Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Standard kladd lading

Startet av TRM, tirsdag 10. juni 2014, klokken 13:30

« forrige - neste »

Sualc

Jeg var i Legoland med ungene i påsken. Ladet fullt i Langesund (100%), kjørte deretter direkte til Legoland. Ladet der på vanlig stikkontakt (med egen skjøteledning), for deretter å kjøre Billund - Vassbotn Grillene (Larvik) i ett strekk. Ladet der i 1,5 time, for deretter å kjøre til Drøbak...

Tror ikke du skal engste deg så mye for lading... 8)

PS. Tok indre vei til Billund, den er kortere og med litt lavere fartsgrense...
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Sualc

Tok Langesund - Hirtshals begge veier...glemte å skrive det... :-\
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TRM

#18
Tusen takk for alle innlegg, og ikke minst takk til dere som via PM har tilbudt utlån av adaptere! :)

Nå ser det ut til Tesla åpner opp TO Superladere i Danmark samme dagen vi reiser!
"Det glæder os at meddele åbningen af vores første Supercharger stationer i Danmark. For at fejre denne vigtige milepæl for Tesla og vores danske ejere, vil vi gerne invitere dig, din familie og dine venner til at deltage i de officiele åbningsceremonier i Middelfart og Randers. Vi ser frem til at se dig til en eller begge arrangementer!".

Da vil vi mest sannsynlig klare oss med Type2 og Superlading. Har takket ja til å låne noen aktuelle adaptere, og tar med oss disse "just in case".

ephan: skal se etter en perlehvit S85. :)

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fredag

Sitat fra: TRM på fredag 23. mai 2014, klokken 15:46
Da vil vi mest sannsynlig klare oss med Type2 og Superlading. Har takket ja til å låne noen aktuelle adaptere, og tar med oss disse "just in case".

Hvis du likevel skal bo på Hotel Legoland så vil jeg uansett anbefale å anskaffe Clas Ohlson cee16-adapteret for å lade gratis på den kommunale ladestolpen der. Et slikt adapter et lurt å ha med seg på tur uansett, både i Norge, Sverige og Danmark, for nødlading på campingplasser og båthavner og sånt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TRM

Sitat fra: fredag på fredag 23. mai 2014, klokken 16:38
Sitat fra: TRM på fredag 23. mai 2014, klokken 15:46
Da vil vi mest sannsynlig klare oss med Type2 og Superlading. Har takket ja til å låne noen aktuelle adaptere, og tar med oss disse "just in case".

Hvis du likevel skal bo på Hotel Legoland så vil jeg uansett anbefale å anskaffe Clas Ohlson cee16-adapteret for å lade gratis på den kommunale ladestolpen der. Et slikt adapter et lurt å ha med seg på tur uansett, både i Norge, Sverige og Danmark, for nødlading på campingplasser og båthavner og sånt.
Takk for påminnelsen! Plukker med meg den fra Clas i morgen!

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 23. mai 2014, klokken 22:03
Sitat fra: TRM på fredag 23. mai 2014, klokken 21:27
Takk for påminnelsen! Plukker med meg den fra Clas i morgen!

TRM
@TRM
Jeg har den også jeg.
Takk! :) Da slipper jeg Sandvika Storsenter en lørdag formiddag med dårlig vær. Er deg evig takknemlig! :)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

perlarsen

der er på fredag åbning af 2 superchargere en i randers og en i midelfart, så du behøves ikke lade i Hjørring, der er ca små 200 km fra færge til randers. god tur:)

TRM

Sitat fra: perlarsen på fredag 23. mai 2014, klokken 22:45
der er på fredag åbning af 2 superchargere en i randers og en i midelfart, så du behøves ikke lade i Hjørring, der er ca små 200 km fra færge til randers. god tur:)
Takk for det! Utfordringen er at vi får bilen utlevert i Drammen ca kl 10. Deretter blir det noen nødvendige ærender (levere hund til hundepasser i Oslo, bla), som vil spise litt av batteriet. Fra vår bopel til Larvik er det ca 130 km. Utgangspunktet blir derfor dårlig for videre reise uten lading i Hjørring. Vi skal uansett overnatte i Hjørring pga bekvemmelighetshensyn, så det passer fint å samtidig lade der.
Bonusen er at vi nå kan følge fartsgrensa (130 km?) uten å måtte kjenne på rekkeviddeangsten.

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: TRM på fredag 23. mai 2014, klokken 21:27
Sitat fra: fredag på fredag 23. mai 2014, klokken 16:38
Sitat fra: TRM på fredag 23. mai 2014, klokken 15:46
Da vil vi mest sannsynlig klare oss med Type2 og Superlading. Har takket ja til å låne noen aktuelle adaptere, og tar med oss disse "just in case".

Hvis du likevel skal bo på Hotel Legoland så vil jeg uansett anbefale å anskaffe Clas Ohlson cee16-adapteret for å lade gratis på den kommunale ladestolpen der. Et slikt adapter et lurt å ha med seg på tur uansett, både i Norge, Sverige og Danmark, for nødlading på campingplasser og båthavner og sånt.
Takk for påminnelsen! Plukker med meg den fra Clas i morgen!

TRM

Evt. har jeg adaptere liggende fra 16A 1-fase CEE til rød skjøteplugg som passer i rødt adapter. Da slipper man å introdusere schuko som et svakt ledd i kjeden (både elektrisk sett og fuktmessig) og får samtidig 16A lading istedenfor 13A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Aikon74

3. Skaffe seg Tesla sitt "Tire repair kit
Når jeg hentet bilen forrige uke, fikk jeg beskjed at de ikke lenger hadde lov til å selge det Pgs ulovlig gass på flaska som fulgte settet :(

TRM

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 22. mai 2014, klokken 06:02
Sitat fra: fredag på onsdag 21. mai 2014, klokken 23:58
For å lade på ladestolpen utenfor hotel legoland trenger du en overgang fra blå cee16 til schuko (evt blå cee16 til blå cee32).

Eller min favoritt; blå CEE16 til rød CEE16. Da får man 16A lading fra disse uten å måtte stille inn noe som helst manuelt.
Er på denne stolpen nå, og bruker blå til rød. Får 16A, og 15 km/t inn.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

#27
Oppdatering:
Utlevering i går gikk fint. Et par mangler som blir rettet opp over helga. Bilen var som avtalt fulladet (ca 90%). Kjørte senere på dagen fra bopel med ca 320 tkm, og ankom Hjørring med ca 170 igjen.

Kjørte til eon sin ladestasjon på Vendelsbopladsen, og gjorde meg klar til å koble til Type2-kabelen. Ringte eon, og opplyste at jeg sto ser jeg sto, og at jeg ønsket å kjøpe strøm. Representanten fra eon opplyste da at "fjernåpning" har de sluttet med, og at de har gått over til kortløsning (ala Clever). Informerte han om jeg ikke hadde ladekort, og at uten strøm fra dem ville turen videre bli en utfordring. Han satte meg på vent i et par, tre, minutter, og kom tilbake med en gledelig nyhet - han kunne gjøre et unntak, og kjøre "gammel" løsning for meg. Ga han kortdetaljer, og samtykket til å bli trukket 99 kr. Deretter åpnet ladeporten, og jeg begynte ladingen. Hentet bilen i dag tidlig, fulladet (dvs ca 80 %).

Kjørte videre til Graceland, Randers, og ladet på nytt opp til 80 %. Male hastighet jeg så var litt over 400 km/t.

Ankom Hotell Legoland med ca 200 tkm igjen.

På den kommunale ladestasjonen utenfor hotellet er det to uttak. Problemet er at det bare er en elbilparkering. Plassen til høyre og venstre er HC-plasser.
Jeg har aldri tidligere benyttet meg av en HC-plass, og hadde ikke spesielt lyst til å gjøre det med en Tesla. Spurte to ansatte ved hotellet om det var feilmerking (feks ny ladestasjon med to uttak, mot et uttak tidligere), men dette kunne de ikke svare på, men de mente jeg kunne bruke plassen så lenge jeg lader. Så da gjør jeg det...

Står  forøvrig en hvit norsk Model S ved siden av meg (på den 100% lovlige plassen).
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Hassan

hei hei, jeg er desverre veldig grønn når det gjelder fremkommelighet og lurer i den forbnidelse på om det er noen her inne som kan hjelpe meg med å beskrive veien fra Oslo til Legoland. Dette blir første langturen med familien og jeg har nok påskrytt meg at Teslaen klarer med letthet slike turer. Nå leste jeg også at Tesla har en hurtiglader et sted i Danmark og spørsmålet er om den er i retning Legoland ?.

Vil være svært takknemmelig om noen tok seg bryet med å lage en enkel beskrivelse samt ladepunkter.

på forhånd takk
mvh
Hassan
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Leif1

Laderen du spør etter står i Randers. Det er langs hovedveien som går nord/sør i Danmark.
Du finner lokasjonen på superchargerinfoen på hjemmesiden til Tesla.
Den er også å finne på navigasjonssystemet i bilen din.
Vi skal ta samme turen i Juli med vår. Larvik-Hirtshals og så nedover den veien.
(Det er også en i Midelfart, som er på veien mot København, men den er ikke til så
mye nytte i dette henseende, da de i Sverige ikke er ferdige enda.)
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA