Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt batteri 34' pluss arbeid 3 timer...

Startet av Gordon Retriever, lørdag 28. juni 2014, klokken 16:52

« forrige - neste »

AmocoCadiz

Litt info og håp til de som leser denne leveringstråden, og har lyst på Kia Soul men ikke makter/ønsker å vente,
Etter jeg besøkte Kia BOS Rud og Kia Ensjø  siste dager så påstod de at det fortsatt skall være noen biler igjen å bestille med lovet levering i løpet av oktober, gjaldt dog kun grå metallic, 2farger er fortsatt levering tidligst påske ( 2016)

Falcon64

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 03. september 2015, klokken 20:44
Litt info og håp til de som leser denne leveringstråden, og har lyst på Kia Soul men ikke makter/ønsker å vente,
Etter jeg besøkte Kia BOS Rud og Kia Ensjø  siste dager så påstod de at det fortsatt skall være noen biler igjen å bestille med lovet levering i løpet av oktober, gjaldt dog kun grå metallic, 2farger er fortsatt levering tidligst påske ( 2016)

Jeg har bestilt den 29/8 2015 og de regnet med at det var mulig å få den Grå Metallic i Oktober, men satte senest Desember i kontrakten. Er naiv optimist, får håpe på det beste. Kanskje jeg får en av de som er klar til Oktober.  ::)


torjen6

Var til forhandler på lørdag, var ein bil eg vurderte seriøst, men kunne ikkje levere før juni 2016, så det blei MB MODEL B ELCTRIC URBAN EXSLUSIV 2016 modell.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Hawkeye1973

#423
Kona bestilte en Kia Soul Ev Classic svart. Vi får beskjed på e-post men vi forventer ikke bilen før i juli 2016.  Men det er vi fornøyd med.

Den 12/01 2016 var vi innom BOS på Karihaugen. De hadde ikke noe leveringstid for Kia Soul Ev Classic svart med rødt tak. Men de skulle få svart med rødt Excl. om en måneds tid. Så da avbestilte Classic og nå får vi bilen  om en måneds tid. De skulle få godt over 10 svarte med rødt tak. Så de som vil ha en av de må nok være raske.

Vi gleder oss.

Pip

Bestillte Titanum grå 2/9-15 og fikk den i går  8)
KIA BOS Minde i Bergen

klatrechris

Føler meg skikkelig dust når jeg leser de andre postene og skal skrive, men la gå.

Skrev kontrakt i dag. Får bilen fredag. Exclusive titan silver 2016.

Torp auto, follo
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

madsskon

Fikk bilen 3 dager etter at jeg bestemte meg. 1 dag etter kontraktinngåelse. 2016 titanium.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

klatrechris

Sitat fra: nime01 på torsdag 15. oktober 2015, klokken 06:43
Sitat fra: klatrechris på onsdag 14. oktober 2015, klokken 22:48
Føler meg skikkelig dust når jeg leser de andre postene og skal skrive, men la gå.

Skrev kontrakt i dag. Får bilen fredag. Exclusive titan silver 2016.

Torp auto, follo
Gratulerer med Soul! Av og til er det noen som er Heldige Anton :D  Ser i signaturen din at du valgte vekk Zoe?

Har ventet 10 uker på zoe og skulle ha overtagelse over helgen. men så fikk jeg beskjed i går at den var 4-6 uker ytterligere forsinket. så kansellerte den og fikk soul på 2 dager fra samme forhandler da jeg ikke klarer meg uten bil da min blir overtatt i dag av kjøper. 60-150 km daglig går med...
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

Victorious

Bestilte 28.mai 2015. Forventet levering medio oktober/nov. Levert 27.august 2015. Exclusive Titanium Silver

TM

Sitat fra: Victorious på torsdag 15. oktober 2015, klokken 12:49
Bestilte 28.mai 2015. Forventet levering medio oktober/nov. Levert 27.august 2015. Exclusive Titanium Silver
Så vidt jeg forstår så har Kia en del 2016 modeller i Titanium Silver for umiddelbar levering.

torjen6

Dei kjem frå Tyskland har vært registrerte der ein dag og så sendes dei til Noreg, ca 300 stk. Men dei kjem med mere utstyr en kva som er normalt i Noreg  og dei kjem med Nors garantist,7år, 150.000. Km.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

TM

Det har vel ingen betydning om de har vært registrert en dag i Tyskland. Det følger med et sertifikat som bekrefter at dette er en "Norsk" bil likevel. At den har mer utstyr enn andre Exclusiv modeller har jeg ikke hørt noe om. Men det er 2016 modeller hvor man kan låse fast ladekabelen.

OlavEmil

#432
Ikkje meir utstyr enn Exclusive, nei. Exclusive er den fullutstyrte toppmodellen som blir solgt over heile verda. Bilane Kia tek inn frå Tyskland er tilsvarande toppmodellar (sjølv om dei sikkert heiter noko anna i Tyskland). Med andre ord heilt identiske med bilar som er sendt direkte frå Korea til Noreg, og ikkje via Tyskland :) .

Forøvrig tydeleg at det å fuske på miljørekneskapen er noko som ligg for tyskarane, og ikkje er unikt for VW-konsernet. Grunnen til at bilane blir registrerte i Tyskland før dei kjem til Noreg, er vel at Tyskland har eit mål på kor mange elbilar dei skal få på vegen i løpet av eit år...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

AmocoCadiz

Sitat fra: OlavEmil på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:13
Ikkje meir utstyr enn Exclusive, nei. Exclusive er den fullutstyrte toppmodellen som blir solgt over heile verda. Bilane Kia tek inn frå Tyskland er tilsvarande toppmodellar (sjølv om dei sikkert heiter noko anna i Tyskland). Med andre ord heilt identiske med bilar som er sendt direkte frå Korea til Noreg, og ikkje via Tyskland :) .

Forøvrig tydeleg at det å fuske på miljørekneskapen er noko som ligg for tyskarane, og ikkje er unikt for VW-konsernet. Grunnen til at bilane blir registrerte i Tyskland før dei kjem til Noreg, er vel at Tyskland har eit mål på kor mange elbilar dei skal få på vegen i løpet av eit år...
Ja dette har jeg lurt en del på, med snart flere tusen Kia Soul EV registrert først i Tyskland, så rett til Norge, men uten at de etter eksport blir tatt ut av det tyske miljøregnskapet igjen?

kaiat

Tror denne ene dagen de er registrert i Tyskland er så den tyske importøren skal få oppfylt salgsmålene sine ovenfor fabrikken. Jeg har ikke hørt noe om noe elbilregnskap i Tyskland iallefall. De bryr seg vel ikke stort om elbil uansett der?

Har vært ute for noe av det samme i forbindelse med nybilkjøp for en god del år siden. Bilen ble kjøpt fra en forhandler et annet sted i landet istedenfor den lokale (fikk bedre tilbud). På forespørsel om å få registrere bilen med bokstavkombinasjonen hjemme, var forhandleren lunken til det. Grunnen var at bilen da ville bli registrert i et annet registreringsdistrikt og importøren ville da se salget som at det var gjort av den lokale forhandleren. Dette kunne få innvirkning på salgskvoter, bonuser og slikt.

Det var solgt drøyt 1500 Soul EV i år på det tyske markedet (september-tall). Mest solgte elbil i Tyskland faktisk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA