Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

sn0le

Er vel mere logisk at de kalte det EU Chademo adapter i så fall.
For bilene på det Europeiske markedet har samme plugg på bilen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sven erik

håper de kommer eller at en kan få overgang fra den i usa

Mariusd

Fikk beskjed fra Tesla om at de venter på at CHAdeMO-adapteret skal bli godkjent i EU. Kan ta tid, men Tesla kjenner vel kravene slik at vi kan regne med at det blir godkjent. For min del satser jeg på CHAdeMO framfor dobbeltlader og håper det er klart til april når jeg får min S85D.  :)
Tesla model S 85D siden mars 2015.

Brede

Bilde sakset fra Facebook, tatt i Frankrike:

sven erik

har de  den i frankrike så må da vi kunne få de om dette ikke er bare en test

sven erik

havardma

Tesla i Trondheim mente den var "rett rundt hjørnet" nå. Fikk ikke noe mer konkret om hva det betyr og jeg turte ikke droppe dobbeltlader på bestillinga selv med denne infoen. Kommer til å være avhengig av å lade semihurtig i det daglige og kunne sikkert droppet dobbeltlader hvis ChaDemo-adapter var på plass, men tok altså ikke den sjansen.

Håvard

Muffinman

Det har vel vært rett rundt hjørnet i halvannet år snart. Holder ikke pusten.

bb

Jeg har gitt opp å vente på CHAdeMO. Så langt har SC + 22 kW bragt meg 86k + 5k km rundt hele Europa.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sven erik

for meg trenger jeg den i spania  når jeg drar ned nå om litt  ellers har jeg  både dobbelt lader +++

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: havardma på tirsdag 11. november 2014, klokken 20:32
Tesla i Trondheim mente den var "rett rundt hjørnet" nå. Fikk ikke noe mer konkret om hva det betyr og jeg turte ikke droppe dobbeltlader på bestillinga selv med denne infoen. ...
Hørte akkurat det samme i november i fjor fra Teslabutikken i Stavanger; skulle sjekke for en arbeidskollega som bor 150km unna....
Han er mer fornøyd med at Lyse har satt opp trippelstandard hurtigladere der han i det minste får ut 22kWh på sin dobbeltlader når han deltar på prosjektarbeid i Stavanger.

Dennis

Supert at det kommer :) droppet også dobbellader siden det uansett går for treigt. Så da går pengene til adapter + at jeg slipper litt dødvek i bilen :P Når jeg lader hjemme eller på jobb har jeg god tid. Men på tur er det enten Tesla superlader eller chademo som duger hvis man ikke skal tvinne tommler hele dagen.

Øyvind.h

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 13. november 2014, klokken 23:02
Timo opplyser at han fyller 200km/t / 50kW
Så da er vel adapteret endelig på vei.
Timo - er det en privat bruker som har fått adapteret tilsendt? Det er jo lenge siden slike bilder ble postet i Norge, men så ble det stille igjen.

Sitat fra: Dennis på torsdag 13. november 2014, klokken 23:13Men på tur er det enten Tesla superlader eller chademo som duger hvis man ikke skal tvinne tommler hele dagen.
Det kommer helt an på turen :) Pauser/ikke pauser. Lengde på pause. Hvor mye man trenger lade for å komme frem osv. Men den typen lærdom kommer med tiden når man har kjørt elbil en stund :) Skal du veldig langt og har dårlig tid er selv CHAdeMO tregt (eller opptatt/kø, eller ute av drift, eller hårreisende dyr i bruk)....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sn0le

Ser for meg at på ferie så vil jeg heller lade bilen på en 1-fas 32A (7,4kW) Type 2 stasjon på et hotell mens jeg sover og våkne opp til fulladet bil enn å sitte 1-2 timer i bilen og vente på at Superchargeren eller Chademo-ladestasjonen skal dytte elektroner inn i batteriet.
Og da kommer dobbeltladeren til sin fulle rett. :)

Grunnen til at jeg nevner 7,4kW Type 2 er fordi at det er mange plasser i Norge der strømnettet er IT-nett. Og da er 1-fas 32A noe som er kostnadseffektivt for hotellet fremfor å sette opp trafo for å få 400V.
Man kan sette opp ganske mange 7,4kW Type 2 stasjoner for kosten av kun 1-3stk 22kW Type 2 stasjoner om man i tillegg må ha trafoer.

Samt at 7,4kW Type 2 er noe som lader selv en Tesla i løpet av en natt, og ikke er overkill for andre elbiler.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

GOS

Sn0le

Vil ikke de med enkeltlader også få 7.4 kw på 32A 230V?
(Trodde det bare var noen med tidlig leverte biler som hadde utfordring med dette)
Hvis ikke, så er det jo bra at jeg har dobbellader, siden jeg la opp 32A til Tesla'en på hytta :)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA