Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

Trikkern

Vi avbestilte vår Kia Soul i går  :( Bestilte i april med levering til høsten, men etter ny samtale med forhandler så kunne han ikke garantere levering før desember/januar. Måtte ikke betale noe da vi ble enige om at usikkerhet rundt leveringen var god nok grunn. For våres del vurderer vi å kjøpe på finn.no men skal innom i morgen å kikke på Mercedes B Electric. De hadde biler klare til levering i august.  Men som sagt så må man jo opp ca 80-90000 i pris.  :o
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

e-Kvaase

Noen som har fått noen klarhet i hvorfor det drøyer med leveringen av bilene?
Er det problemer med å skaffe deler fra underleverandører, produksjonslinjen som ikke tar unna nok biler eller andre kjente grunner til at det er problemer med leveringen?

e-Golf hadde som kjent problemer med leveringen en periode pga. varmepumpen, som nå er løst.
Har ikke fått med meg hva som er grunnen til at Soul Ev er forsinket.

birkeland

Ifølge min forhandler, så foregår produksjonen av Soul EV på samme produksjonslinje som bensin- og dieselutgaven av Soul. Produsenten av KIA tjener mindre penger på EV-varianten, og etter en streik ved fabrikken er det bensin- og dieselutgaven som prioriteres produsert.

Dette i tillegg til begrenset tilgjengelighet på batteriproduksjonen (KIA kunne ikke forutse at EV-utgaven skulle bli så populær).

Det har også gått rykter om at KIA-fabrikken har gått vekk ifra en muntlig avtale om levering av et gitt antall Soul EV til Norge grunnet økt forespørsel fra andre land, så da sitter KIA Norge igjen med et mindre antall biler for salg enn de var forespeilet. Jeg tror nok KIA Norge gjør hva de kan for å få levert biler, men så lenge KIA produsenten prioriterer å levere til andre markeder, så blir det mindre igjen til oss.

Der igjen, KIA i Sør-Korea er utrolig opptatt av sitt rykte, så hadde de visst om den store misnøyen som skader ryktet til KIA i Norge, så hadde produsenten kanskje prioritert oss mer. Men det er kun spekulasjoner fra min side.


Scb

Vi bestilte bil 18. september med levering i mars.

Etter utallige utsettelser og tåkeprat har vi nå fått mail fra KIA Norge med bekreftesle på at bilen er produsert og er på båt som forlot Korea 31. mai.

Ca. 20 juli skal båten være i Sverige og da skal det ta 1 til 2 uker før den er hos forhandler.

Hadde vi ikke fått denne bekreftelsen nå så hadde vi avbestilt og gått for i3 som det en god kampanje på nå i juni.

Andreastf

Fantastisk bil ja, dumt jeg ikke kan vente de 9mnd jeg nå fikk beskjed om.. nå er jeg da en middelsfornøyd eier av en nesten like god e-golf 2016 modell. Lykke til til de som fortsatt venter:-)

Fei

Min sorte/røde står ferdig tollklarert i Drammen nå. Hentes til uka. Gleder meg sjukt. 9+mnd ventetid er over.


javeltravel

Dette gadd jeg ikke! Bestilte Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver (pga raskere levering i den styggeste fargen) i mars, med lovnad om levering innen juli (2015). Etter henvendelse til Kia Ensjø forrige uke fikk vi vite at vi ikke ville få bilen innen juli, tidligst august, men uklart.

Fredag kjøpte vi en brukt Nissan Leaf Tekna ("norsk", solgt hos BNH), til en meget hyggelig pris. Litt kortere rekkevidde, men det tåler vi lett. Jeg er så fornøyd. I utgangspunktet ikke spesielt begeistret for bilen utseendemessig, men nå har jeg sannelig blitt svært glad i den.
Tesla Model 3 LR AWD m/HF VIN 456***
Nissan Leaf Tekna 2014
Bor i Asker, jobber i Oslo

Roma

Trist å høre, men bra at du er fornøyd. Jeg er en potensiell Kia Soul kjøper. Etter å ha lest denne tråden her så kommer jeg til å tenke meg om to ganger før jeg velger å bestille. Jeg håper virkelig Kia er innom her og leser i ny og ne. Dette er urovekkende.

K S

Sitat fra: Roma på onsdag 10. juni 2015, klokken 13:36
Trist å høre, men bra at du er fornøyd. Jeg er en potensiell Kia Soul kjøper. Etter å ha lest denne tråden her så kommer jeg til å tenke meg om to ganger før jeg velger å bestille. Jeg håper virkelig Kia er innom her og leser i ny og ne. Dette er urovekkende.

Sjekk Finn eller kjøp noe annet. Men kjøp elbil!

Jeg er utrolig glad for at jeg kjøpte Soul, både pga bilen er grei fra A til Å, men det aller viktigste er rekkevidde, som gjør at bensinbilen kun blir brukt som bil nummer to og til å trekke henger (og når lenger rekkevidde trengs).

Hvis en liker utseendet på Soul er det løp å kjøp.

Zyntax

Det gikk en båt fra Korea 3/6-15. Noen som kjenner til denne? Evt hva den heter? Har en bil på den som hadde vært moro å fulgt  ;)
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

Scb


Zyntax

Sitat fra: Scb på torsdag 11. juni 2015, klokken 12:29
Morning Crown

Takk for det :) Da blir det spennende (og muligens noe langdrygt) å følge med :)

Etter 9 mnd ventetid allerede så er det ihvertfall ett lyspunkt at den er på vei :D
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

SteelTown

Jeg bestilte en sort/rød den 19.09.14. Enda ikke produsert. Noen som bestilte senere har fått bilen. Elendig service fra Kia.
Nå har jeg begynt å se på andre elbiler deriblandt Golf....... :'(

Zyntax

Det blir 11 mnd venting på oss også totalt. Har kjent mye på frustrasjonen, og har også vurdert å trekke oss å finne noe annet. På en måte litt surt når "alle andre" som har bestilt i samme periode får sin. Men i mine øyne er det ingen fullverdige konkurrenter så da ble det til at vi ventet i det lengste. Det er litt ventetid på de andre også hvis man ikke går til finn.no. Golfen er fin den, men jeg med mine 192cm er ferdig med å sette meg 'ned' i en bil.
Men hele prosessen med å kjøpe ny bil ble litt anerledes enn forventet  ::)
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA