Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lett vibrasjon under pedaler når jeg svinger på rattet ved kjøring ut fra parkering

Startet av Warlock, lørdag 31. mai 2014, klokken 21:20

« forrige - neste »

Warlock

Heisann

Jeg fiklet en del med Thinken her om dagen og plutselig begynte den selv å låse dørene. Jeg kan ikke se å ha funnet noe informasjon om denne "featuren" noe sted, noen som vet noe om dette eller har opplevd det samme?

Dersom jeg låste opp bilen med FOBen (fjernkontrollen på nøkkelen) låste bilen seg automatisk etter nøyaktig 45sekunder. Holdt på å låse nøklene inne i bilen flere ganger :D Jeg vet ikke hva jeg gjorde for å aktivisere dette, og jeg brukte kanskje en times tid med fikling for å få den til å slutte med det også. Vet ikke hva jeg gjorde for å få slutt på det heller :)

Dersom man kan aktivisere dette med vilje, kanskje man kan klare å sniffe CAN-bus kodene for låsing av dør?

Go-carter

Ikke noe problem å endre på slikt, bare ta en kikk i elbilwiki :)

CAN-enheten som styrer dette er fra focus/mondeo. Så om du søker opp hvilke "finesser" man kan få til med den, så kan man også det med think. Ved å åpne/lukke og trykke på brytere i forskjellige sekvenser, så slår den av eller på funksjoner.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA