Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: kjøpe 2001-02 Think

Startet av froland, fredag 19. desember 2008, klokken 21:22

« forrige - neste »

GotMeTeslaMS

#15
SitatTil Wait4MyThink vil jeg si at du bør legge noen faktorer til på fordelslista di:

  • Think er Norsk
  • Think ruster ikke
  • Mener at Think har bra kollisjonssikkerthet sammenlignet med andre elbiler
Helt enig, disse punktene fortjener plass.
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

lappen

 ;D Jeg har nettopp signert kontrakt på min nye Think som vil erstatte min gamle Think!

Har noen få ganger savnet 4 seter, men problemfritt elbil hold er noe jeg ser frem til og gleder meg til å ta i bruk den nye Thinken - den er god å kjøre, lett på rattet (selv uten servo), rask og lite hjulstøy!

Bruker elbilen til og fra jobb hver dag - suser forbi køen på E18 fra Asker og inn til Oslo, passerer flere bommer gratis mens jeg smiler og lytter til RadioNorge. Prisen er høy - ja, men gleden over å holde følge med vanlige fosilbiler i oppoverbakkene, oppvarmet frontrute, gratis parkering, tilgang på kollektivfelt og en liten smule god samvittighet for å være miljøvennlig er "priceless". det skader jo heller ikke at den "er norsk", ikke ruster, koster lite i årsavgift og at "ungene må være hjemme" når jeg skal ut en tur ;-)
Think 2000 modell

espens

Jeg fikk akkurat min sist fredag, så noen nye kjøpere er det der ute - og det ser ut som at Think AS trnger hver eneste av oss.

GotMeTeslaMS

#18
Espens
SitatJeg fikk akkurat min sist fredag, så noen nye kjøpere er det der ute - og det ser ut som at Think AS trnger hver eneste av oss.

Jeg var å prøvekjørte Th!nk på lørdag. Fikk testet den både på E-18 og i bygater. Morsom å kjøre og virker veldig gjennomført.  :)

Fikk vite at batteriavtalen ikke er så dårlig som jeg først trodde. Den gjelder 5 år av gangen og kan sies opp under veis om man ønsker (men dette siste vil sikkert bli litt dyrt).

Så nå gjelder det å selge unna vår ene fossile og gå for elektrisk. Skal være i mål til "servo-Think" kommer i februar.

Så: Er i farta.... :)
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

elektrolux

Sitat fra: Wait4MyThink på mandag 15. desember 2008, klokken 08:25
Fikk vite at batteriavtalen ikke er så dårlig som jeg først trodde. Den gjelder 5 år av gangen og kan sies opp under veis om man ønsker (men dette siste vil sikkert bli litt dyrt).

Hadde vært kjekt å vite hva som menes med at den kan kanselleres.

Er det f.eks mulig å kjøpe nye Think, og så kansellere leieavtalen og levere tilbake batteriene med en gang. Hva ville dette gilde kostet?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GotMeTeslaMS

SitatHadde vært kjekt å vite hva som menes med at den kan kanselleres.
Akkurat dette kan jeg desverre ikke svare mer konkret på. Det skrivet jeg ble vist sa at batteriavtalen gjelder for 60 mnd og at avtalen kan sies opp. Under hvilke betingelser man kunne si opp var ikke spesifisert.

For meg synes en 5 års avtale fornuftig. Noe "nedbetalingstid" må man regne med. Om ca 5 år tror jeg det vil finnes langt bedre batteripakker på markedet. Da vil de sikkert også kunne tilpasses Th!nk.
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

ravn

Jeg stod på venteliste i langt over ett år. Når jeg fikk tilbud om en Ranger som var leveringsklar umiddelbart, og som hadde god rekkevidde og tilogmed 3 seter og lasteevne så var valget enkelt.
Kanskje ikke like smidig i bytrafikken som think, men utvalget i elbiler med rekkevidde over 15 mil er begrenset.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA