Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av Muffinman, mandag 26. mai 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 30. oktober 2014, klokken 23:44
Jeg var denne uka inne for å få fiksa driveunit og ett par andre ting
Etter ett par dager fikk jeg bilen tilbake uten at det var gjort noe med driveunit, men jeg skulle få en ny time sannsynligvis innen 1 mnd. De ventet en forsendelse av deler for å fikse eksisterende driveunit isteden for å bytte til ny.

Det var da svært så vanskelig å få tak i disse shim'ene da...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

t0ffluss

Sitat fra: RuneW på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:10
Etter ett par dager fikk jeg bilen tilbake uten at det var gjort noe med driveunit, men jeg skulle få en ny time sannsynligvis innen 1 mnd. De ventet en forsendelse av deler for å fikse eksisterende driveunit isteden for å bytte til ny.

De skal gå igjennom et kurs i tillegg har jeg hørt. Fikk samme beskjed i går selv.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

El-boy

Sitat fra: RuneW på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:10

Tror det bare er nonsens at det bare er ett shims som trengs å byttes.
Til det er Drive Unit problemene alt for premature. Vil tro det er kraftigere lager med riktige "settings" som må til her. Problem allerede etter bare 10.000km tyder på feildimensjonering. Det som overrasker meg mest er at det har tatt så lang tid å få en til en oppgradering. De har nærmest skiftet Drive Units på samlebånd både i USA og nå også i Norge. Når en feil oppdages må alle kluter settes inn for å få til en oppgradering asap både for biler på produksjonslinjen og biler ute i felten for å redusere konsekvens kostnadene. Antallet biler med feilen har blitt stort, og feilen må jo ha vert kjent lenge for dei som har analysert årsaken til dette... ???

lurium

Kanskje de bare brannslukker bare frem til de skal ta en større recall på alle bilene. Håper virkelig de nå ikke får samme problemer med nye 4x4 linjen med doble drive units.

Tror man skal være litt forsiktig med full gass fra 0.

Med det enorme momentet som elmotoren gir så må noe gi seg....

Batteritralla

Det skal være sånn!

Hilsen Tesla

(Har du IKKE slakk i transmisjonen, ta kontakt umiddelbart)!!!

Etter å ha sett overskriften xx ganger på denne siden så måtte jeg bare  :)

Jeg har forøvrig skiftet drivverk, men bare en gang...

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Tai

Jeg snakket med en kundebehandler på Tesla om diverse andre ting men jeg så ansiktet hennes strammet seg da jeg spurte om slakke i DU.

Hun sa at de ikke kommenterte disse problemene men det kunne være 1 av 3 ting. Ble tilbudt at en servicemann var med å hørte og tok opp lyden men jeg sa at det var minimalt med slakke/lyd i in DU og at det kunne vente til service til våren. Blir spennende å se om lyden/slakken blir verre, slik den er nå kan jeg leve med det.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

kjølholdt

Jeg har da ikke tenkt å spare på å gi flat pedal. Ikke at jeg driver med det i tide og utide. Men mener tesla at bilen ikke tåler det får de offisielt gå ut og si det. I tillegg vil det jo være kjedelig om DU ryker etter 9 år bare fordi man har behandlet den ekstra forsiktig. Flat pedal av og til da får jeg ihvertfall frem problemet før det er gått 8 år
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tai

Om 9 år vet vi om det er en svakhet fra fabrikken. Ryker DU da er jeg ganske sikker på at du står sterkt i en reklamasjonssak.

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

RaBalder

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 25. november 2014, klokken 18:41
I dag var det min tur til å få det beryktede "klonk"'et.
Merket det for første gang etter tur fra Drammen til Slependen hvor jeg skulle handle.
Etter det, kom det hver gang jeg ga på, eller re-gen'et.

P85+ og 16 916km

Ringte Tesla, og fikk beskjed om å bare bruke bilen som vanlig.
Skulle ikke være farlig, og dersom bilen stoppet, var det bare å ringe veiassistanse, så ville de komme med lånebil, og hente min inn til reparasjon.
Tro om det er like enkelt om bilen stopper midt på Saltfjellet seint på kvelden  ::)  ???

Teslanewbie

Merket det for første gang etter tur fra Drammen til Slependen hvor jeg skulle handle.

P85+ og 16 916km

Skulle ikke være farlig, og dersom bilen stoppet, var det bare å ringe veiassistanse, så ville de komme med lånebil, og hente min inn til reparasjon.

Det var betryggende... å kjøre på langtur med bilen etter dette beskjed... Man ønsker jo ikke være strandet på fjeller
fjellet midt på natta med unger i bilen ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

AlexM5

[/quote]

Det var betryggende... å kjøre på langtur med bilen etter dette beskjed... Man ønsker jo ikke være strandet på fjeller
fjellet midt på natta med unger i bilen ..
[/quote]

Nei man gjør ikke det, men det er som med mye annet her i livet ikke overveldene sannsynlig. Man får jo stort sett ganske så god varsel før DU feiler helt også. Selv kjører jeg sjelden over fjellet på natten, med unger, vinterstid, så problemet omtrent lik null.
P85 Finalised 03.10.2014 Levering 18.03.2014 mørkblå,mellombrunt,karbon,tech,pano,lyd,lys;park,sikkerhet,vinter,hattehylle

hgs

P85+ og 16 916km

Da var vi 2....Hørte også dette for første gang i dag. Har riktignok hatt summelyden en stund, så har vel skjønt at noe var på gang. 20kkm.
Gratulerer med dagen  :P
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Tai

Denne klonkelyden....

Er den metallisk og hard eller litt "myk" i lyden? Kommer den plutselig eller snikende?

Jeg har 10k på klokken og det er et lite rykk mellom aks/regen/aks men bare i lav fart og uten den store lyden. 

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

Leif1

Min utviklet seg over tid til å bli mer og mer metallisk i lyden.
Kunne liksom føle at slakken ble større og større samtidig.
Konvertitt fra S til X

Kallagtunet

Sitat fra: Tai på onsdag 26. november 2014, klokken 00:15
Denne klonkelyden....

Er den metallisk og hard eller litt "myk" i lyden? Kommer den plutselig eller snikende?

Jeg har 10k på klokken og det er et lite rykk mellom aks/regen/aks men bare i lav fart og uten den store lyden. 

Tai

Det er slik det starter ja...  Dvs gled deg til ny DU.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA