 18". Skulle det da vise seg at rekkevidden ikke holder med de hjulene så er det bare å kjøpe standard hjulene igjen. Ser at det selges en del av de på Finn.no.  ???

Jeg vil nok betegne meg selv som ganske så lett på foten ja, men blir nok fristet i å kjøre aktivt i ny og ne også!  ::) Ut ifra hva jeg ser så velger jo flere og flere 18" i denne tråden, så vil ikke tro at det er så ille med tanke på rekkevidden da! Kjører jo 95% av tiden min i Oslo og omegn og tror derfor jeg er dekket nok med tanke på ladesteder. Må nok bare regne med å lade flere ganger i løpet av turen de gangene jeg skal på harrytur!  :-\
16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

Audigaudi

Vi har 18 tommere på vår bil, men ikke med Goodyeardekkene. Vi har maksimal rekkevidde på sommeren på ca. 15-16 mil.

magnus600

Jeg har kjørt endel både med standardhjulene og med 18" med Goodyear Efficientgrip. Høyst uoffisielt bruker jeg 1-1.5 kWh/100 km mer med 18"-hjulene.
2015 e-Golf Night Blue

Noobie

Hvis E-Golfen klarer da opptil 15-16mil om sommeren med 18" så er dette jo helt overkommelig for mitt bruk! Fryktet at det skulle havne ned mot vinter rekkevidde på ca.10-11mil. :o Da fikk jeg svaret jeg ville ha..  :) Da er det bare å ferdigforhandle kontrakten i morgen.  ;D

Tusen takk!
16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

JermundU

Hei! Synes Durban felgene tar seg meget bra ut på Golfen. Sliter med å finne gode replica av disse. Noen som vet hvor man kan få tak på det?

Takk for svar,

Jermund

Lassen

Sitat fra: JermundU på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:03
Hei! Synes Durban felgene tar seg meget bra ut på Golfen. Sliter med å finne gode replica av disse. Noen som vet hvor man kan få tak på det?

Takk for svar,

Jermund

Mak Sachsen Silver er nok basert på Durban designet:
http://www.felgimport.no/ProductPage.aspx?ProductId=496&CarTypeId=3232108&dim=all
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

JermundU

Sitat fra: Lassen på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:20
Sitat fra: JermundU på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:03
Hei! Synes Durban felgene tar seg meget bra ut på Golfen. Sliter med å finne gode replica av disse. Noen som vet hvor man kan få tak på det?

Takk for svar,

Jermund

Mak Sachsen Silver er nok basert på Durban designet:
http://www.felgimport.no/ProductPage.aspx?ProductId=496&CarTypeId=3232108&dim=all

De var nokså like, men ikke i 18", ser det ut til. Vet du om andre muligheter?

Jermund

Lassen

Sitat fra: JermundU på mandag 19. oktober 2015, klokken 19:31
Sitat fra: Lassen på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:20
Sitat fra: JermundU på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:03
Hei! Synes Durban felgene tar seg meget bra ut på Golfen. Sliter med å finne gode replica av disse. Noen som vet hvor man kan få tak på det?

Takk for svar,

Jermund

Mak Sachsen Silver er nok basert på Durban designet:
http://www.felgimport.no/ProductPage.aspx?ProductId=496&CarTypeId=3232108&dim=all

De var nokså like, men ikke i 18", ser det ut til. Vet du om andre muligheter?

Jermund
Her er noen andre i 18" og de heter "PH Edition II - Split II 8" OE VAG"

Er dekk1 som fører de, men importør er Norgesdekk.
http://felgvisning.no/nd/norgesdekk/felg/#search/vehicle/1023?d=18.0&pid=971BF743-C644-4755-9CCE-955B658C3383
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA