Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ulyd fra lydanlegget - er dette normalt?

Startet av bjorn_2390, onsdag 11. juni 2014, klokken 15:06

« forrige - neste »

bjorn_2390

Turn Your Radio On – SiriusXM Radio, står det over Nissan-logoen (se link).
Noen som vet hvordan dette funker, og om det funker på eldre Leaf-modeller osv.?
Hva må man gjøre (og hvordan) for å eventuelt få dette til å funke i bilen?

http://www.siriusxm.com/fl?gId=nissanlistenfree&linkId=8297204
Blå Euro-Leaf (2012)

BE

Det er satellittradio. Det første du må gjøre er å flytte til USA hvor disse sender, deretter må du tegne et abonnement. Jeg regner med at de fleste gir opp på første punktet :P 
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

smaug01

Systemet er genialt og veldig mye mer avansert enn hva vi har i Norge med DAB+, RDS og alt det der. Sirius XM tillater for det første mye høyere kvalitet på lyden og tilnærmet 100% dekning innenfor området hvor satelittene svever. Systemet er også sånn bygd opp at signaler kan sendes fra en bil til en annen i feks en tunell. Hvordan det fungerer i praksis vet jeg ikke. Har hatt FM radio m/satelitt mulighet i min 2.bil i mange år nå og erget meg over hvor tragisk FM funksjonen er på radioen(FM er lite brukt store deler av verden, særlig RDS) så det var deilig å kjøre en bil med RDS radio i det minste. Skuffende at ikke DAB+ er på plass på en 2014 modell men det er en annen sak.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

bjorn_2390

Litt av et varp, det tilbudet der, altså  :-\ :-\ :-\

Takker for svar  ;)
Blå Euro-Leaf (2012)

goggo

Har selv bodd på landsbygda i New Hampshire i noen år, der det er dårlig med FM dekning. Har blitt virkelig glad i satelittradioen i bilen der borte. Det er for meg uforståelig at ikke landene i Europa har gått for samme eller lignende løsning, der en satelitt transponder eller to kunne erstattet tusenvis? av DAB sendere rundt omkring. Det eneste myndighetene hadde trengt å gjøre var å sette opp repeatere for alle tunnellene våre, men det gjør de jo for DAB også.

Man betaler et abonnement pr mottaker, så mange har en portabel mottaker med en dock i bilen og en dock koplet til stereoanlegget hjemme. 12 USD pr mnd tror jeg at jeg betalte for tjenesten. Beste ved hele greia var at jeg fikk Kanadiske nyheter og BBC nyheter, så jeg slapp å høre på nyheter filtrert av kommersielle interresser i USA  >:(

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

smaug01

Koster jo noen kroner å slenge opp sånne satellitter og siden alt det andre er gratis å bruke og har godt innhold er det kanskje ikke noe butikk?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA