Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: OVMS for Mitsubishi i-Miev, Citroen C-Zero og Peugeot iOn

Startet av bongachalla, fredag 06. juni 2014, klokken 07:30

« forrige - neste »

bongachalla

Hallois! Temmelig fersk Reva-eier. Som tittelen sier, noen med Reva i oslo ? Ta gjerne kontakt for et uformelt treff. Har sett bla 2 stk på sinsen med kule felger :) Bor selv på grünerløkka. burde ikke ta mer enn en time.

Er veldig nysjerrig på hvordan Reven min er og bør være. Synes dempingen kunne vært betraktelig bedre. Rattet føles ganske tungt til tider. Bremsingen er også litt tung.

Har dessverre ikke batterikapasitet til å kjøre til Enviro i Asker. Ville være kjekt å løse det lokalt.
Ta gjerne kontakt :)

scoot

Ikke at jeg bor i Oslo, men kan jo redegjøre for noen ting du lurer på.

1. Dempingen er ubrukelig, sånn uansett siden bilen er så forbanna stiv og kort vil den føles som en sprettball uansett.
2. Ingen servo = tungt ratt.
3. Brems = Tung og ikke minst skikkelig dårlig.

Hvorfor det er slik? Nei den er jo registrert som 4hjuls ATV, så det er jo langt mindre strenge krav enn hvis den hadde vært registrert som en bil.
2009 Revai

Olemann


Skal nok være sånn ja,  en morsom "bil", bare man klarer leve med rammene.  Byttet til ion etter 2 år, og så 2 nye år byttet til i3.  Hver oppgradering var som å komme til en komplett ny verden.  Så Reva er noe man må ta som det er :-)

Ole

Sitat fra: bongachalla på mandag 19. mai 2014, klokken 09:45
Hallois! Temmelig fersk Reva-eier. Som tittelen sier, noen med Reva i oslo ? Ta gjerne kontakt for et uformelt treff. Har sett bla 2 stk på sinsen med kule felger :) Bor selv på grünerløkka. burde ikke ta mer enn en time.

Er veldig nysjerrig på hvordan Reven min er og bør være. Synes dempingen kunne vært betraktelig bedre. Rattet føles ganske tungt til tider. Bremsingen er også litt tung.

Har dessverre ikke batterikapasitet til å kjøre til Enviro i Asker. Ville være kjekt å løse det lokalt.
Ta gjerne kontakt :)

Kentor

Hej en Svensk här som bott lite över 4 år i Norge. Just blivit Reva ägare. Bor inte direkt i Oslo utan i Bærum, nära Sandvika. Kommer gärna in till byn för en träff bara det finns laddnings möjligheter, då jag har original bly batterier och bilen är 4 år.
Tesla Model 3 LR RWD 2019 AP/FSD Reservert 2/4 2016 Bestillt 28/1 2019, Levert 22/3 2019.
Tesla Model S85 2013 utan AP, inbyttes 22/3 2019
Reva 2011

Termit

Kan kanskje prøve min kabel og pc i helgen... Søndag muligens?

bullfinch


Olemann

Da jeg hadde Reva så funket ikke koblingen til bilen med Clas Ohlson USB-232 interfacet, men jeg kjøpte noe bedre på nett, blå kontakt med lys i såvidt jeg husker.   Dette finner du mer om på nett tror jeg, skyldes at det er ulike chipset i de ulike USB-232 interfacene og ikke alt funker mot Reva.

Mvh Ole


bullfinch

På lithium-versjoenene må man ha iEMS-analyzer også.
Den andre fungerer visst ikke på l-ion versjoenen.

Noen med kopi av programvaren?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA