Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva slags problem har du opplevd på din i3

Startet av Hyperstress, mandag 23. juni 2014, klokken 14:48

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 12. juni 2014, klokken 11:24
Oppgrderingen jeg fikk sist uke er indeed 13A-16A fixen!!
De hadde glemt å konfigurere SW etter de var ferdig med jobben (selv om jeg spurte spesifikt om dette før jeg dro derfra..)
De trodde det ble vanskelig å fikse over nett, og at jeg måtte inn igjen, men da jeg kom ut til bilen i dag så var første indikasjon at charge current velgeren stod på 32A istedet for default 26A slik den pleier å være i garasjen min. Og nå er det altså verifisert, full ladehastighet er mulig igjen! :)
Jeg vil da anta at alle som har fått HVJB fixen kan få SW konfigurert via nett. :)

Glitrende, da blir det fikset på min om 2 uker. Får bare håpe de får byttet den ene laderen også, den har nemlig tatt kvelden så nå får jeg maks 13A hjemme (har ulasket 32A Type 2).

Da får jeg forhåpentligvis utnyttet noen av de nordligste 22kW ladepunktene fullt ut i sommerferien ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Takk for tipset !
Da fikk jeg time slik at jeg blir klar til Nord-Norgeferien om to uker :D Blir noen timer spart  : D :D

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Hehe, da har de sannsynligvis fikset bilen min uten å vite om det selv. Ihvertfall hvis man skal tro det jeg ble servert av informasjon på direkte forespørsel.

Underholdende.

Cirion

Nytter ikke å ringe kundeservice å spørre. De har ikke mulighet til å gjøre software endringen. Samt at hun kunne informere at jeg pent måtte vente på FW6.0 som vil tillate lading i full hastighet etter oppgradering.

Jeg fikk HVJB fixen i April, men hun på kundeservice har ikke mulighet til å se logger over hva som er utført på bilen. Det er kun service sentrene som har.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Jeg fikk en eller annen kabel-oppgradering i mars (mener jeg det var). Tror det sto noe sånt som charger harness hvjb.

Det var ikke 32A fixen, og jeg skal inn på nytt nå i  juni for å bytte noe mer for å få 32A lading.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sharp

Sitat fra: OddB på onsdag 04. juni 2014, klokken 21:42
Jeg fikk bilen i slutten av mars  og fikk beskjed at den også trenger HW-oppdatering.

Er dette noe man selv må ta initiativ til å få utbedret hos Tesla?

Hyperstress

Her er HW-jobben som ble gjort hos meg da jeg fikk oppgradert ladehastighet.
(Med mindre de har gjort noe ekstra som ikke er dokumentert)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Sharp på fredag 13. juni 2014, klokken 12:58
Sitat fra: OddB på onsdag 04. juni 2014, klokken 21:42
Jeg fikk bilen i slutten av mars  og fikk beskjed at den også trenger HW-oppdatering.

Er dette noe man selv må ta initiativ til å få utbedret hos Tesla?
Ja, hvis du ikke vil vente til du tar en service på bilen, så blir det gjort uoppfordret da.
Elbilist

Bjørn

@ Hyperstress..
Hvor var d du fikk utført dette.. jeg har også denne oppdateringen og ble ledet inn i fristelse til å innbille meg at dette skulle gi meg mine etterlengtede 3X16A.. men neida, på Lade kunne dem i ettertid fortelle at dette, det var noen ledninger inni en releboks som switchet mellom min lader og superladerne..  >:(
Og hadde ingenting m 13/16A greia å gjøre..
Lurer på om dem der du var trodde at dette *var* 13/16A greia, og ga deg, m flere sw oppdat. uten at dem rette ledningene var byttet..?!
Eeeler om det er dem på Lade som tror/vet feil..?!

Leif1

Hm... Jeg fikk beskjed fra Lade om at 26/32-fiks var underveis. (Ledningene altså) De skal gjøre den 30. Juni.
De virker veldig hjelpsomme og greie, men tror de snakker litt om hverandre.
Konvertitt fra S til X

Bjørn

Sitat fra: Leif1 på fredag 13. juni 2014, klokken 22:37
Hm... Jeg fikk beskjed fra Lade om at 26/32-fiks var underveis. (Ledningene altså) De skal gjøre den 30. Juni.
De virker veldig hjelpsomme og greie, men tror de snakker litt om hverandre.

:) jah.. det står ikke på hjelpsomheten.! men det er tydelig at en del info, både fra kunder og ledelse flyter litt rund i lufta..

Leif1

Så lenge jeg ikke sliter med mer enn det småplukket som er på min bil skal jeg ikke uttale meg så hardt.
Har vært utsatt for Maskinagentur i Trondheim med en nesten ny Opel inntil nylig. Tro meg. Ingen, absolutt ingen, er i stand til å knote til ting på en måte som nærmer seg de karene der.
Konvertitt fra S til X

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

NilsG

Bil levert på onsdag, glemte å spørre om 16a, men får ikke ladet med mere enn 13a, bilen er produsert i slutten av april. Får vel kontakte de til uka  ;) (evt prøve å lete litt i systemene på bilen om jeg finner ut av de  :o
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Bjørn

Sitat fra: NilsG på lørdag 14. juni 2014, klokken 09:38
Bil levert på onsdag, glemte å spørre om 16a, men får ikke ladet med mere enn 13a, bilen er produsert i slutten av april. Får vel kontakte de til uka  ;) (evt prøve å lete litt i systemene på bilen om jeg finner ut av de  :o

Jeg fatter ikke hvorfor dem enda driver å produserer biler m denne feilen...!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA