Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

Tai

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 26. november 2014, klokken 07:02
Sitat fra: Tai på onsdag 26. november 2014, klokken 00:15
Denne klonkelyden....

Er den metallisk og hard eller litt "myk" i lyden? Kommer den plutselig eller snikende?

Jeg har 10k på klokken og det er et lite rykk mellom aks/regen/aks men bare i lav fart og uten den store lyden. 

Tai

Det er slik det starter ja...  Dvs gled deg til ny DU.

Plager meg egentlig ikke.

Vi som kjøpte første året var vel klar over at vi var beta testere. Nå har vi noen bugs og da må Tesla få ta seg av det, noe som de virker til å gjøre.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

hgs

Sitat fra: Tai på onsdag 26. november 2014, klokken 22:39
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 26. november 2014, klokken 07:02
Sitat fra: Tai på onsdag 26. november 2014, klokken 00:15
Denne klonkelyden....

Er den metallisk og hard eller litt "myk" i lyden? Kommer den plutselig eller snikende?

Jeg har 10k på klokken og det er et lite rykk mellom aks/regen/aks men bare i lav fart og uten den store lyden. 

Tai

Det er slik det starter ja...  Dvs gled deg til ny DU.

Plager meg egentlig ikke.

Vi som kjøpte første året var vel klar over at vi var beta testere. Nå har vi noen bugs og da må Tesla få ta seg av det, noe som de virker til å gjøre.

Tai

Det er samme greia for meg også. Mer som et 'klikk' enn klunk, og et lite rykk ved overgang pådrag/regen i lav hastighet.
Hadde neppe merket det hadde det ikke vært for forumet, men man vet jo nå hva det er symptom på.
Tipper dette var lettere å oppdage før effektkurven ble justert og overgangen kom bråere.Summelyden i enkelte hastighetsintervaller er langt mer plagsom foreløpig.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Armend

Er det kun et antal biler som er påvirked uder en vis periode eler er det alle Performance?

Hvis det er alle, hva med oss som ikke har fåt disse problemene ennå?
Må vi melde fra oss til Tesla eler kommer vi å bli inkalled av Tesla, för våre DU går i styker?!

(kjörer P85)

Mvh.

Sjøhyene

#543
Sitat fra: Armend på torsdag 27. november 2014, klokken 04:01
Er det kun et antal biler som er påvirked uder en vis periode eler er det alle Performance?

Hvis det er alle, hva med oss som ikke har fåt disse problemene ennå?
Må vi melde fra oss til Tesla eler kommer vi å bli inkalled av Tesla, för våre DU går i styker?!

(kjörer P85)

Mvh.

P eller S tror jeg har lite å si, men kanskje det utvikler seg litt kjappere for P. Tror eneste måten noen kan gå helt fri på er ved å he en bil produsert så nylig som mulig. Fikk du bilen i sommer eller før tror jeg du er ganske garantert å måtte inn å bytte DU, på ett eller annet tidspunkt.

Og nei, jeg hadde ikke gjort før jeg faktisk hørte eller opplevde at noe var i ferd med å skje. Har relativt god tid på seg, heldigvis.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Roma

Jeg har S85 og nå nylig fått 'klikk' og et lite rykk ved overgang pådrag/regen i lav hastighet (16 000km). Nå lurer jeg på hvor lenge jeg kan kjøre med dette før jeg må bytte.

Noe som jeg merket meg lenge før "klikket" er at når jeg å cruiser, dvs ha såpass trykk på gasspedalen at energi indikatoren i speedometeret forsvinner midt mellom orange og grønt område, så ser jeg at indikatoren ligger og vibrerer i displayet. Måten det vises på er at den ligger og skifter mellom grønt og orange. Når jeg fikk bilen var det null problem å holde denne i ro.

Er det noen andre som erfarer dette?

cairnz

Sitat fra: Roma på torsdag 27. november 2014, klokken 11:49
Jeg har S85 og nå nylig fått 'klikk' og et lite rykk ved overgang pådrag/regen i lav hastighet (16 000km). Nå lurer jeg på hvor lenge jeg kan kjøre med dette før jeg må bytte.

Noe som jeg merket meg lenge før "klikket" er at når jeg å cruiser, dvs ha såpass trykk på gasspedalen at energi indikatoren i speedometeret forsvinner midt mellom orange og grønt område, så ser jeg at indikatoren ligger og vibrerer i displayet. Måten det vises på er at den ligger og skifter mellom grønt og orange. Når jeg fikk bilen var det null problem å holde denne i ro.

Er det noen andre som erfarer dette?
Jeg kjørte nærmere 15000km med lyd i drivenheten. Det er nok veldig usannsynlig at du skal få noe havari eller problemer såframt du ikke driver på med bane-, "digitalpedal"- eller rein idiotkjøring. Gi beskjed til Tesla så får du satt opp time for fiks.

Jeg har nå kjørt nesten 30.000km med drivenhet jeg fikk i Juni, og denne har også et rykk i overgang, samt lett (mye mindre) lyd, men jeg antar at jeg kan kjøre med det i 15-30k km til før det blir noe problem. Nå er vel jeg kanskje en av de som ikke "utnytter" at jeg har en P, og stort sett aldri rivstarter, og sjeldent drar på for fullt, til det er dekkene for dyre - det får holde med 2 dekk pr sesong :)

At du merker en "vibrering" i kw-måleren trenger ikke bety noe som helst. Prøv skru av f.eks. klimaanlegget og se om du merker noe forskjell.
Elbilist

trygvelo

Hadde bilen inne til service nylig og etter dette har det lille rykket mellom aks/regen forsvunnet, bilen er silkemyk igjen. Mulig de har smurt opp akslingene eller byttet noe uten at jeg har fått beskjed. Jeg merket det lille rykket de 2-3000 siste km før service, bilen har nå gått 23.000km

jakoys

Jeg hadde bilen inne til sjekk av diverse før jul bl.a. en liten slakk i DU (ingen lyd eller nøkk). Til min overraskelse ble DU byttet og mye annet fikset. Men det tok bare få dager og under 100km før jeg merket en klakkelyd på den nye DU, en klakkelyd og nøkking ved overgang mellom aks/regen. Ikke allverdens, men likevel irriterende når man står i kø og begynner å legge merke til lyden. Tesla tok bilen inn til sjekk, men mente at den klakkingen var innenfor hva jeg måtte akseptere.

Er det andre her som har opplevd å få klakkelyd og nøkking på ny DU nesten umiddelbart etter skifte den siste tiden?

Muffinman

Jepp. Merket at slakken ikke var redusert allerede 50 meter etter andre DU-bytte. Kjørt 6000 nå og slakken har økt ytterligere i tillegg til at det er klakkelyd. Faktisk høres det ut som et dobbelt klakk ved overgangen fra regen til pådrag og enkelt andre veien. I tillegg er det en stadig tydeligere hvinelyd som høres best like under 60 km/t og ved regen så vidt kraftig nok til at drivverket "ligger an" den veien. Hvis det skal være slik er det rart at det ikke var slik når bilen var ny, og at det utvikler seg.

Tesla vil ha inn bilen, men jeg sliter litt med å finne åpning i kalenderen. Får vel krumme nakken og finne tid :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA