Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Elmo, fredag 16. mai 2014, klokken 19:33

« forrige - neste »

Elmo

Fikk mail fra Salto igår.
Nå er Combo CCS laderen på Powerpark Skøyen tilbake, men de skal oppdatere noe software - vistnok for deling av strøm mellom hurtigladerene - så alle hurtigladerene (også Chademo) vil være ute av drift et par dager.

I den forbindelse skal BMW besøke stasjonen og de ønsker å låne noen i3'er
Sitat fra:  Hedda i Salto
BMW Tyskland kommer på besøk til PowerPark:
15 personer fra BMW Tyskland vil stoppe innom PowerPark den 6.mai mellom 12:00 og 14:00 . Hvis de har tid vil vi demonstrere vår nye APP/tilgangskontroll.
Skulle gjerne hatt noen private BMW i3 stående på PowerPark denne dagen, så hvis det er noen som ønsker å stille bilen sin til disposisjon hadde det vært supert.
Den som melder seg får gratis AC lading denne dagen. Ta med Mode 3 kabelen og kom, book deg inn, send mail til hedda@salto.no, først til mølla.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Thomas Parsli

Jøss, grådighet eller dumskap?

Skulle nesten tro BMW Norge kunne stille noen biler til rådighet istedenfor at Salto skal låne de gratis av kunder?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bromm

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 30. april 2014, klokken 11:15

Skulle nesten tro BMW Norge kunne stille noen biler til rådighet istedenfor at Salto skal låne de gratis av kunder?

Thomas
Ja de har sikkert stående en hel parkeringsplass med biler (slik som Nissan) ;)

LMOR

Og så gratis ACC lading (gjennom medbragt kabel) når en skal demonstrere DC lading?
3 timer vs. 25 min..
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas Parsli

Sitat fra: bromm på onsdag 30. april 2014, klokken 12:08

Thomas

Mener du at Nissan har høyere produksjonsvolum enn BMW, eller at de ikke får solgt bilene?
Meg bekjent er det fortsatt leveringstid på Leaf.

Men jeg ser logikken din, siden Nissan muligens har biler trenger ikke BMW å stille demobiler til disposisjon -man kan heller be kundene om å gjøre det (gratis).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Bmwi3

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 01. mai 2014, klokken 19:15
Sitat fra: bromm på onsdag 30. april 2014, klokken 12:08

Thomas

Mener du at Nissan har høyere produksjonsvolum enn BMW, eller at de ikke får solgt bilene?
Meg bekjent er det fortsatt leveringstid på Leaf.

Men jeg ser logikken din, siden Nissan muligens har biler trenger ikke BMW å stille demobiler til disposisjon -man kan heller be kundene om å gjøre det (gratis).

Thomas

Flere nissan forhandlere i Oslo/Akershus området har leaf'er klare for levering på dagen , så nei de får nok ikke solgt alle. BMW har ingen biler på lager...
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

TrondW

Er det kun mulig å hurtiglade på denne med ladekort (ikke via telefon / SMS)? Skal til Oslo fra Vestfold lørdag ettermiddag og tilbake. Det hadde passet best å lade på Skøyen i stedet for i Sandvika...Litt unødvendig å kjøpe ladekort når du sjelden eller aldri kommer til å lade der..ikke rekker jeg å kjøpe kort heller..
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Vind

Sitat fra: TrondW på fredag 09. mai 2014, klokken 16:02
Er det kun mulig å hurtiglade på denne med ladekort (ikke via telefon / SMS)? Skal til Oslo fra Vestfold lørdag ettermiddag og tilbake. Det hadde passet best å lade på Skøyen i stedet for i Sandvika...Litt unødvendig å kjøpe ladekort når du sjelden eller aldri kommer til å lade der..ikke rekker jeg å kjøpe kort heller..
Litt sent svar - men send en mail til Hedda (se øverst I tråden), jeg opplever dem som svært servicevennlige.

-og så får vi håpe på flere hurtigladere til i3 snart...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA