Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av RE, fredag 06. juni 2014, klokken 19:12

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: Kiefer på fredag 20. juni 2014, klokken 17:00
@Sveinal: Hvis man ser på udbygningen af Superchargere i Tyskland har de allerede en del, men de er desværre alle placeret i det midt/sydtyske. Om der er mere fart på den skandinaviske organisation i forhold til den tyske skal jeg ikke kunne sige noget om. De er nok udfordret i Tyskland på prisen på bilerne i forhold til os i DK/NO hvor besparelsen er ret stor.

@smurf: Nej, jeg har desværre ikke nogen information omkring åbning, men der gik en 3-4 uger fra de begyndte at grave standere ned til de åbnede i Randers. Så mon ikke det vil blive nogenlunde det samme i Hjørring.

/Martin

Takk for info  :)
Kjører forbi Hjørring om et par uker så håper å kunne bruke lader da.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Kiefer

@Hassan: Oksbøl ligger helt ude ved Esbjerg, så jeg vil helt klart anbefale at tage en opladning i Middelfart inden turen til Oksbøl.

Bemærk at Oksbøl er et stort militært øvelsesterræn, så pas på med at få en bombe i hovedet ;-)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Hassan

Takk Martin, får håpe militæret tar seg ferie fra i morgen :) håper batteriet holder til Randers slik at vi kan fullade der og deretter  lade i oksbøl :)før vi tar turen til Legoland :)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Kiefer

@Hassan: Der er 150km fra Frederikshavn til Graceland i Randers, så det burde ikke være noget problem, heller ikke selv om du holder dig til hastighedsgrænserne på 110/130km/t

Herefter er der en små 125km fra Graceland til Middelfart og yderligere ca. 100km til Oksbøl, så du burde ikke få problemer med at komme til Legoland :-)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

sturle

Noko nytt om Hjørring?  Skal gjennom Danmark på måndag, og må køyre veldig økonomisk om eg ikkje får lada før Ålborg, og mat må vi uansett ha.  Frukost i Hjørring passar veldig fint.  Er det evt sakte-lading mellom Hirtshals og Ålborg som er ope og tilgjengeleg utan abonnement?

orjan

Var innom Hjørring i dag. Stolpene var oppe men det var ikke strøm i dem. Tipper det har noe med disse tykke røde kabler som ikke var koblet til noe.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

PetterX

Hepp!

Rekker jeg til SC i Randers dersom jeg kjører fra Oslo og tar fwrgeb fra Larvik til Hirtshals. Har Tesla S Performance.

olesb

Skal gå fint det, snaut 30 mil med kjøring totalt fra Oslo til Randers. Tar turen neste selv neste uke.

God tur!
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

PetterX

Sitat fra: olesb på søndag 29. juni 2014, klokken 09:56
Skal gå fint det, snaut 30 mil med kjøring totalt fra Oslo til Randers. Tar turen neste selv neste uke.

God tur!

Takk! Da blir det bilferie i Danmark fra og med mandag ☺

sturle

Då er vi på veg til Hirtshals med 97 km typical på batteriet..  Det held nok litt lenger i praksis (ca 130 km etter gjennomsnitt siste 50 km), men eg trur ikkje vi skal satse alt på å nå fram til SC Randers.

Er "Ladeplass Aalborg Sømandshjem" god?  Den einaste eg har klart å finne før Randers som ikkje krev abonnement.  Raud 16A og 7 kr timen for parkering.  Nokon betre?

sturle

Sitat fra: sturle på søndag 29. juni 2014, klokken 19:55
Er "Ladeplass Aalborg Sømandshjem" god?  Den einaste eg har klart å finne før Randers som ikkje krev abonnement.  Raud 16A og 7 kr timen for parkering.  Nokon betre?
Den er god og svarar til forventningane!  Kom fram med 11 km typical på batteriet, og hadde vorte litt frustrert om han ikkje var der..  Nyter ein god frukost i Ålborg no, før vi set kursen mot Randers.

smurf

Sitat fra: orjan på søndag 29. juni 2014, klokken 00:15
Var innom Hjørring i dag. Stolpene var oppe men det var ikke strøm i dem. Tipper det har noe med disse tykke røde kabler som ikke var koblet til noe.
Lite sannsynlig at jeg får testet den på torsdag da...
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

i_expect

Er det den adressen som er oppgitt på supercharger.info stedet for superladerne i Hjørring? Jeg skal kjøre til Danmark i helga og har lyst til å sjekke hvordan det ligger an  :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

smurf

Sitat fra: i_expect på mandag 30. juni 2014, klokken 11:16
Er det den adressen som er oppgitt på supercharger.info stedet for superladerne i Hjørring? Jeg skal kjøre til Danmark i helga og har lyst til å sjekke hvordan det ligger an  :)
Har lest at det skal ligge ved Sunset Boulevard. Hvis det stemmer så har jeg stoppet der med dieseldyret før. Helt kurrant sted å stoppe for en matbit eller pause. Skal ned på torsdag så svinger innom og sjekker da.

i_expect

Sitat fra: smurf på mandag 30. juni 2014, klokken 12:14
Sitat fra: i_expect på mandag 30. juni 2014, klokken 11:16
Har lest at det skal ligge ved Sunset Boulevard. Hvis det stemmer så har jeg stoppet der med dieseldyret før. Helt kurrant sted å stoppe for en matbit eller pause. Skal ned på torsdag så svinger innom og sjekker da.

Veldig bra med så nær europavegen. Har stoppet der noen ganger for å fylle bensin. Nå blir det strøm. Herlig! :-)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA