Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fritt fram for import av Cityel.

Startet av elektrolux, fredag 19. desember 2008, klokken 11:55

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ilmarw

Blir ikke noe av poenget med et rally for miljøbiler borte når vi begynner å bruke aggregat? Det bør gjemmes godt i tilfelle  ;D

ilmar
Polestar i bestilling

hens

Neida, noen liter bensin i tillegg til våre kilowatt vannkraft blir mindre CO2 enn bare bensin.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Men, er ikke stikkontaktene tett nok langs ruta til at man kan benytte dem? Det tar jo ikke noe lengre tid enn å bruke et strømaggregat.

Th!nk har kun 50 kg nyttelast, dette aggregatet er oppgitt til 54 kg.

Synes jeg husker at en hadde prøvd å lade med et tilsvarende stort aggregat og resultatet var at sikringen slo ut med en gang ladekabelen ble koblet til.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ilmarw

Jeg bare ser for meg avisoverskriftene:
"Deltakere i elbilrally benytter bensin som fremdriftsmiddel"  eller "Elbilrally ikke elektrisk likevel" :-[

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Hydrogenbilen til Mazda har da 5 liters bensintank for tilsvarende bruk. Et aggregat i bagasjerommet er ikke værre enn det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Å bruke et agregat blir faktisk mangedobbelt verre enn å bruke bensinbil, nesten like ille som å kjøre Prius i el-mode....
Årsken er at antall kWh tap i lader, batterier og inverter er på ca 40%, dette gjør at aggregatets allerede dårlige virkningsgrad på ca 20% blir redusert til ca 12%, og i tilegg med urenset eksos.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ilmarw

Sitat fra: elektrolux på torsdag 11. desember 2008, klokken 16:41
Hydrogenbilen til Mazda har da 5 liters bensintank for tilsvarende bruk. Et aggregat i bagasjerommet er ikke værre enn det.
Da får vi være uenige, det er lov, det  ;)
Jeg mener bare signaleffekten er uheldig og samtidig dårlig reklame.

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

Sitat fra: ilmarw på torsdag 11. desember 2008, klokken 22:45
Sitat fra: elektrolux på torsdag 11. desember 2008, klokken 16:41
Hydrogenbilen til Mazda har da 5 liters bensintank for tilsvarende bruk. Et aggregat i bagasjerommet er ikke værre enn det.
Da får vi være uenige, det er lov, det  ;)
Jeg mener bare signaleffekten er uheldig og samtidig dårlig reklame.

ilmar

Enig å måtte bruke et bensinaggregat i denne sammenhengen er dårlig reklame for elbiler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ravn

Har selv prøvd å lade elbil med aggregat, prøvde med 16A aggregat og Think i 10A modus, no go.

Thinken starter å trekke, aggregatet mister turtall og spenning, think stopper å lade, aggregatet guffer opp, think starter å trekke, aggregatet mister spenning osv osv.

I tillegg har du faren med høye spikes, osv.

Nei skal man lade batterier med aggregat gir det i mitt hode mer mening med ett høykvalitets aggregat, kjøre dc inn på en dedikert lader og rett til batteriene.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA