Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av "hjelpebatteri"

Startet av haakonl, tirsdag 03. juni 2014, klokken 17:02

« forrige - neste »

haakonl

Hvilke ladekort/ladeavtaler bør man ha? Eller er det i praksis bare Grønn Kontakt som har et godt nettverk av hurtigladere?

Til daglig blir det jo ikke noe behov for ladeavtaler for min del siden jeg lader hjemme og kjører i nærområdet. Men en gang i blant blir det en tur til feks Fredrikstad, Larvik, Gol, Geilo, Trysil, Sverige og Danmark. Da er det sikkert kjekt å ha noen lademuligheter i bakhånd.

Jeg har bestilt en type2-type1-kabel som skal være med på tur, samt at jeg selvsagt tar med standardkabelen til Leafen.
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

emil

Sjekk hurtigladekartet på de områdene der du mest sansynlig vil ha behov for hurtiglading og se hva som er tilgjengelig. Jeg har kun kjørt på sørlandet og har da klart meg med klippekortet til Grønn Kontakt, men har også brikke for å kunne lade fra Fortum sine ladere selv om jeg ennå ikke har brukt den.

Daeedor

Jeg har kort fra grønn kontakt med abonnement til kr 150,- pr. måned.  Da er det kr 25,- pr. hurtiglading.
I tillegg har jeg brikke fra fortum , den er gratis - og lading er kr 2,50 pr. minutt. 

Med dette klarer jeg meg fint på østlandet.....

haakonl

Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA