Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av RE, fredag 06. juni 2014, klokken 19:12

« forrige - neste »

Kiefer

Nej, I skal ikke forvente Supercharger ved Frederikshavn, næste stop efter Hjørring for de danske montører vil være Køge på Sjælland, herefter hedder det grænsen mellem Danmark og Tyskland. Men seneste melding jeg fik fra projektlederen da han var i Randers var at placeringen omkring grænsen ikke var lagt fast endnu, om den skal være lige eller lige syd for grænsen.

Jeg foreslog selvfølgelig "Scandinavian Park" lige syd for grænsen ;-)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Sveinal

@Kiefer:takk for oppdateringen.

Kan være godt med en plassering rett syd for den tyske grense. Men jeg mistenker at det er mer fart over den danske/skandinaviske Teslaorganisasjonen enn den tyske (?). Derfor kunne det muligens være best å få SC lige på nordsiden av grensen.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

smurf

Sitat fra: Kiefer på torsdag 19. juni 2014, klokken 20:17
Nej, I skal ikke forvente Supercharger ved Frederikshavn, næste stop efter Hjørring for de danske montører vil være Køge på Sjælland, herefter hedder det grænsen mellem Danmark og Tyskland. Men seneste melding jeg fik fra projektlederen da han var i Randers var at placeringen omkring grænsen ikke var lagt fast endnu, om den skal være lige eller lige syd for grænsen.

Jeg foreslog selvfølgelig "Scandinavian Park" lige syd for grænsen ;-)

/Martin

Har du noen informasjon om når SC i Hjørring er klar til bruk?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Kiefer

@Sveinal: Hvis man ser på udbygningen af Superchargere i Tyskland har de allerede en del, men de er desværre alle placeret i det midt/sydtyske. Om der er mere fart på den skandinaviske organisation i forhold til den tyske skal jeg ikke kunne sige noget om. De er nok udfordret i Tyskland på prisen på bilerne i forhold til os i DK/NO hvor besparelsen er ret stor.

@smurf: Nej, jeg har desværre ikke nogen information omkring åbning, men der gik en 3-4 uger fra de begyndte at grave standere ned til de åbnede i Randers. Så mon ikke det vil blive nogenlunde det samme i Hjørring.

/Martin

klumpen

I randers har det åpnet to stasjonet til. Totalt 4 stykk nå.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Kiefer

Ja, de mangler stadig at åbne de sidste 4.

/Martin

Hassan

Hei er det noen her som kunne lagt ut kart over de superladerne til Tesla, jeg klarer ikke å finne kartet på Tesla sine nettsider. Den viser oversikt over kart i Norge men ikke over Danmark.

Etter å ha lest litt gjennom her ser det ikke ut som det er noen superladere i Fredrikshavn, forstår ikke hvorfor Tesla ikke setter opp en lader der da det er mest behov for en slik en når man går i land med Båten ?.

For det er visst ikke lenger mulig å få ladet bilene på båten lenger ;(.
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Amoss

Sitat fra: Hassan på mandag 23. juni 2014, klokken 10:48
Hei er det noen her som kunne lagt ut kart over de superladerne til Tesla, jeg klarer ikke å finne kartet på Tesla sine nettsider. Den viser oversikt over kart i Norge men ikke over Danmark.

http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
http://supercharge.info/?RangeKm=true&Center=56.433685,10.055412&Zoom=6

Etter å ha lest litt gjennom her ser det ikke ut som det er noen superladere i Fredrikshavn, forstår ikke hvorfor Tesla ikke setter opp en lader der da det er mest behov for en slik en når man går i land med Båten ?.

Det kommer en nær Hirtshals, og den er lett å nå også fra Fredrikshavn - bare en liten omvei. De fleste kommer antagelig med båten til Hirtshals og ikke Fredrikshavn?

For det er visst ikke lenger mulig å få ladet bilene på båten lenger ;(.

Det oppstod en brann ombord etter at en trailer kjørte over en ladeboks til en bil ombygget til elbil som ladet mellom Norge og Danmark. Etter det har de ikke tillatt lading ombord i disse fergene lengre.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hassan

Range 
0mi km Status
Open Construction Permit   Fill Color    Opacity   
Border Color    Border Opacity   

Route Details 

Dette er hva jeg får opp når jeg trykker på linken ?

Hassan

takk Amoss :) da kjører jeg til Hirtshals når jeg ankommer Fredrikshavn :)

orjan

Sitat fra: Hassan på mandag 23. juni 2014, klokken 11:36
takk Amoss :) da kjører jeg til Hirtshals når jeg ankommer Fredrikshavn :)
Trenger ikke å kjøre helt til Hirtshals da supercharger'en kommer i Hjørring.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Hassan

Takk Ørjan :D når kommer den til Hjørring og hvor langt unna Fredrikstad ligger Hjørring ?

orjan

Du ser den aktuelle superladeren på dette kartet, er den øverste i danmark (under construction): http://supercharge.info/

Jeg er usikker på når den er klar - men vil tippe om ca 2-4 uker fra nå.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

ed1son

30km fra Fredrikshavn til der supercharger kommer i Hjørring, men om du skal sydover så er det bare 16km omvei kontra å kjøre korteste vei.....til Ålborg.

2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

Hassan

Tusen takk for svar begge to, jeg skal til et sted som heter oksbøl. Tar altså ferge fra Oslo til Fredrikshavn men starter med fulladet bil fra Hønefoss og regner med at jeg har ca 340 km igjen når jeg går ombord på ferga i Oslo.
Håper jeg rekker superladeren på Randers for så å finne en siste på Kolding eller middelfart :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA